שתף קטע נבחר

מתיחות בעזה: "ניסיונות חדירה לישראל בחסות 'אמל"ח אנושי'"

מתאם הפעולות בשטחים לשעבר מציע להשיב לפעילות את אזור החיץ שאיפשר לצה"ל לפעול ממערב לגדר, ולהכריז על שינוי מדיניות נגד חמאס: "לא לחכות ל-15 במאי, עלינו ליזום. לא שולל הפצצות עומק"

 

 

תוך יממה ניסו שבעה מחבלים ניסו לפרוץ את גדר המערכת בגבול עזה, ולדברי מתאם הפעולות בשטחים לשעבר, אלוף במילואים איתן דנגוט, הדבר מעיד על תפנית. "זו כבר לא הכרזה על התקוממות עממית ליד הגדר. אנחנו עדים לניסיון חדירה לישראל בחסות 'אמל"ח אנושי'. ניסיון שכזה לא קשור למספר האנשים שביצעו אותו. הוא מעיד על כך שהסיכון עולה. נשלחות חוליות לגדר".

 

דנגוט ביקש להבחין בין האירועים הביטחוניים בשלושת השבועות הקודמים, לבין האירועים הנוכחיים. "בנקודה הזאת ישראל לא סתם הפציצה לעומק עזה מטרות של הכוח הימי, שש מטרות ביום שישי בערב. כללי המשחק משתנים. לפיכך, לתפיסתי, צריך להודיע על שינוי המדיניות, הכרזה מחודשת על הפרימטר, 700-800 מטר - שכל איש שמסתובב שם בסיכון. לא רק נגיעה בגדר, משום שאנחנו רואים סיכון ממשי לביטחון אזרחי ישראל". פרימטר, אזור החיץ, הוא רצועה צרה ממערב לגדר המערכת שאליה נכנסו מפעם לפעם חיילים כדי לסכל הנחות מטענים וניסיונות חדירה. 

אינפו שרשרת אירועים ב רצועת עזה גדר המערכת מסתננים פלסטינים ()

הפרות סדר אלימות הפגנה רצועת עזה יום שישי ל פלסטינים (צילום: דובר צה
הפרות סדר ברצועת עזה(צילום: דובר צה"ל)
 

לדבריו, תאריך היעד של החמאס הוא 15 במאי. "אנחנו לא צריכים לחכות עד אז, צריכים ליזום. אינני שולל במצב של פרימטר כניסה ישראלית אפילו מעבר לגדר, אינני שולל הפצצות עומק, פגיעה. חמאס הוא האויב. זה צריך להיות מלווה יחד בהקשר פומביות ומדיניות בינלאומית שמסבירה את השינוי של ישראל. עדיין לא הגבנו דרך אגב לאירועי הלילה. בדרך כלל רואים תגובות מהירות לניסיונות כאלה. אבל לא הגבנו. לדעתי העיתוי לא קובע, העוצמה והיעדים שייבחרו הם אלה שיקבעו ונראה פה חידושים".

 

מבחינתו, האסטרטגיה של ישראל מאוד ברורה, ולפיה "אף אחד לא יחצה את הגדר ואף אחד לא יסכן אותנו. השאלה היא פה היא איך לעשות את זה. עד כה אני חושב שצה"ל ומערכות הביטחון עמדו במשימה בצורה ברורה, בלי התפשרות. עם ביקורת בינלאומית ואפילו לצערי ביקורת טפשית מקומית שהייתה בתחילת הדרך". הוא הדגיש כי בשטחי יהודה ושומרון לא שותפים לדרך שמציע חמאס.  

 

"החמאס הופך את העזתים לאמל"ח אנושי ועושה שימוש ציני בחיי אדם, לפיכך ככל שניתן אנחנו חייבים לבדל את החמאס כאובייקט טרור שאיתו חייבים להילחם, להגביר את עוצמת התקיפות מולו וגם אולי לשנות את הכללים ליד הגדר. אין להגיע עד הגדר. יש מעכשיו את הפרימטר שעליו הוסכם אחרי צוק איתן. אין פה התפשרות. זה יחסוך לעזתים חיי אדם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים