שתף קטע נבחר

ח"כ פולקמן: "גם נתניהו מבין שהמתווה יהפוך את ישראל למדינה מושחתת"

ברקע המשך הדיונים בקואליציה בסוגיית "פסקת התגברות" מורחבת, שתגביל אפשרות של פסילת חוקים בבג"ץ, אמר יו"ר סיעת כולנו לאולפן ynet: "גם הפוליטיקאים כפופים לחוק, אפשר לטפל במסתננים". ח"כ פולקמן לא מתרגש מאיומי הליכוד לפרק את הממשלה: "נמאס מהספינים האלה"

 

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן התייחס הבוקר (יום ב') למחלוקת בממשלה בנוגע להגבלת כוחו של בג"ץ. ברקע המשך הדיונים בין גורמי הקואליציה השונים בסוגיה הנפיצה אמר פולקמן לאולפן ynet כי "אין לי ספק שגם ראש הממשלה, שהוא איש רציני ואחראי, מבין שהמתווה שניסו להוביל בנט ולוין מאיין לחלוטין את הביקורת השיפוטית. זה הופך את ישראל למדינה מושחתת שאין כמוה באף מקום בעולם".

 

ישיבת ההמשך של ראשי הקואליציה למצוא מתווה מוסכם ל"פסקת התגברות" מורחבת תתקיים היום ברקע החשדנות שלפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להוביל לבחירות. שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון מתנגד לפי שעה ל"פסקת התגברות" מורחבת שתגביל אפשרות של פסילת חוקים בבג"ץ, והוא אף ייעדר מהדיון היום בשל נסיעת עבודה לאיטליה שנקבעה מראש.

רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון. כיפופי ידיים בקואליציה (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון. כיפופי ידיים בקואליציה(צילום: אלכס קולומויסקי)

בפגישה אמש הבהיר ראש הממשלה לשר כחלון כי הוא מעוניין בפתרון וכי כל מתווה שיובא ייעשה בהסכמה. עם זאת ולמרות הדברים שנאמרו בארבע עיניים, בסביבת ראש הממשלה ציינו אתמול כי נתניהו מעוניין בכל זאת ב"פסקת התגברות" רחבה, שמקובלת על היועץ המשפטי לממשלה ועל רוב השותפים בקואליציה.

 

המודל לפסקה כזאת טרם הוחלט וגם הרוב הדרוש לחקיקה טרם הוסכם. במהלך הדיון אתמול הציע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי חוק שפוגע בזכות יסוד יהיה תקף ויוגן מפני פסילה רק אם יתמכו בו 70 חברי כנסת. בבית היהודי, לעומת זאת, דורשים רוב של 61 חברי כנסת בלבד. מטעם הליכוד שוקד על הכנת המתווה שר התיירות יריב לוין.  

 

"חושבים שהציבור מטומטם" 

ח"כ פולקמן לא התרגש מהאיומים שנשמעו בליכוד ולפיהם אי קידום "פסקת ההתגברות" במתכונת רחבה יוביל לבחירות. לדברי ח"כ פולקמן, "לציבור נמאס כבר מהספינים האלה. יש פה מערכת פוליטית ולפעמים אני חושב שחושבים שהציבור מטומטם. ממשלה לא מנהלים בגחמות. רוצים לפתור בעיות יסוד של עם ישראל? אין בעיה. קודם יושבים ומדברים ואחר כך הולכים לעיתון ועושים קמפיין, לא הפוך".

 

יו"ר סיעת כולנו הוסיף בהקשר זה: "כמה אפשר לשמוע את הדיבורים האלה פעם אחרי פעם? ואנחנו אומרים, חברים, מדיניות היא עקבית. אמרנו את זה בתאגיד, אמרנו את זה בתקציב, אמרנו את זה בהסכם הקואליציוני וגם בנושא בית המשפט. גם הפוליטיקאים כפופים לחוק, וזה אומר שהם לא יכולים לחוקק כל גחמה שלהם. לכן אמרנו 'אם רוצים לדבר על איזונים - בוא נדבר עליהם'".

"קרב תרנגולים בין הבית היהודי לליכוד". ח"כ פולקמן (צילום: יואב דודקביץ') (צילום: יואב דודקביץ')
"קרב תרנגולים בין הבית היהודי לליכוד". ח"כ פולקמן(צילום: יואב דודקביץ')

עם זאת, ח"כ פולקמן הזכיר שוב כי מפלגתו פתוחה לדבר על שינוי בנוגע לסוגיית מבקשי המקלט. לדבריו, "כרגע השיח הוא פתרון הבעיה של דרום תל אביב ואפשר לפתור וצריך לפתור את הבעיה. שר האוצר כחלון אמר 'אני רוצה לפתור את הבעיה של המסתננים ומבקשי המקלט', אז בואו נטפל בזה. לציבור נמאס מהאיומים, אנשים מבינים שזה קודם כל קרב תרנגולים בין הבית היהודי לליכוד ולא מדיניות".

 

הוא הוסיף כי "בוודאי שיש לראש הממשלה כוונה לטפל בעיות. אבל בכל שני וחמישי מה שגובר זה הקרב הפוליטי בין הבית היהודי לליכוד: מי יהיה יותר קיצוני, מי יחפש שעיר לעזאזל גדול יותר שאפשר להאשים אותו. יש פה סוגיות משפטיות, נושא מבקשי המקלט והמסתננים הוא אירוע מורכב וצריך לטפל בו. אני מסכים דרך אגב שלפעמים בית המשפט מתערב במקומות שהוא לא צריך להתערב בהם, אבל לא עושים דברים בשליפות. צריכה להיות הגבלה על המחוקקים כי אחרת תהיה פה מדינה מושחתת וסקטוריאלית".

 

על פגישת ההמשך שתיערך היום בין ראשי הקואליציה ושממנה ייעדר כאמור השר כחלון אמר ח"כ פולקמן: "צריך לשבת ועל הכול אפשר לעבוד. בית המשפט צריך לבקר ובהחלט יכול להיות שהוא הגזים וצריך לטפל בזה. הגיע הזמן שהציבור ידרוש מהפוליטיקאים שלו שיעבדו בשבילו ולא יסובבו אותו כל שבוע. עם כל הכבוד, את הציבור לא מעניין מי מדליק משואה ולא מעניין מלחמות של מי יותר חזק נגד בית המשפט. אנחנו צריכים לטפל בבריאות ובדיור. יש בעיות ביטחוניוות שהממשלה עושה מולן עבודה מעולה. בואו נתעסק בצורה רצינית בבעיות של עם ישראל ולא בקמפיינים של מי יותר ימני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים