שתף קטע נבחר

לקראת ג'ירו ד'איטליה: שרב ואזהרת התייבשות

לקראת הזנקת מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם בירושלים ובהמשך בחיפה, בתל אביב ובבאר שבע מזהיר משרד הבריאות מהתייבשות, מכות חום וחשיפה לשמש. היום: 37 מעלות בחיפה, 40 בבאר שבע. התחזית המלאה

 

 

  

שרב ועומס חום כבד צפוי היום (יום ו') במהלך אירוע הספורט "ג'ירו ד'איטליה" ומשרד הבריאות מתריע מפני התייבשות, מכות חום וחשיפה לשמש. מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם יוזנק בסוף השבוע בירושלים - בפעם הראשונה מחוץ לגבולות אירופה. כ-200 רוכבים ידוושו מהיום ועד יום ראשון בשלושה מקצים ברחבי הארץ. 

קבוצת סייקלינג אקדמי (צילום: עוז מועלם)
ג'ירו ד'איטליה(צילום: עוז מועלם)
 

 

שלושת המקטעים של הג'ירו בישראל יתפרסו על פני שלושה ימים: היום, מחר ומחרתיים. המקטע הראשון ייערך היום בירושלים, המקטע השני למחרת בין חיפה לתל אביב, והמקטע השלישי והאחרון ייצא ביום ראשון מבאר שבע, דרך מדבר יהודה ועד אילת.

 

היום יוזנק המרוץ בירושלים ויימשך מ-09:00 עד ל-17:00. החסימות החלו אמש ומהשעה 20:00 נחסמו לתנועה הרחובות יצחק קריב ושלמה המלך. מהשעה 08:00, ייחסמו לתנועה הרחובות הבאים: יצחק קריב, המלך דוד, עמק רפאים, רמז, יצחק אלחנן, קרן היסוד, המלך גורג, רמב"ן, רופין, הזז, בן צבי, רוטשילד, וולפסון, שד' המוזיאונים, זוסמן, רבין מצומת בגין, בצלאל, שמואל הנגיד, אגרון, שלמה המלך, הצנחנים, דרך בית לחם ממרים החשמונאית, ז'בוטינסקי מכיכר וינגייט, הזז מהרצוג, עליאש.

 

אינפו גרפיקה מפה מירוץ אופניים ג'ירו דאיטליה ירושלים ישראל  ()
הרחובות שייחסמו בירושלים


אינפו גרפיקה מפה מירוץ אופניים ג'ירו דאיטליה חיפה ישראל  ()

אינפו גרפיקה מפה מירוץ אופניים ג'ירו דאיטליה תל אביב ישראל  ()

אינפו גרפיקה מפה מירוץ אופניים ג'ירו דאיטליה תל אביב ישראל  ()

 

מחר יחל המירוץ בחיפה בצהרי היום וצפוי להסתיים בשבע בערב ברחובות תל אביב. להלן החסימות הצפויות:

 

06:00 - סגירת הכבישים המובילים למתחם סמי עופר.

 

12:00-15:00 - כביש 22 וכביש 4, ממחלף נעמן עד צומת לוחמי הגטאות.

 

13:30-15:00 - כביש 85, מצומת עכו עד צומת אחיהוד.

 

13:45-16:00 - כביש 70, מצומת אחיהוד עד צומת יגור.

 

14:00-16:00 - כביש 75 וכביש 70, מצומת יגור עד צומת שפיה.

 

14:30-17:30 - כביש 4 וכביש 652, מצומת שפייה דרך זיכרון יעקב עד צומת זכרון יעקב.

 

14:45-16:45 - כביש 4, מצומת זיכרון יעקב עד צומת אור עקיבא.

 

13:30-18:30 - כביש 2, ממחלף קיסריה עד מחלף גלילות.

 

15:00-18:30 - כביש 2 לכיוון צפון, ממחלף גלילות עד מחלף קיסריה.

 

16:00-18:30 - כביש 5, ממחלף גלילות עד צומת מורשה.

 

14:15-18:45 - כביש 20 - העליות מכביש 20 למחלף רוקח בשני הכיוונים.

 

13:00 - כביש 2 לדרום, כביש 5, משה סנה, פנחס רוזן, שטרית, שד' רוקח, אבן גבירול, מרמורק, שד' רוטשילד, רח' הרצל, סלמה, שד' ירושלים, קאופמן-צ'רלס קלור.

 

אזהרות לצופים בתחרות ולמטיילים

משרד הבריאות ממליץ לכל מי שעומד לצפות בתחרות האופניים על כמה דרכים למניעה מהתייבשות ולהתגוננות מפני קרינת השמש: הקפדה על שתיית מים מרובה, שהייה בצל, בייחוד בשעות אמצע היום, לבישת בגדים שיגנו על העור החשוף, חבישת כובע בעל שוליים רחבים שיצלו על הפנים, על הראש, על האוזניים ועל העורף, הרכבת משקפי שמש המכסים את הפנים וחוסמים ככל האפשר קרניים מסוג UVA ו-UVB, ושימוש בתכשירי הגנה. המשרד אינו ממליץ לחולים כרוניים וחולי לב לצאת מהבית.


