שתף קטע נבחר

ריבלין: "נשבר המצור המדיני על ירושלים"

יממה לפני העברתה הרשמית של השגרירות האמריקנית לבירה, נשאו נשיא המדינה וראש הממשלה נתניהו דברים בטקס הרשמי בגבעת התחמושת. ריבלין: "ראוי להעביר את כלל יחידות הממשלה לירושלים". נתניהו: "כל מי שנערך לפגוע בנו, נשכים לפגוע בו קודם לכן"

 

 

בגבעת התחמושת מתקיים הערב (יום א') הטקס הרשמי לציון יום ירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. בנאומו אמר הנשיא ריבלין: "מחר תעביר ארה"ב את השגרירות שלה לירושלים. זהו צעד משמעותי ומעורר הערכה מצד ידידתנו הבכורה. צעד אמיץ של הנשיא טראמפ, שאמר וגם עשה, הבטיח וגם קיים. ובעקבותיה יעלו לירושלים בירתנו שגרירויות של מדינות נוספות. המצור המדיני על ירושלים נשבר ויישבר. כך צריך וכך ראוי.

 

"זוהי שעה יפה לממש את החלטת הממשלה שהתקבלה כבר לפני 11 שנים להעביר את כלל יחידות הממשלה לירושלים, בבחינת נאה דורש נאה מקיים. באותה הנשימה עלינו לזכור כי ירושלים היא מיקרוקוסמוס ליכולתנו לחיות כאן יחד, דתיים, חילונים וחרדים, יהודים וערבים. אחדותה של ירושלים, היא גם מחויבות ליחס שווה לכל תושבי ירושלים - זה המבחן שלנו, זה מבחן הריבונות שלנו".

 

נתניהו התייחס בנאומו לקרב על גבעת התחמושת במלחמת ששת הימים: "בני דורי זוכרים היטב את צחצוח החרבות של אויבינו בימים שקדמו למלחמה. הם התרברבו שבכוונתם להשליך אותנו אל הים, לאבדון. אבל הסוף ידוע. שחצנותם לא הועילה להם ביום פקודה. גם היום יש שקוראים להשמידנו, וגם היום נהדוף את הכוונות הרצחניות נגדנו. כל מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו. כל מי שנערך לפגוע בנו, נשכים לפגוע בו קודם לכן. כל מי שמאיים עלינו בסכנת כליה, מעמיד עצמו בסכנה דומה. זהו צו מחייב לעם חפץ חיים ואלו אינן מילים, כמו שראיתם. הצו הזה מגובה במעשים".

בנימין נתניהו ו ראובן ריבלין (צילום: הלל מאיר TPS)
הטקס בגבעת התחמושת, הערב(צילום: הלל מאיר TPS)

בנימין נתניהו (צילום: יואב דודקביץ)
בנימין נתניהו(צילום: יואב דודקביץ)

 

 

אירועי יום ירושלים:

צעדת ריקוד דגלים גן העצמאות ירושלי ()

עימותים שער שכם יום ירושלים  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אחר הצהריים השתתפו אלפים בצעדת "ריקוד הדגלים" המסורתית בירושלים, שמקיימת עמותת "עם כלביא". התהלוכה ההמונית יצאה ממרכז העיר והסתיימה בכותל המערבי. בני נוער ותלמידי ישיבה מכל רחבי הארץ עמדו מול בניין הקונסוליה האמריקנית ושרו שירי הלל לירושלים. המצעד התקדם לשער שכם, שם כוחות גדולים של משטרה ומג"ב בודדו את נתיב המצעד לבין האוכלוסיה הערבית במזרח ירושלים.

 

אבינועם גואלמן שהשתתף בצעדה אמר: "כל המאורעות שפוקדים אותנו בחודש האחרון נותנים לנו את התחושה שאנחנו חווים את ההיסטוריה של תקומתה של המדינה במלוא עוצמתה: ההכרה בירושלים כבירת המדינה היהודית, החיבוק שאנו מקבלים מאומות העולם יחד עם עוצמתו של צה"ל מבטאים את עוצמתו של עם ישראל ואת התממשות דברי הנביאים". 

 

מוקדם יותר, בקבלת הפנים למשלחת האמריקנית שהגיעה לטקס העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ירושלים הייתה הבירה של העם היהודי 3,000 שנה, ושל מדינתנו שבעה עשורים, ותישאר בירתנו לנצח. אלה שלא רצו את ירושלים באירוויזיון הולכים לקבל את האירוויזיון בירושלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
הנשיא ראובן ריבלין
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים