שתף קטע נבחר

זיכרונות מ-48': פורום מטכ"ל חזר לגבעה שבה הושבעה צמרת צה"ל

ב-27 ביוני לפני 70 שנה התכנסו ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן גוריון עם פורום המטה הכללי הראשון של צה"ל, שם הושבעו ראשי האגפים והמפקדים הראשיים. היום ציין המטכ"ל הנוכחי בראשות גדי איזנקוט את המאורע ושב למקום שבו הכול החל

 

 

 

חזרו למקום שבו הכול החל: פורום המטה הכללי של צה"ל התכנס הערב (יום ג') בבית הספר בן גוריון ברמת גן וחבריו חידשו את חתימתם על שבועת צה"ל כפי שעשו באותו מקום בדיוק חברי פורום מטכ"ל הראשון ב-27 ביוני 1948. הרמטכ"ל אמר באירוע ש"כשלוחם החוד מסכל את ניסיונות חמאס לחדור מעזה וכשלוחמת מגינה בגבול מצרים, הם מממשים את מהות השבועה וממלאים את ייעודו של צה"ל. מפקדי צה"ל ולוחמיו פועלים למיגור הירי בדרום ומסכלים מאמצים לפגוע בתשתיות ביטחוניות ולאיים על ריבונותנו".

 

טקס לציון 70 שנים ל שבועת צה
הרמטכ"ל וחברי המטכ"ל בטקס 70 שנה לשבועת צה"ל הראשונה(צילום: שאול גולן)

טקס לציון 70 שנים ל שבועת צה
(צילום: שאול גולן)

 

 

ב-27 ביוני, לפני 70 שנה, השביע ראש הממשלה ושר הביטחון דאז דוד בן גוריון את ראשי האגפים במטה הכללי והמפקדים הראשיים בצבא הגנה לישראל.

טקס השבעה ראשי אגפים לצה
פורום מטכ"ל הראשון בטקס ב-1948(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)

טקס השבעה ראשי אגפים לצה
בן גוריון באמצע לצד כל צמרת צה"ל(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)

מסמך השבעת ראשי אגפים לצהל מה27.6.1948 (צילום: ארכיון צה
(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)

מסמך השבעת ראשי אגפים לצהל מה27.6.1948 (צילום: ארכיון צה
השבועה שעליה חתם הרמטכ"ל הראשון יעקב דורי(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)

מודעות לטקס השבעה ראשי אגפים לצה
(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)

 

היום, כאמור, חברי פורום מטכ"ל בראשות הרמטכ"ל גדי איזנקוט שחזרו את המאורע. הם למדו את סיפור המורשת של המקום, העמיקו במשמעותו של מעמד השבועה ושורשיו, ובמסכת טקסית חידשו את חתימתם עם השבועה. כמו כן חברי פורום המטכ"ל יצולמו במקום ההיסטורי בו הצטלם פורום המטכ״ל הראשון לאחר השבעתו.

 

בצה"ל פרסמו את סרטון הטקס כמו גם תמונות ממנו וכן את מכתב השבועה של הרמטכ"ל הראשון של צה"ל, יעקב דורי: "הנני נשבע ותמחייב בהן צדקי לשמור אמונים למדינת ישראל, לחוקתה ולשלטונותיה המוסמכים, לקבל על עצמי ללא תנאי וללא סייג עול משמעתו של צבא הגנה לישראל, לציית לכל הפקודות וההוראות הניתנות על ידי המפקדים המוסמכים ולהקדיש כל כוחותי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט בטקס שחזור 70 שנה לשבועת צה"ל
צילום: שאול גולן
מומלצים