אחרי האסון בנחל צפית בשבוע שעבר, ולנוכח מזג האוויר השרבי והחם שצפוי ביום שישי, ברשות הטבע והגנים לא פרסמו אזהרות מיוחדות למטיילים, אבל הפיצו כמה הנחיות לאלה שיחליטו בכל זאת לטייל. משרד הבריאות מתריע מפני התייבשות, מכות חום וחשיפה לשמש.

 


 

מזי מגנאג'י-מוסקוביץ, מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע והגנים, הסבירה כי "בכל מזג אוויר, ולא רק שרבי, חשוב להדגיש כי היציאה לטיול היא עניין של תרבות. דהיינו, צריך ללמוד איך מטיילים בטבע. מילת המפתח היא הכנה ומידע. לימוד מראש זה גם חינוך לילדים. מידע מונע אסונות. צריך ללמוד היטב את המסלול שאתם הולכים לטייל, את התנאים במסלול, מה הוא דורש וכמה ארוך הוא. לא כל טיול מתאים לכל אדם. יש להתבונן במפת סימון השבילים לפני היציאה לטיול. זה חיוני כדי לשוב הביתה בשלום".

 

ברשות ממליצים לקחת מספיק מים לכל טיול. בצפון שלושה ליטרים לפחות לאדם, וחמישה ליטרים בדרום. יש להצטייד בציוד מתאים כמו נעלי הליכה ולהצטייד בטלפון עם סוללה טעונה, מפת סימון שבילים ועוד. "חשוב לא לרדת מהשבילים המסומנים וליידע את הקרובים אליך לאן אתה עתיד להגיע. רצוי להשאיר על הרכב שאתם מחנים את הפרטים שלכם. כדי שאם ימצאו בערב את הרכב נטוש יידעו מי נמצא שם. אל תחטאו בחטא היוהרה ותחשבו שתוכלו להתמודד עם הטבע. לטבע יש כללים משלו. תלמדו איך להתארח בכללים של הטבע".

מטיילים בנחל דרגה מדבר יהודה (צילום: שלמה מזרחי, רשות הטבע והגנים)
מטיילים מדבר יהודה. מומלץ לקחת חמישה ליטרים מים למטייל(צילום: שלמה מזרחי, רשות הטבע והגנים)
 
למרות החום, גם היום יש חשש קל לשיטפונות (צילום: אסף קמר) (צילום: אסף קמר)
למרות החום, גם היום יש חשש קל לשיטפונות(צילום: אסף קמר)

יש גם אזהרת ספציפית למטיילים: מסלול הטיול בנחל רחף במדבר יהודה סגור עקב פגיעה בעזרי הבטיחות שנגרמה מהשיטפונות. ברשות הטבע והגנים מבהירים כי הכניסה לנחל אסורה ומסוכנת.

  

עד 40 מעלות בשפלה ובנגב

הלילה יהיה בהיר עד מעונן חלקית, חם ויבש. ייתכן טפטוף בערבה. היום יגיע גל החום לשיאו ויהיה שרבי ברוב אזורי הארץ. חזאי מטאו-טק צחי וקסמן אמר כי "הטמפרטורות יאמירו בשפלה ובנגב ובחוף ל-35 עד 40 מעלות. במקביל, במהלך היום יתפתחו עננים אשר עשויים להוריד גשם קל במקומות שונים בארץ וקיים חשש קל לשטפונות בנחלי המזרח והדרום".

 

הטמפרטורה בבאר שבע צפויה לעלות עד 40 מעלות וכך גם בטבריה ובעין גדי. מחר צפוי להיות מעונן חלקית עד בהיר ותחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות. "בשבת השרב יישבר ותורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות בעיקר במישור החוף והשפעה", ציין וקסמן. "באזורים המזרחיים ובהרים עדיין יהיה חם מהרגיל". ייתכן גשם קל. ביום ראשון תחול עלייה קלה בטמפרטורות ויהיה מעונן חלקית בעננות בגובה בינוני ורב, ייתכן טפטוף. בשעות הערב של יום ראשון ייתכן גשם מקומי ברוב חלקי הארץ, שיימשך גם בשני. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

 

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 38-24, קצרין 34-21, צפת 31-21, טבריה 40-23, נצרת 35-22, חיפה 37-23, תל אביב 35-23, ירושלים 33-21, אשקלון 34-23, עין גדי 40-30, באר שבע 40-25, ערד 36-22, מצפה רמון 34-21, אילת 38-28.


פורסם לראשונה 03/05/2018 22:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ג'ירו ד'איטליה
צילום: עוז מועלם
מומלצים