שתף קטע נבחר

נתניהו בערב ל"ג בעומר: אל תדליקו מדורות

ראש הממשלה הזכיר בסרטון שפרסם את תנאי מזג האוויר והחשש משריפות: "אל תדליקו מדורות. יהיו הזדמנויות אחרות. אבל אם אתם חייבים אז מקסימום תעשו מנגל בבית, אפשר גם צמחוני"

 

 

ראש הממשלה מצטרף לקריאות שלא להדליק הערב (יום ד') מדורות בשל תנאיי מזג האוויר והחשש משריפות. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, אמר נתניהו: "הערב אנחנו מציינים את ל״ג בעומר. החזאים אומרים לנו שיש טמפרטורות גבהות ויש רוחות, והמומחים אומרים: אל תדליקו מדורות".

 

נתניהו הוסיף: "אז אל תדליקו מדורות. יהיו הזדמנויות אחרות. אבל אם אתם חייבים אז מקסימום תעשו מנגל בבית, אפשר גם צמחוני".

 

הכנות לל
הכנות לל"ג בעומר ברכסים(צילום: אחיה ראב"ד)

 

בצהריים הצטרפו באר שבע וגבעתיים לרשימה המתארכת של רשויות מקומיות האוסרות על הדלקת מדורות בערב ל"ג בעומר לנוכח תנאי מזג האוויר הקיצוניים. בהודעת העירייה נאמר כי "לנוכח תחזית מזג האוויר, ההמלצה של המשרד להגנת הסביבה וההנחיות המחמירות של כיבוי אש בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות - חל איסור להבעיר מדורות הערב". מוקדם יותר אסרו עיריות חיפה, נשר, קריית ים ויבנה על הדלקת מדורות.

 

החזאים מזהירים מפני תנאים לשריפות. מחברת מטאו-טק נמסר כי הערב יהיה חם ויבש מהרגיל. בצפון הארץ ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות ערות. ייתכן גשם קל מקומי וקיים חשש קל לשיטפונות בנחלי הדרום ומזרח הארץ.

הנחיות כבאות והצלה על מדורות ל
הנחיות כבאות והצלה על מדורות ל"ג בעומר

 

 

בעקבות החלטת הרשות הארצית לכבאות והצלה שהגבילה מאוד את הדלקת המדורות, הבהירו בקק"ל כי אין להדליק מדורות בשטחי היערות והחורש - גם לא בחניונים ובשטחים הפתוחים. "בשל תנאי מזג האוויר הוחלט ברשות הארצית לכבאות והצלה כי אין להדליק מדורות בכל שטחי היער החורש, גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי. בקק"ל מבקשים לחדד כי אין להדליק מדורות בשטחיה, בהם היערות, הפארקים והשטחים הפתוחים. המרחק בין המדורה ליער וחורש יעלה על 500 מטרים".

 

רמי זריצקי, ממונה על הגנת היערות מאש ברגיעה ובחירום בקק"ל: "אני מבקש לחזור ולהדגיש את חשיבות ההקפדה והשמירה על כללי הזהירות באש. בכל שנה נשרפים אלפי דונמים של יער וחורש טבעי כתוצאה מרשלנות מטיילים. אנו קוראים לציבור שלא להדליק מדורות בשטחי היערות והחורש ובכל אתרי קק"ל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מדורת ל"ג בעומר. ארכיון
צילום: EPA
מומלצים