שתף קטע נבחר

"ניצול בוטה". הנשיא הזמין אישה לבמה ונישק אותה

נשיא הפיליפינים הציע לקהל ספר תמורת נשיקה - והזמין שתי נשים לבמה. "אל תיקחו את זה ברצינות, זה בשביל הכיף", אמר רודריגו דוטרטה המשועשע, שבעבר התלוצץ על אונס וירי באיבר המין הנשי

 

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הגיע לביקור רשמי בדרום קוריאה, ונאם בפני קהל של אלפי עובדים פיליפינים. במהלך הנאום אתמול (יום א') בסיאול הוא הציע להעניק בחינם ספר על השחיתות בכנסייה הקתולית - תמורת נשיקה.

 

הנשיא בן ה-73 הזמין שתי נשים צעירות לבמה, ושאל את הפיליפיניות הנרגשות אם הן מוכנות להתנשק איתו. את האישה הראשונה הוא חיבק ונישק על הלחי. לאישה השנייה הנשיא סימן שהוא רוצה נשיקה על השפתיים, וכך עשה.

 

הקהל הפיליפיני הגיב בתשואות. "אל תקחו את זה ברצינות. זה גימיק, בשביל הכיף", אמר לקהל. רבים בפיליפינים לא חשבו כמוהו.

 

ארגון זכויות האדם הפיליפיני גבריאלה אמר לאחר מכן כי מדובר ב"התנהגות דוחה של נשיא מיזוגן". הסנאטורית הפיליפינית ריסה הוניטיברוס אמרה שמדובר ב"הופעה נבזית של סקסיזם וניצול בוטה של סמכות", והאשימה את המנהיג השנוי במחלוקת בהתנהגות של "מלך פיאודאלי".

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה מנשק עובדת על הבמה ב דרום קוריאה ()
הנשיא מנשק אישה על הבמה בסיאול

האישה שאותה נישק הנשיא על השפתיים, אם לשניים שנשואה לדרום קוריאני, אמרה שלא הייתה כוונת זדון בנשיקה. היא אמרה שהנשיקה נועדה "לבדר ולהלהיב את הקהל".

 

נשיא הפיליפינים ידוע בהתבטאויות אלימות, גם כלפי נשים. בפברואר הוא נפגש עם חיילים פיליפינים, וקרא להם לירות בלוחמות המורדים באיבר המין.

 

בחודש מאי, בעוד שיחה עם חיילים, הוא אמר להם שהוא יתמוך בהם בכל מצב - גם במקרה של אונס. "פשוט תעשו את העבודה שלכם. אני אעשה את השאר. אני איעצר במקומכם. אם תאנסו שלוש נשים אני אגיד שאני עשיתי את זה", אמר הנשיא המשועשע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הנשיא מנשק אישה על הבמה בסיאול
מומלצים