שתף קטע נבחר

מצוד ביפן: 6,600 שוטרים בעקבות אסיר נמלט

אדם שנידון למאסר בגין עבירות גניבה ברח מכלא באי בדרום-מערב יפן וכוחות רבים מנהלים אחריו מצוד. הבעיה: כאלף בתים באי ריקים והמשטרה צריכה לבקש אישור מבעליהם לבצע חיפוש. שר המשפטים: סליחה שלא תפסנו אותו

טאטסומה היראו גנב אסיר נמלט יפן ברח מ כלא בית סוהר ()
גנב אוטו והשאיר לבעליו פתק: "אני שואל ממך את מכוניתך, אבל לעולם לא אגרום לה נזק". האסיר הנמלט היראו

 

כמה שוטרים צריך כדי לתפוס גנב אחד? כנראה שהרבה מאוד אם שואלים את היפנים: שר בממשלת יפן התנצל היום (יום ג') על בריחתו לפני יותר משבוע של אסיר מכלא פתוח בדרום-מערב המדינה, ובעיקר על העובדה שיותר מ-6,000 שוטרים מנהלים מצוד אחריו.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

כ-6,600 שוטרים מנהלים כרגע מצוד אחרי טאטסומה היראו בן ה-27, שישב בכלא על עבירות גניבה. בריחתו של האסיר זוכה לכותרות ראשיות בכלי התקשורת היפניים וערוצי הטלוויזיה מסקרים את המצוד אחרי לפרטי פרטים.

 

היראו הצליח ב-8 באפריל לברוח מבית הסוהר, "מתקן פתוח" שבו האסירים יכולים להתהלך בצורה חופשית. המשטרה איתרה את טביעות האצבע שלו בכמה מקומות, ומאז בריחתו דווח על כמה גניבות, בהן של גרביים, טלפון נייד, ארנק, זוג סנדלים ומפתח לאוטו. הבעלים של הרכב שנגנב מצא פתק שככל הנראה נכתב על ידי האסיר הנמלט, שבו נכתב: "אני שואל ממך את מכוניתך, אבל לעולם לא אגרום לה נזק".

 

שר המשפטים היפני יוקו קוואקאמי חש צורך להתנצל על כך שהמשטרה עדיין לא לכדה את האסיר הנמלט. "שמעתי שהתקרית גרמה לחרדה רבה בקרב תושבים מקומיים, בייחוד כשכל כך הרבה אנשים מבוגרים גרים לבד. אני באמת מצטער", אמר שר המשפטים. לדבריו, 96 שוטרים נשלחו לאבטח בתי ספר מסביב לשעון באי מוקיישימה שבדרום-מערב יפן, שבו על פי ההערכות מסתתר האסיר הנמלט.

 

העיתון "מאיניצ'י שימבון" דיווח שהגורם שמאט את החיפושים אחר האסיר הנמלט היא העובדה שיש כאלף בתים ריקים באי ושהמשטרה צריכה לקבל רשות מבעלי הבתים בכל פעם שהיא רוצה לבצע חיפוש בתוכם. כמו כן, התוואי ההררי של האי גם מקשה על השוטרים לאתר את הנמלט ממסוק.

 

האי מוקיישימה משתרע על שטח של 22 קמ"ר וגרים בו כ-22 אלף תושבים. "פחד וחרדה באי השלו", הייתה הכותרת בערוץ הטלוויזיה "פוג'י טי וי", שבו קיימו פאנל בנושא המצוד אחר האסיר הנמלט. מאז פתיחת הכלא באי ב-1961 ברחו ממנו 21 אסירים.

 

יפן נהנית מאחד משיעורי הפשיעה הנמוכים ביותר בעולם המפותח, אולם שיעור העבירות החוזרות נחשב יחסית גבוה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישב בכלא על עבירות גניבה. טאטסומה היראו
מומלצים