שתף קטע נבחר

משפחת גולדין: "יודעים להשיג חומר מאיראן ולא יכולים להחזיר את הדר?"

משפחתו של הקצין שמוחזק בידי חמאס בעזה קרוב לארבע שנים קיימה היום אירוע מחאה ראשון בעוטף עזה, שיתקיים על בסיס שבועי, באנדרטת "חץ שחור" בגבול. האם לאה: "נתניהו נשא נאום חוצב להבות על הפעולה באיראן, אבל לא רוצה להחזיר את הדר"

 

משפחתו של סגן הדר גולדין, המוחזק בידי חמאס בעזה, החלה היום (ו') את אירועי המחאה שיתקיימו על בסיס שבועי בכל יום שישי בגבול רצועת עזה בהשתתפות אנשי ציבור, בכירים לשעברים במערכת הביטחון ואמנים. האירועים נולדו ביוזמה של המשפחה יחד עם "המטה להשבת הדר", שבראשו עומד אל"מ (במיל') ארז וינר שהקים את "מסדר הדר".

 

באירוע שהתקיים באנדרטת "חץ שחור" שעל גבול רצועת עזה השתתפו הוריו של הדר גולדין, לאה ושמחה, שר הביטחון לשעבר ויו"ר משותף של השדולה להשבת החיילים ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), ראש מועצת אשכול לשעבר, ח"כ חיים ילין (יש עתיד) ואחרים. מארגני האירוע ציינו כי הם קיבלו את אישור הגורמים הצבאיים והמשטרה לקיים את האירוע שמתקיים על רקע ההפגנות של תושבי הרצועה וטרור העפיפונים.

 

לאה גולדין תהתה כיצד מדינת ישראל הצליחה להוציא את מסמכי הגרעין האיראנים במבצע מזהיר של המוסד, אך לא מצליחה להחזיר את חייליה. "זו אכזבה גדולה. תסכול שלאט לאט החל להפוך לכעס. ועצב. קבעו את מותו תוך כדי מלחמה. 4 שנים אנחנו שומעים רק סיסמאות. אנחנו עושים ככל יכולתנו. הדר בליבנו. אנחנו מבינים שלא עושים כלום", אמרה.

אירוע מחאה של משפחת גולדין מול ההתפרעויות בגדר (צילום: רועי עידן)
הוריו של הדר גולדין לצד ח"כ חיים ילין(צילום: רועי עידן)
האם תקפה ישירות את ראש הממשלה נתניהו. "במיוחד חורה לי, אחרי הנאום חוצב הלהבות של ראש הממשלה על הפעולה המודיענית סביב הגרעין, איך זה שאת זה יודעים לעשות ולהחזיר את הדר לא? מסוגלות בטוח יש. אבל חסר את ראש הממשלה שייתן את האור הירוק. והוא פשוט לא רוצה. וזה הקושי הכי גדול. אנחנו במקום הכי קרוב, שאפשר להגיע לעזה ושם הבן שלי ואורון שאול נמצאים. אנחנו לא רואים שיש איזשהי עשייה או פעילות להשיבם. לעומת זאת, אנחנו חווים את ההפגנות מול הגדר והטרוריסטים האלה נושאים בלי שום בושה ארונות עם תמונות הבן שלי בהפגנות".

אירוע מחאה של משפחת גולדין מול ההתפרעויות בגדר (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

ראש הממשלה (צילום: EPA)
"להשיג מסמכים מאיראן אפשר ואת הדר אי אפשר להחזיר?" נתניהו(צילום: EPA)

 

"אנחנו עומדים פה בגב זקוף ואומרים אנחנו לא מפחדים מכם", המשיכה האם. "הקושי הוא שנתניהו לא עושה עם זה כלום. יש כניעה מוחלטת לאויב ובסופו של דבר שום דבר לא יצליח אם רוח צה"ל לא תישאר איתנה. באנו כדי לא לתת לו לשבור את רוח צה"ל. חיילים זה לא זבל ששוכחים אותם מאחורי הקווים".

 

האב שמחה גולדין אמר כי "אנחנו הקמנו את מסדר הדר כדי לקבץ סביבנו את האנשים הטובים שמחזירים את הערכים למקומם הנכון. צה"ל הוא צבא העם ולכן לא משאירים חיילים מאחור. מביאים אותם או בהסכם או בלחץ עח האויב ולא מפקירים אותם בידי האויב. אחרי 4 שנים ואחרי ניסיונות אינספור שלנו מול הממשלה ומקבלי ההחלטות, הגענו למסקנה שבעולם הזה של חסרי ערכים וחסרי יכולת החלטה אנחנו צריכים להביא את הציבור איתנו כדי שהוא יחנך את המנהיגים לעשות את הדברים הנכונים והראויים - וזה ללחוץ על חמאס בצורה כזו שיבין שהחזקת חיילים ואזרחים זה נטל ולא נכס והוא יחליט להעביר אותם לידי צה"ל".

 

האב סיכם: "הדברים האלה לא נעשו ב-4 השנים האחרונות על אף שראש הממשלה התחייב והבטיח ושום דבר הוא לא קיים. הציבור יסביר לו מה התפקיד שלו בתור ראש ממשלת ישראל. ממשלה שלא יכולה להחזיר תוך 4 שנים חיילים, אין לה שום זכות לשלוח אותם לקרב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
שמחה ולאה גולדין
צילום: רועי עידן
מומלצים