שתף קטע נבחר

הורי הילד שנדרס למוות ע"י ניידת: לפתוח מחדש את החקירה

שנה וחצי אחרי שבנם נדרס למוות בתקוע מבקשים הוריו של חן בלוך ז"ל מהיועמ"ש לפתוח את התיק מחדש. "לבוחן התנועה הייתה היכרות עם הנהג הדורס, והחקירה הייתה רשלנית". בצל הטרגדיה: האמא עדי ילדה באחרונה תינוקת

 

 

כבר שנה וחצי שחייהם של עדי וגדעון בלוך מתנהלים בצל השכול, הכאב, התסכול והזעם. בנם חן ז"ל (10) נדרס למוות על-ידי רכב משטרתי בכניסה ליישוב, וכעת המשטרה סגרה את תיק החקירה נגד הנהג בגין חוסר אשמה.

 

חן בלוך ז"ל ()
חן בלוך ז"ל

בני הזוג פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח את תיק החקירה מחדש, ולהוציא את הצדק לאור. התאונה המחרידה אירעה ביישוב תקוע שבמדבר יהודה בחודש נובמבר 2016. חן רכב על אופניו בחזרה הביתה, חצה את הכביש ברכיבה ונפגע מרכב משטרתי משוריין, גבוה וכבד, שחלף במקום.

 

האירוע הועבר לחקירת בוחני התנועה במחוז ש"י במשטרה. כבר בתחילת החקירה נשמעו גרסאות סותרות לגבי נסיבות התאונה. הוריו של חן טענו שהוא חצה את הכביש במעבר חציה, ואילו הנהג טען ההפך. עוד טען הנהג להגנתו כי כלל לא הבחין בילד. 

 

בני המשפחה בהלווייתו של חן (צילום: דניאל אליאור) (צילום: דניאל אליאור)
בני המשפחה בהלווייתו של חן(צילום: דניאל אליאור)
 

ההורים אמרו לשוטרים כי התאונה נחקרת על ידי בוחן תנועה שמכיר אישית את הנהג הפוגע. כמה שבועות לאחר פתיחת החקירה נסגר התיק נגד הנהג בגין חוסר אשמה.

  

ההורים החליטו לא לשתוק, ובאמצעות עו"ד אבישי רפפורט הגישו את הבקשה ליועמ"ש מנדלבליט בנימוק שהתאונה נגרמה בשל רשלנות הנהג, וכי החקירה הייתה רשלנית ולוותה בכשלים חמורים מבלי שאיש קיבל עליה אחריות.

 

חיים חדשים במשפחה: התינוקת אחינועם עם ההורים והאחים ()
חיים חדשים במשפחה: התינוקת אחינועם עם ההורים והאחים

ההורים קובלים על כך שהמשטרה משתמשת ביישובים בכלים גבוהים ומשוריינים שמגבילים את שדה הראייה של הנהג."לא נוכל להשלים עם ההתנערות הזו", אמרה האם עדי.

  

עוד טוענים ההורים כי משום מה, העדויות של עדי הראייה שהיו בזירת התאונה לא נמסרו לידיהם במלואן.

אחד העדים, אזרח שהבחין בדריסה, סימן לחייל שנהג ברכב לעצור, וקרא לו: "יש לך ילד מתחת לרכב".

 

באשר לטענת הנהג כי שדה הראייה מהרכב המשוריין לקוי, הביעו ההורים את תדהמתם ליועץ המשפטי: "אם הנהג ידע מלכתחילה ששדה הראייה שלו מוגבל, הוא לא התריע על כך בפני הממונים עליו?" לדבריהם, מדובר ברשלנות. האם עדי אמרה: "מדובר בתאונה שקרתה עקב רשלנות פושעת של הנהג ושל המשטרה בהתנהלות הפקרותית עם כלים כבדים וקטלניים, שעלתה לנו בחיי בננו. לא נוכל להשלים עם התנערות זו מאחריות. ודאי לא של גוף כמו משטרת ישראל, שזה תפקידו".

  

בתוך כל הכאב הזה זכתה המשפחה לנחת. לפני כשבועיים ילדה האם את התינוקת אחינועם. "לשם אחינועם יש עבורנו משמעות מיוחדת בהקשר של חן אחיה, שהיה מלא נועם. היא לא באה במקומו ולא ממלאת את החלל, אבל מדובר ביצירת חיים חדשים לצד האבל", סיפרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים