שתף קטע נבחר

"נשמנו ריח של דם". בת 7 מספרת על הטבח הכימי

"התחבאנו במרתף והמטוס הפיל חבית שעשתה רעש ולא התפוצצה. כשעלינו נפלתי, וכשחזרנו הביתה מבית החולים ראינו את ההרוגים". מאסה, ילדה ששרדה את הטבח בדומא, מספרת על רגעי המתקפה

 

ילדה בת שבע ששרדה את המתקפה של משטר אסד בדומא, שלפי החשד הייתה כימית, סיפרה ל-BBC על רגעי האימה בסוף השבוע שעבר.

 

אחרי הטבח פורסמו ברחבי העולם תמונות של ילדים שהובהלו למרפאות בדומא. באחת התמונות הופיעה הילדה מאסה, בוכייה ורטובה. שבוע אחר כך, בחיוך, היא שחזרה את הרגעים הקשים.

ילדים פצועים בסוריה (צילום: רויטרס)
מאסה במרפאה אחרי המתקפה(צילום: רויטרס)
מאסה ומשפחתה התחבאו במרתף, עם עשרות שכנים באזור שהיה עד הטבח בשליטת המורדים. אז, סיפרה בעדותה, מטוסי הקרב הסורים החלו "להפיל חביות" על האזור.

 

"היינו בדומא במרתף, בזמן הפצצה. פתאום הם הפילו חבית. היא לא התפוצצה. אלא עשתה 'פששש'. אמרו לנו 'תעלו למעלה, תעלו למעלה'. עלינו לקומה האחרונה ונפלתי על הארץ. לא יכולתי לעצור את זה", אמרה מאסה. 

ילדה ששרדה את הטבח הכימי ב דומא סוריה  ()
מאסה בראיון ל-BBC
 

"הדוד שלי הגיע ולקח אותי. הוא הביא בד רטוב ולקח אותי למעלה", סיפרה. על הטיפול של הרופאים אמרה בת השבע: "הרופאים שמו אותנו על הארץ ושפכו עלינו מים. הם ריססו אותנו ונתנו לנו זריקה".

ילדים לאחר תקיפה כימית בסוריה ()
  

"כשהלכנו לישון המטוסים הפציצו, והיינו מכוסים באבק. חזרנו למרתף ואז ראינו איך הם מביאים את ההרוגים. במקום לנשום אוויר נשמנו את ריח הדם", נזכרה הילדה.

 

לפי ההערכות לפחות 75 סורים נהרגו במתקפה בדומא. ארגון הבריאות העולמי מסר ש-500 נפגעים שהגיעו לטיפול רפואי סבלו מסימנים שנגרמו מחשיפה לנשק כימי.


פורסם לראשונה 16/04/2018 20:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"נפלתי על הארץ, לא יכולתי לעצור את זה"
מומלצים