שתף קטע נבחר

מקיין מצטער שבחר בפיילין, "טראמפ לא יוזמן להלוויה"

בספרו החדש כותב המועמד הרפובליקני לנשיאות לשעבר כי במרוץ מול אובמה ב-2008 מוטב היה לו לבחור בסנאטור היהודי ג'ו ליברמן, ולא במושלת אלסקה חסרת הניסיון, שגם גרמה לו לא מעט מבוכה. דיווחים בארה"ב: "אנשי מקיין החולה נערכים להלווייתו, הנשיא לא יוזמן"

הסנאטור ג'ון מקיין, שהפסיד לברק אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008, מביע בספרו החדש שיתפרסם החודש חרטה על כך שבחר אז בשרה פיילין לסגניתו. בספר כותב מקיין כי בדיעבד מוטב היה לו לבחור בסנאטור היהודי ג'ו ליברמן.

מקיין ופיילין בבחירות ב-2008 (צילום: AP) (צילום: AP)
מקיין ופיילין בבחירות ב-2008(צילום: AP)
הבחירה בפיילין במרוץ לבית הלבן ב-2008 גרמה להרמת גבות בשל מה שהוצג כחוסר ניסיונה. אם מקיין היה נבחר לנשיא ארה"ב הייתה פיילין, מושלת אלסקה לשעבר, מתמנה לסגניתו, ופירוש הדבר הוא שאם היה נבצר ממנו בשלב כלשהו למלא את תפקיד הנשיא – היא הייתה משלימה את הכהונה במקומו. במהלך המרוץ לנשיאות ניפקה פיילין כמה פליטות פה מביכות שגרמו נזק לקמפיין של מקיין.

 

בספרו מסביר מקיין כי יועציו המליצו לו שלא לבחור בליברמן משום שהוא מזוהה עדיין עם הדמוקרטים והביע בעבר תמיכה בהפלות. ליברמן, דמוקרט לשעבר שהפך למועמד עצמאי, אמר היום בתגובה כי הבעת החרטה של מקיין נגעה מאוד ללבו.

ג'ו ליברמן. דמוקרט שהפך לעצמאי (צילום: הרשל גוטמן) (צילום: הרשל גוטמן)
ג'ו ליברמן. דמוקרט שהפך לעצמאי(צילום: הרשל גוטמן)

מקיין בן ה-81 חולה בסרטן, והיום דיווחו כלי תקשורת בארה"ב כי אנשיו כבר מתכננים את הלווייתו. לפי הדיווחים אנשי מקיין מתכוונים שלא להזמין את טראמפ להלוויה – אלא להסתפק בהזמנת סגן הנשיא מייק פנס כדי שייצג את הבית הלבן.

 

בשנתיים האחרונות הרבה מקיין למתוח ביקורת על טראמפ, וטראמפ מצדו השתלח בו. ברגע מביך במיוחד זלזל טראמפ במעמדו של מקיין כגיבור מלחמת וייטנאם, וטען כי מקיין, שעבר עינויים בשבי, נחשב לגיבור רק משום שנתפס על-ידי האויב. "הוא לא גיבור מלחמה", אמר אז טראמפ. "הוא נחשב לגיבור מכיוון שהוא נפל בשבי. אני אוהב אנשים שלא נפלו בשבי".

טראמפ לעג למקיין: "אני אוהב אנשים שלא נפלו בשבי" (צילום: MCT, AP) (צילום: MCT, AP)
טראמפ לעג למקיין: "אני אוהב אנשים שלא נפלו בשבי"(צילום: MCT, AP)

בסוף השבוע האחרון נחשפו ציטוטים מספרו של מקיין הנוגעים לדעתו על טראמפ. בספר מאשים מקיין את טראמפ כי בכך שהביע תמיכה ברודנים השולטים במדינות אחרות לא קיים את חובתו לייצג את הערכים האמריקניים. הוא תקף אותו גם על זלזולו בכלי התקשורת, על התעלמותו מסוגיות הנוגעות לזכויות אדם ועל כך שהוא משפיל לכאורה פליטים.

 

 "חנופה תהפוך אותך לחברו, ביקורת לאויבו", כתב מקיין בספר "הגל חסר המנוחה", שייצא לאור ב-22 במאי. "קשה לדעת מה אפשר לצפות מהנשיא טראמפ. מה מזויף ומה אמיתי?". מקיין כתב כי יחסו של טראמפ לתקשורת "מועתק מאוטוקרטים המנסים לפגוע ולשלוט בעיתונות החופשית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שרה פיילין. ליברמן: "ההודאה נגעה ללבי"
צילום: רויטרס
מומלצים