שתף קטע נבחר

מקיין מנגח את טראמפ בספר חדש: "קשה לדעת מה מזויף ומה אמיתי"

הסנאטור הוותיק תוקף את הנשיא בספר שיצא לאור החודש. מקיין מבקר את טראמפ על יחסו לתקשורת ולפליטים ואת העובדה שהביע תמיכה ברודנים השולטים במדינות אחרות. טראמפ תקף את מקיין בעבר ואף זלזל בעברו כאסיר מלחמה

 

"חנופה תהפוך אותך לחברו, ביקורת לאויבו". מקיין על טראמפ (צילום: MCT, AP) (צילום: MCT, AP)
"חנופה תהפוך אותך לחברו, ביקורת לאויבו". מקיין על טראמפ(צילום: MCT, AP)
 

הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין תוקף את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בספר חדש שעתיד לצאת לאור בקרוב. מקיין מאשים את חברו למפלגה הרפובליקנית בכך שנכשל בהצגת ערכים אמריקנים כשהביע את תמיכתו ברודנים השולטים במדינות אחרות, זלזל בכלי התקשורת, התעלם מסוגיות בנושא זכויות אדם והשפיל פליטים.

 

"חנופה תהפוך אותך לחברו, ביקורת לאויבו", כתב מקיין בספר "הגל חסר המנוחה" שכתב יחד עם יועצו מארק סלטר. "קשה לדעת מה אפשר לצפות מהנשיא טראמפ, מה מזויף ומה אמיתי?", הוסיף בספר שעתיד לצאת לאור ב-22 במאי.

 

 

מקיין, מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות בשנת 2008, נותר אחד הקולות הדומיננטיים ביותר בתחום מדיניות החוץ האמריקנית, למרות שהוא סובל מסרטן במוחו. מקיין מנסה להביא עמו נימוס וניסיונות לפשרה בקונגרס בעידן שבו הפוליטיקה האמריקנית סובלת משסע מפלגתי עמוק.

 

הסנאטור בן ה-81 נחשב גם למבקר חריף של הנשיא וגם מטרה אהובה אליו, כשבקמפיין הבחירות לנשיאות זלזל טראמפ ברקע הצבאי של מקיין ואמר כי הוא "אינו גיבור" למרות שהיה אסיר מלחמה במשך חמש שנים וחצי בצפון וייטנאם.

 

בספרו כתב מקיין כי נראה שטראמפ לעג לרעיון שארצות הברית צריכה לקדם את ערכיה ברחבי העולם ותקף אותו על כך שאיים לרצוח את נשותיהם וילדיהם של טרוריסטים בזמן קמפיין הבחירות לנשיאות.

 

"היעדר החמלה שלו לפליטים, חפי הפשע, הנרדפים, גברים ונשים חסרי ישע מטרידה. הדרך שבה הוא מדבר עליהם מזעזעת", כתב מקיין, שממשיך לכהן כיו"ר ועדת הכוחות המזוינים בסנאט למרות היעדרותו הממושכת מסיבות רפואיות.

 

מקיין שב ותקף את טראמפ על כך שהוא מזלזל בתקשורת על ידי כינוי סיפורים חדשותיים שאינם מחמיאים לו "פייק ניוז", מבלי להתייחס לאמינותם. הוא כינה את תגובתו של טראמפ לכלי התקשורת "מועתקת מאוטוקרטים המנסים לפגוע ולשלוט בעיתונות החופשית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים