שתף קטע נבחר

ה"התבוללות" של קורל סימנוביץ' מבורכת

הדוגמנית שנישאה לכדורגלן סרג'י רוברטו עושה לעם היהודי שירות טוב בהרבה מפועלם המפוקפק של אלה המודאגים כל כך מזהותו הדתית של בחיר לבה. זמן טוב להזכיר שהיהדות לא רשומה בטאבו על הציבור הדתי

 

חתונה קורל סימנוביץ' סרג'י רוברטו ()
החתונה של קורל סימנוביץ' וסרג'י רוברטו

בשבוע שעבר ניצל בנצי גופשטיין את במת התקשורת כדי לבקש מהדוגמנית קורל סימנוביץ' לבטל את נישואיה המתוכננים לשחקן הכדורגל סרג'י רוברטו, שלושה ימים לפני חתונתם. אחרת, הוא הזהיר אותה, היא מצטרפת לששת המיליונים שנספו בשואה ומתנתקת מהעם היהודי.

 

 

אפשר להתאמץ ולהתעלם מהחוצפה בפנייה ומהעובדה שצאצאים עתידיים של השניים יהיו יהודים גמורים בהיבט ההלכתי – ולכל הפחות חצי יהודים בהיבט התרבותי - אבל אי אפשר להתעלם מהמחשבה המטרידה שחילונים רבים מדי בישראל מסכימים עקרונית עם עמדתו הבדלנית של גופשטיין ביחס לנישואים מעורבים.

 

זאת לא סתם עמדה שזוכה לבמה נרחבת ועוברת ללא התנגדות ציבורית משמעותית. זה החוק: קורל וסרג'י לא יכולים לערוך חתונה דתית רשמית בישראל.

 

השאלה היא למה אזרחים מן השורה, שלא מקבלים את הנורמות הרבניות בשום תחום אחר (כשרות, שבת, אישות), כורעים בהכנעה כזו בפני המונופול הרבני על הזהות שלהם? למה הפקרנו את מפתח הכניסה לעם היהודי בידיים של הרבנים? הרי אם ביום יום אתם לא מוטרדים מהשאלה מה הרמב"ם היה חושב על מה שאתם אוכלים ומתי אתם נוהגים, אין שום סיבה שדעתו על הנישואים של סימנוביץ' וסרג'י רוברטו תטריד אתכם.

 

ביקום מקביל שבו מתקיים דיון ציבורי אמיתי בנושא, יכולנו לטעון שנישואים מעורבים הם דווקא דרך מצוינת לצרף אנשים לעם היהודי, והיכן שגופשטיין רואה ההתבוללות, אנחנו רואים התרחבות. יכולנו גם לטעון שאנחנו בכל מקרה לא זקוקים לרבנים שיחלקו ציונים ליהדות של אחרים. יכולנו להפסיק להתנצל, להתחיל לקחת אחריות ולקבוע בעצמנו קריטריונים חילוניים לשאלה מי חלק מהאומה, מי לא ואיך מצטרפים.

 

את מי שההתבוללות של סימנוביץ' מדירה שינה מעיניו, יכולנו לנחם בהבנה שנישואיה לסלבריטי בינלאומי עושים כנראה שירות גדול יותר לעם היהודי מאשר פועלו המפוקפק של בן ציון גופשטיין מקריית ארבע במאבקו הקדוש נגד האהבה.

 

רב רפורמי אמר לי פעם משפט שמלווה אותי עד היום: כל עוד הדתיים הם היחידים שמגיירים, אין לחילונים סיכוי להכריע את הדיון על דת ומדינה.

 

בעוד סימנוביץ' מקבלת פניות מכאלה שמבקשים ממנה לבטל את החתונה שלה, כמעט חצי מיליון ישראלים שגדלים פה, משרתים בצבא ומשלמים מסים, מתויגים כזרים ושונים כי הם לא יהודים מספיק עבור הממסד הרבני-אורתודוקסי.

 

גם הציונות בתחילת דרכה נאלצה להיאבק בתפיסות מסורתיות כדי להצעיד את האומה היהודית קדימה. מי שרוצה להוביל את העם היהודי בהתמודדות עם סוגיות של העולם המודרני חייב להיות אמיץ מספיק כדי לפתוח את הנושאים האלו לדיון אמיתי ופתוח. היהדות לא רשומה בטאבו על הציבור הדתי ואין סיבה שלא נציע אנחנו תשובות טובות יותר לשאלות שנוגעות בלב של הזהות הלאומית שלנו.

 

בשם החילונים בישראל אני מברך את קורל וסרג'י על חתונתם ומאחל להם רק עושר ואושר.

 

  • אייל אקרמן הוא סמנכ"ל "ישראל חופשית"

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים