שתף קטע נבחר

15 שנות מאסר לנהג משאית שהרג שלושה בני-אדם

באוגוסט 2016 חצה נהג המשאית כאמל דיאב את צומת פרדיס באור אדום והרג את אולגה אשקר, אנג'ליק נעים וקלואי נעים בת השנתיים שנסעו ברכב פרטי. קרוב משפחתן של אחת ההרוגות: "גם עונש של 40 שנים לא היה מספק אותנו"

 

 

בית משפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (יום ב') 15 שנות מאסר על נהג המשאית כאמל דיאב, תושב חיפה בן 64, שהורשע בהריגה, בנהיגה תחת השפעת סמים, בחציית צומת באור אדום ובגרימת חבלה של ממש - לאחר שפגע עם משאיתו ברכב שבו נסעו אולגה אשקר, אנג'ליק נעים וקלואי נעים, בתה הפעוטה בת השנתיים של אנג'ליק באוגוסט 2016 בצומת פרדיס.

 

הנאשם כמאל דיאב בבית המשפט. ארכיון ()
הנאשם כמאל דיאב בבית המשפט. ארכיון

אלי וקילה (צילום: עידו ארז)
"גם 40 שנים בכלא זה לא מספיק". אלי וקילה(צילום: עידו ארז)

 

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, סמוך ל-00:46 נהג דיאב במשאית בכביש 4 מכיוון כללי דרום לצפון. באותה עת בכביש 70 נהג רמזי אשקר ברכב פרטי כשלידו ישב סעיד נעים. במושב האחורי ישבו שתי האחיות והתינוקת.

 

זירת התאונה וההרוגות (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
זירת התאונה וההרוגות(צילום: דוברות מד"א)

המשאית הפוגעת (צילום: משטרת ישראל) (צילום: משטרת ישראל)
המשאית הפוגעת(צילום: משטרת ישראל)

עוד עלה כי "דיאב נהג במשאית לכיוון הצומת עם כביש 70, סמוך לכניסה לפרדיס כשבגופו סמים מסוג הרואין, ובמהירות בלתי סבירה. כשהגיע בסמוך לצומת, הוא המשיך בנסיעה רציפה אף שהבחין שהרמזור היה אדום, חצה את הצומת באור אדום ופגע עם חזית המשאית ברכב הפרטי שנכנס לצומת לאחר שהאור ברמזור בדרך בכיוון נסיעתו התחלף לירוק".

 

הנהג, שלא בלם את המשאית, המשיך בנסיעה ונעצר במרחק של כ-180 מטר ממקום התאונה. על פי הפרקליטות, דיאב הודה כי השתמש בסמים יום לפני התאונה ואף הודה שהיה עייף. "יכול להיות שנרדמתי", אמר. לפי השוטרת במקום, הנהג "היה ישנוני מאוד ובקושי החזיק את עצמו. העיניים שלו נסגרו ונראה היה שקשה לו להחזיק אותן פתוחות".

 

 

גם בנו - לפי בקשת המעצר - העיד על עייפותו של הנהג לאחרונה ואף על פנייה שלו לאביו, בבקשה שיפסיק לעבוד "כי הוא נראה עייף כל הזמן".

 

אלי וקילה, קרוב משפחתן של אחת ההרוגות, אמר בתגובה על גזר הדין: "כמובן שציפינו להרבה יותר, אבל גם זו החלטה נבונה וחכמה של השופט. עד היום הזה הוא לא הודה ולא לקח אחריות - וזה מה שמקומם. אפילו אם הוא היה מקבל 40 שנים בכלא זה לא היה מספק אותנו. הוא פשוט גרם להרס טוטאלי של כל המשפחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים