שתף קטע נבחר

אחרי התקיפה: אזרחים חוגגים בערי סוריה

הטלוויזיה הסורית החלה הבוקר בשידור ישיר מהכיכרות בערים המרכזיות במדינה, אליהן הגיעו אזרחים רבים שחגגו את היום שאחרי התקיפה. המפגינים נשאו תמונות של הנשיא אסד, חסן נסראללה ושל המנהיג האיראני עלי חמינאי

 

 

בסוריה מנסים היום (שבת) לשדר עסקים כרגיל בבוקר שאחרי התקיפה המשולבת שביצעו ארה"ב, בריטניה וצרפת בכמה מוקדים במדינה. החל משעות הבוקר המוקדמות החלה הטלוויזיה הסורית הממסדית בשידור ישיר מהכיכרות המרכזיות בערים הגדולות במדינה. צלמת הטלוויזיה הסורית עברה בין התושבים ברחובות דמשק, שהדגישו את תמיכתם במשטר הסורי אל מול התוקפנות הזרה.

 

חגיגות בסוריה אחרי תקיפת ארה

חגיגות בסוריה אחרי תקיפת ארה
החגיגות בסוריה אחרי התקיפה הלילה

חגיגות בסוריה אחרי תקיפת ארה

חגיגות בסוריה אחרי תקיפת ארה

חגיגות בסוריה אחרי תקיפת ארה

בכלי התקשורת המזוהים עם המשטר דיווחו על אלפי אזרחים שיצאו לרחובות. בסוכנות הידיעות הסורית פורסמו תמונות בהן ניתן לראות כרזות תמיכה בנשיא בשאר אסד, לצד תמונותיהם של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשיא איראן חסן רוחאני והמנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית עלי חמינאי. נצפו אף כרזות הקוראות בגנות ישראל וארה"ב.

 

כבר בשעת בוקר מוקדמת יצאו מאות סורים להפגנת תמיכה במשטר אסד ובני בריתו בכיכר מרכזית בדמשק. הם נופפו בדגלי סוריה, רוסיה ואיראן וקיללו את דונלד טראמפ, שלפני כשבוע כינה את אסד "חיה". "טראמפ, אתה קוף. טראמפ, אתה חיה", קראו המפגינים. "אנחנו לא מפחדים מהטילים האמריקנים. השפלנו את הטילים שלהם", אמר אחד המפגינים שנופף בדגל הסורי. הפגנת תמיכה דומה הייתה בחלב. "תכינו את המקלטים. מוות לאמריקה, מוות לישראל", נכתב על שלט של המפגינים. גם בשכם מחו על התקיפה, והמפגינים היכו בובה בדמותו של טראמפ.

 

הפגנה בשכם לאחר ההפצצה בחאלד (צילום: AP)
דגל סורי בשכם ודריכה על טראמפ(צילום: AP)

כחלק מהמאמץ ההסברתי והניסיון לשדר רגיעה וחזרה לשגרה, פורסם באופן חריג סרטון של נשיא סוריה "מגיע לעבודתו כמו בכל בוקר". יש שתהו לגבי האמינות של הסרטון והאם הוא אכן צולם הבוקר, אך את הסורים הדבר אינו מעניין - מבחינתם התקיפה התרחשה והם המשיכו הלאה. בסוכנות הידיעות הסורית צירפו תמונות מהשווקים, מהרחובות ומהכבישים בערים הגדולות. באחת התמונות נראו חיילי צבא סוריה רוקדים את הדבקה המסורתית עם תושבי הבירה דמשק.

 

הנשיא אסד אמר הבוקר (שבת) שארה"ב ובעלות בריתה החליטו לתקוף בסוריה אחרי שהבינו שאיבדו את השליטה על האזור, ואת אמינותן. בתגובה ראשונה לתקיפה של ארה"ב, בריטניה וצרפת אמר נשיא סוריה שהמתקפה מגבירה את הנחישות להמשיך "להילחם בטרור ולמחוץ אותו בכל סנטימיטר במדינה". במקביל פרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה תמונות של מרכז מחקר שהופצץ בדמשק. לטענת המערב במרכז פיתחו הסורים נשק כימי וביולוגי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים