שתף קטע נבחר

50 חוות ו-25 שוטרים מפקחים: יש הסכמה לייצוא קנאביס

סיכום בין משרדי האוצר, הבריאות וביטחון הפנים הוביל לקידום התוכנית לייצוא מוצרי קנאביס לשימושים רפואיים מישראל. התוכנית תובא לאישור הממשלה

 

הנושא קודם לקראת אישורו בממשלה (ארכיון) (צילום: AP) (צילום: AP)
הנושא קודם לקראת אישורו בממשלה (ארכיון)(צילום: AP)

אישור לחוות גידול, הקצאת שוטרים לצורך פיקוח ומוצרים בתוך אריזה בלבד: לאחר דיונים של כחצי שנה בין משרדי האוצר, הבריאות וביטחון הפנים ומחלוקות רבות שהתגלעו בעניין האפשרות שישראל תאפשר ייצוא מוצרי קנאביס לשימושים רפואיים משטחה, הושג באחרונה סיכום שיאפשר את קידום הנושא, לקראת אישורו בממשלה.

 

על רקע הצורך להבטיח שבמסגרת הליך הייצוא העתידי לא תתבצע זליגה של סמים מסוכנים לידי גורמים עברייניים וארגוני פשיעה בארץ ובמדינות שאליהן יתבצע הייצוא, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן עמד על כך שיוקצו למשטרה המשאבים המתאימים לצורך ביצוע הפיקוח והאכיפה הנדרשים.

"תומך בשימוש בקאנביס לצרכים רפואיים". השר ארדן (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
"תומך בשימוש בקאנביס לצרכים רפואיים". השר ארדן(צילום: אוהד צויגנברג)

רק באחרונה, במסגרת דיוני התקציב לשנת 2019, הושגה הסכמה עם משרד האוצר על הקצאת התקנים והתקציב הנדרשים, מה שהביא להסרת התנגדותו של השר ארדן וסלל את הדרך לאישור התוכנית בממשלה.

 

במסגרת הסיכום הוחלט להקצות 25 שוטרים לצורך התמודדות עם המצב הקיים וכן להתמודדות עם מתן רישיונות ייצוא לעד 50 חוות גידול קנאביס. בנוסף, השר ארדן עמד על כך שיתבצע ייצוא של מוצרים מוגמרים לשימושים רפואיים בלבד, ולא של חומר גלם של הסם, וזאת על מנת להבטיח שבמדינה אליה יגיע המוצר הסופי, השימוש בו ייעשה למטרות רפואיות בלבד.

 

לדברי השר ארדן: "אני תומך בשימוש בקאנביס לצרכים רפואיים וגם בייצוא שלו לעולם לאור הידע המתקדם שלנו בתחום אך עם זאת, כשר לביטחון הפנים מחובתי לוודא שחוות הייצוא לא יגרמו לזליגת סמים אסורים לאזרחי ישראל ובעיקר לנוער, ואני שמח שהצלחתי להגיע להבנות עם משרד האוצר שיאפשר לאשר את הייצוא".

 

עו"ד חגית ויינשטוק ממשרד עורכי הדין ויינשטוק זהבי, המייצג חברות ומשקיעים רבים אשר נמצאים בהליך הקמת חוות גידול ומפעלי יצור מוצרים מקנאביס רפואי, אמרה בתגובה: "אני סמוכה ובטוחה שהעתירה שהגשנו לבית המשפט בדרישה לפתוח את שוק הקנאביס לייצוא לאלתר והתנגדותנו האיתנה לכל בקשה של המדינה לדחות תגובתה בנושא, לרבות בקשה שכזו מאמש, בשילוב התובנה שכל עיכוב בפתיחת השוק מסב נזק כלכלי עצום ללקוחותינו ולמבקשים לעסוק בתחום, היוו מנוף לחץ חיובי להסרת התנגדות המשרד לביטחון הפנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
יש הסכמה (ארכיון)
צילום: shutterstock
מומלצים