שתף קטע נבחר

חגיגות לצד אנטישמיות: מתיחות בשגרירות ישראל במצרים

השגריר בקהיר יארח ביום שלישי במלון יוקרתי בעיר מאות במסגרת קבלת פנים לציון יום העצמאות ה-70 של ישראל. גורמים בכירים במצרים ניסו לבטל את האירוע. שבועון מקומי פרסם קריקטורה אנטישמית: "הישראלים חוגגים 70 שנה לנכבה"

 

צילום ההזמנה בשבועון המצרי רוז אל יוסוף ()
הקריקטורה האנטישמית בשער השבועון המצרי

אחרי הפסקה של יותר מעשור צפויה שגרירות ישראל במצרים לקיים השבוע קבלת פנים לציון יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. ואולם, לצד ההתרגשות הגדולה התנהלו מאחורי הקלעים כמה אירועים שמעיבים על החגיגה. בין היתר פרסם שבועון מצרי תמונה שער עם סממנים אנטישמיים, ובמקביל ניסו גורמים בכירים במצרים לבטל את קבלת הפנים.

 

החגיגה לציון יום העצמאות הישראלי צפויה להיערך ביום שלישי הקרוב. תחת אבטחה כבדה יארח השגריר ד"ר דוד גוברין במלון ריץ קרלטון בקהיר מאות אישים מצרים ובכללם שרים, חברי פרלמנט, אנשי עסקים, אנשי תרבות ועיתונאים.

 

השף שאול אדרת הופקד על הצד הקולינרי ויבשל ארוחה מיוחדת שתכלול צלעות טלה, מסבחה, שקשוקה, פלאפל, מגוון סלטים, דג חריימה ועוגיות קדאיף.

צילום ההזמנה בשבועון המצרי רוז אל יוסוף ()
השגריר גוברין על רקע הכותרת הראשית בשבועון

מאחורי הקלעים מתנהלת בימים האחרונים דרמה דיפלומטית. לא כולם במצרים אוהבים את סממני הנורמליזיציה עם ישראל ואת העובדה ששגרירות ישראל מקיימת אירוע בסדר גודל כזה. גורמים בכירים במצרים ביקשו כאמור לבטל את קיום האירוע אחרי שיגור ההזמנות, ואף העבירו על כך הודעה לשגרירות הישראלית. הנימוק הרשמי היה ביטחוני אולם ההערכה היא שהמצרים חוששים מהתגובות ברחוב.

 

בירושלים לא קיבלו את הדברים והפעילו לחצים על ההנהגה המצרים לבטל את הווטו. לשכת ראש הממשלה פעלה מול המצרים בכמה מישורים - כולל בערוצים ביטחוניים - על מנת לשכנע את המצרים בנחיצות האירוע כדי לחזור ליחסים תקינים. בהתערבות בכירים בממסד הביטחוני המצרי בוטל הווטו - והאירוע יתקיים כמתוכנן.

 

ואם לא די בכך, גורמים עלומים הדליפו לשבועון המצרי "רוז אל יוסוף" צילום של ההזמנה שהפיצה שגרירות ישראל כולל מיקום האירוע ותמונה של השגריר גוברין, מתוך כוונה ברורה לפגוע באירוע.

 

השבועון פרסם בשער קריקטורה אנטישמית בסגנון "דר שטירמר", שבה נראית דמותו של יהודי חרדי קורא בתנ"ך. בכותרת הראשית של השבועון נכתב: "השגרירות הישראלית חוגגת זיכרון של 70 שנה לנכבה במלון ריץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קריקטורה אנטישמית בשבועון המצרי
מומלצים