שתף קטע נבחר

ריבלין: "מי שינסה להכות אותנו בכוח - ייפגע בכוח"

נשיא המדינה נשא דברים בטקס לציון 51 שנים למלחמת ששת הימים: "איראן עדיין מהווה סכנה ממשית לגורל ישראל". שר הביטחון ליברמן לקראת העברת השגרירות: "לא להירתע מאיומי חמאס ואבו מאזן"

 

 

בהיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים נערך אחר הצהריים (יום א') טקס לציון 51 שנים למלחמת ששת הימים, במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

 

ריבלין אמר בפתח דבריו: "51 שנים חלפו מאז מלחמת ששת הימים והמלחמה שבאה אחריה - מלחמת ההתשה. תוך ימים הסתיימו שבועות ארוכים של המתנה וחרדה לגורלה של מדינתנו. מי שחי כאן באותם ימים לא ישכח את המתח, הגבורה, הניצחון וההקרבה. זו הייתה מלחמה לחיים או למוות".

 

"יותר מיובל חלפו מאז חתמנו הסכמי שלום עם שכנותינו", הוסיף נשיא המדינה. "מצבנו הביטחוני והכלכלי טוב לאין ערוך, אך יש עוד איומים עלינו ועליהם יש לתת מענה. מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לכל תרחיש. מי שינסה להכות אותנו בכוח - ייפגע בכוח".

 

"ארצות הברית, ידידתנו, החליטה לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן", המשיך ריבלין. "זהו צעד משמעותי לביטחון האזור והעולם החופשי כולו. איראן עדיין מהווה סכנה ממשית לגורלה של ישראל; איננו שוכחים לרגע את מירוץ החימוש שהיא מובילה בגבולותינו ואנחנו עוקבים באופן הדוק על מנת לשמור על ביטחון ישראל וגבולותיה". "נמשיך להילחם איתנים ונחושים בכל רגע שבו תקרב אלינו מלחמה אך איננו ששים אלי קרב".

 

ראובן ריבלין  (צילום: יואב דודקביץ')
ראובן ריבלין (צילום: יואב דודקביץ')
 

 

 אביגדור ליברמן (צילום: אוהד צויגנברג)
אביגדור ליברמן(צילום: אוהד צויגנברג)

 

שגרירות ארה
הכנות לפתיחת השגרירות בירושלים(צילום: AP)

 

שר הביטחון: "לא להירתע מאיומי אבו מאזן וחמאס"

ליברמן התייחס בדבריו להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים: "מחר נהיה שותפים לרגע שלו חיכינו 51 שנים. אני רוצה להודות לטראמפ על החלטתו האמיצה, כמו גם על החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, ולא להיכנע או להירתע מהאיומים וההפחדות מצד אבו מאזן וחמאס".

 

שר הביטחון הוסיף: "גם היום, כמו אז, הקהילה הבינלאומית טומנת את ראשה בחול לנוכח מלחמת האזרחים בסוריה. המסקנה היא שאנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו ועל בעלת בריתנו, ארצות הברית, ועמידתה האיתנה לצד ישראל".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ראובן ריבלין. ארכיון
צילום: EPA
מומלצים