שתף קטע נבחר

תיעוד: שוטר מאשים נער בתקיפת פלסטינים שלא הייתה

סרטון שהגיע לידי ynet מתעד דו שיח בין שוטר לנער גבעות שבו השוטר מאשים אותו לשווא בתקיפת שוטרים ופלסטינים. לאחר שעוכב בתחנת המשטרה הוא שוחרר בחזרה לביתו. המשטרה: "הטענות תמוהות"

מאבקי השוטרים ונערי הגבעות נמשכים: דו שיח בין נער גבעות לשוטר בצומת תפוח התפתח לכך שהנער עוכב במשך שעות בתחנת המשטרה ובסוף הגיש תלונה למח"ש. צפו בתיעדו השיחה בין השניים.

 

 

בסרטון, שהגיע לידי ynet וצולם לפני כמה שבועות, נראה השוטר כשהוא עוצר את הניידת בצומת תפוח ומבקש מהנער להזדהות. בתגובה הסביר הנער שאין עליו תעודת זהות אך מסר את מספרה. השוטר בתגובה הורה לו להיכנס לניידת בטענה כי הוא מעוכב לצורך זיהוי. הנער שאל "על מה אתה מעכב אותי? נתתי לך את המספר?", אך השוטר התעקש והכניס אותו לתוך הניידת.

שוטר תוקף נער גבעות ()
השוטר בניידת. "יש דיווח שתקפת פה שני פלסטינים"

בתוך הניידת שוב שאל הנער את השוטר מדוע הוא מעוכב והשוטר ענה: "סירוב להזדהות, תקיפת שוטר" הנער ההמום ענה: "אני תקפתי אותך?" והשוטר השיב "אתה תקפת אותי והעפת אותי לניידת". במהלך הנסיעה גילה השוטר לנער כי הוא חשוד באירוע חמור עוד יותר. "יש דיווח שתקפת פה שני פלסטינים", הנער ענה: "הרגע הגעתי לפה. בוא נסתכל על המצלמות".

 

בהמשך הגיע השוטר עם הנער לתחנת המשטרה באריאל ושם באופן תמוהה הוא שוחרר ואף נלקח על ידי המשטרה לביתו. בעקבות האירוע הוגשה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים לבירור האירוע.

 

פרקליטו של הנער, עו"ד נתי רום ממשרד רום ארבס, מסר בתגובה: "מדובר בהתנכלות שיטתית נגד נערים שכל חטאם הוא גידול פיאות וחבישת כיפה גדולה. מהסרטון ניתן ללמוד כי השוטר איים על הנער וטפל עליו עבירות שלא היו ולא נבראו. בכוונתו מלבד הגשת התלונה במח"ש גם להגיש תביעה אזרחית נגד השוטר".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "תמוהות בעינינו הטענות כלפי השוטר שביצע את תפקידו כנדרש למרות שספג איומים מהצעיר שעבר על החוק ולאחר שהשוטר הסיע אותו עד לפתח ביתו. במהלך פעילות שגרתית למניעת פשיעה באזור עוכב הצעיר לבדיקה שגרתית לאחר שעורר את חשדם של השוטרים מיכוון שלא נשא על גופו כל אמצעי זיהוי כמחויב על פי חוק נלקח לזיהוי מלא בתחנת המשטרה. למרות התנהגותו החצופה והאיומים המרומזים שהשמיע כלפי השוטר לאחר זיהויו הוחלט לשחררו ואף להסיעו עד לפתח ביתו על מנת שיגיע לשם בבטחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים