שתף קטע נבחר

מסע רצח בארה"ב: הפסיכיאטר המפורסם וילדת הפלא

בפיניקס נרצח בסוף השבוע הפסיכיאטר סטיבן פיט, שחקר את רצח ג'ונבנה רמזי ב-1996. אחריו נרצחו שתי עובדות במשרד עורכי דין ועובד במרפאה לבריאות הנפש. החשד: רוצח אחד חיסל את כולם - מסיבה שקשורה לתפקידם. פרס כספי למי שיוביל ללכידתו

סדרת רציחות מטלטלת מאז סוף השבוע את אזור פיניקס שבאריזונה, ובראש ובראשונה את הקהילה המשפטית שם. רוצח אחד רצח לפחות שלושה בני אדם – פסיכיאטר פורנזי מפורסם ושתי עובדות במשרד עורכי דין – וייתכן כי הוא אחראי גם לרציחתו ביריות של אדם רביעי.

ג'ונבנה רמזי (צילום: AP)
מימין: ג'ונבנה רמזי, שנמצאה מתה במרתף ביתה. משמאל: הקלסתרון שפרסמו הרשויות(צילום: AP)
סדרת הרציחות החלה ביום חמישי: הפסיכיאטר הפורנזי ד"ר סטיבן פיט בן ה-59, שהיה מעורב בחקירת כמה תיקים מפורסמים ביותר כגון הטבח בקולומביין ב-1999 ורציחתה של זוכת תחרויות היופי לילדות גונ'בנה רמזי ב-1996, נורה למוות בעיר פיניקס. אנשים ששהו ליד זירת הרצח סיפרו כי בסביבות השעה 17:30 שמעו ויכוח שכלל צעקות רמות – ואז שמעו יריות. פיט נרצח כשיצא מהמשרד שלו, והמשטרה אינה שוללת את האפשרות שרציחתו קשורה לעבודתו.

 

פחות יממה אחר כך, בסקוטסדייל הסמוכה לפיניקס, מרחק 16 קילומטרים מהמקום שבו נרצח ד"ר פיט, נרצחו ביריות ולריה שארפ בת ה-48 ולורה אנדרסון בת ה-49, שתיהן עובדות במשרד עורכי דין. ההערכה שרציחתן קשורה לרציחתו של ד"ר פיט מבוססת על ראיות שנמצאו בשתי הזירות.

רצח שלושה משפטנים אריזונה ארה
ד"ר סטיבן פיט. היה מעורב גם בחקירת הטבח בקולומביין

יום אחד בלבד עבר, ומרשל לווין בן ה-72 נורה למוות במשרדו במרפאת ייעוץ לבריאות הנפש, ממש באמצע הדרך בין המקום שבו נרצח ד"ר פיט למקום שבו נרצחו שארפ ואנדרסון.

 

המשטרה פרסמה קלסתרון של החשוד ומעריכה כי מדובר ביורה יחיד. החשוד במעשי הרצח, לפחות בשלושת הראשונים שבהם, הוא גבר קירח ולבן שחבש כובע כהה וצר שוליים. פרס של 21 אלף דולר מוצע למי שימסור מידע שיוביל ללכידתו.

רוצח לפחות שלושה משפטנים אריזונה ארה
אחת מזירות הרצח בסוף השבוע. ראיות קושרות לפחות שלושה ממעשי הרצח(צילום: AP)

פרשת רציחתה ב-1996 של ג'ונבנה רמזי, שבחקירתה היה מעורב ד"ר פיט, ריתקה את אמריקה במשך שנים. רמזי, בת שש במותה, הייתה ילדה שזכתה בתארים בתחרויות יופי רבות המיועדות לבנות גילה. אביה מצא אותה מתה במרתף בבית המשפחה אחרי שרוצח כלשהו חנק אותה וריסק את גולגולתה. בבית המשפחה נמצא מכתב ארוך ובו דרישה לכופר והרצח של הילדה לא פוענח עד היום. בשלב מסוים חשדה המשטרה כי הוריה של ג'ונבנה הם שרצחו אותה וכי אמה, שהתפרסמה בעצמה משום שלאורך שנות חייה המעטות רשמה אותה לכמה וכמה תחרויות יופי, היא שכתבה את מכתב הכופר. אחרי שנתיים קבעו החוקרים כי איש מבני המשפחה אינו חשוד בפרשה.

 

הטבח בתיכון קולומביין בקולורדו, שגם בחקירתו היה מעורב ד"ר פיט, אירע ב-1999. שני תלמידים נכנסו לבית הספר חמושים ורצחו ביריות 12 תלמידים ומורה, פצעו עוד 24 - והתאבדו. במשך שנים נחשב הטבח הזה לאירוע הירי החמור ביותר שאירע בבתי ספר בארה"ב.


פורסם לראשונה 03/06/2018 23:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מימין: ג'ונבנה רמזי. משמאל: החשוד בסדרת הרציחות
צילום: AP
מומלצים