שתף קטע נבחר

קים ג'ונג און הודה לראשונה במגעים עם ארצות הברית

שליט צפון קוריאה תדרך את חברי מפלגתו בעניין ההשלכות האפשריות של מפגש טראמפ. בסוף החודש הוא צפוי להשתתף בפסגה עם דרום קוריאה. טראמפ: "מקווה שהמפגש יביא ליחסים חדשים וטובים"

 

 

 

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און הודה הלילה (ג') לראשונה במגעים החשאיים עם ארצות הברית לקראת הפסגה עם הנשיא דונלד טראמפ. קים כינס את חברי מפלגת השלטון ועדכן אותם בהשלכות האפשריות של המפגש עם הנשיא האמריקני והפסגה המשותפת עם דרום קוריאה המתוכננת ל-27 באפריל.

 

דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. ייפגשו בחודשים הקרובים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. ייפגשו בחודשים הקרובים(צילום: AFP)

סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה המבודדת דיווחה כי מדובר בהתייחסות ראשונה של המנהיג בעניין. קים לא ציין את התאריך המיועד לפגישה עם טראמפ, אך מהשיחה עלה כי פיונגיאנג נערכת לפסגה. עוד דווח כי קים תדרך את חברי המפלגה בעניינים אסטרטגיים וטקטיים.

 

אתמול הודיע טראמפ כי הוא מתכנן להיפגש עם קים בחודש מאי או בחודש יוני. הנשיא אמר כי הוא מקווה שהפסגה תוביל להתפרקותה של פיונגיאנג מנשק גרעיני.

 

"אני מאמין שהפסגה תהיה מכבדת", אמר טראמפ לכתבים אחרי ישיבת קבינט והוסיף: "אני מקווה שהפסגה תגרום ליחסים חדשים וטובים בין המדינות, כמו שלא היה כבר הרבה זמן".

 

גורם בממשל האמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צפון קוריאה הביעה נכונות לנהל משא ומתן בעניין תוכנית הגרעין שלה. הגורם, שביקש להישאר בעילום שם, ארה"ב וצפון קוריאה מנהלות מזה זמן מה מגעים חשאיים שבמסגרתם פיונגיאנג הביעה את רצונה להתפרק מגרעין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, EPA
קים ג'ונג און ודונלד טראמפ
צילום: AFP, EPA
מומלצים