שתף קטע נבחר

נשיא ארגנטינה: לא יכול להשפיע על קיום המשחק. רגב: ארגוני טרור איימו על שחקנים

נתניהו שוחח עם הנשיא מאקרי פעמיים, אבל בכיר ישראלי אמר: "הסיכוי שההחלטה תשתנה נמוך מאוד". השרה רגב: "לשחקנים נשלחו סרטונים עם גופות ילדים. מקווה שהם לא ייכנעו לאיומי הטרור ולארגוני ה-BDS"

 

הפגנה פרו פלסטינאית מחוץ לאימון ארנגטינה (צילום: רויטרס)
ההפגנות הובילו לביטול. מחאה בברצלונה(צילום: רויטרס)

הניצחון הגדול ביותר של תנועת ה-BDS: לאחר רצף של מחאות פרו-פלסטיניות, הודיעה אמש (יום ג') ההתאחדות הארגנטינאית בכדורגל למארגני המשחק מול נבחרת ישראל בכדורגל על ביטול משחק הידידות בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי בניסיון לשנות את רוע הגזירה, אבל בכיר ישראלי אמר כי הסיכוי שההחלטה תשתנה נמוך מאוד. כעבור זמן קצר השניים שוחחו שוב, ומאקרי אמר לנתניהו כי אין לו יכולת להשפיע בנושא.

 

לפני השיחה השנייה אותו בכיר ישראלי הבהיר כי הנשיא מאקרי אינו יכול לחייב את נבחרת ארגנטינה להגיע למשחק שאמור היה להתקיים בשבת הקרובה באצטדיון "טדי" בירושלים, לאחר שהועבר לשם מחיפה - כדרישה הישראלית. משרד התרבות שילם 2.7 מיליון שקל לצורך אותה העברה, אבל בסופו של דבר היא כנראה הוסיפה לחץ על הארגנטינאים. "יש למאקרי השפעה, אך ההחלטה היא שלהם - והם מפחדים להגיע באקלים הנוכחי. ישראל ממשיכה ללחוץ", אמר הבכיר.

 

 
הפגנה פרו-פלסטינים מחוץ לאימון של נבחרת ארגנטינה בכדורגל בברצלונה (צילום: רויטרס)
ההפגנה מול אימון ארגנטינה בברצלונה(צילום: רויטרס)

הפגנה פרו-פלסטינים מחוץ לאימון של נבחרת ארגנטינה בכדורגל בברצלונה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

גורמים מדיניים בכירים ציינו אמש כי "יש מאמץ ישראלי אינטנסיבי לשכנע את נבחרת ארגנטינה להגיע למשחק הידידות בישראל כמתוכנן ולא להיכנע ללחץ הערבי לבטל את ההגעה לארץ. הנבחרת מפחדת להגיע לארץ בגלל לחצים ומנסים להרגיע אותם". למרות זאת, הסיכוי שההחלטה תשתנה נראה כאמור נמוך מאוד.

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה הלילה עם היזם דני בן נעים ועודכנה במאמצים לשכנע את נבחרת ארגנטינה להגיע בכל זאת. לפי הודעת רגב, לשרה נמסר כי "מאז שארגנטינה הודיעה על הגעתה למשחק מול ישראל, ארגוני טרור החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקנים ולבני משפחותיהם, ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם ובחיי בני משפחותיהם . בין היתר נשלחו לשחקנים גם סרטונים ותמונות של גופות ילדים".

 

"אני מקווה ששחקני ארגנטינה לא ייכנעו לאיומי הטרור ולארגוני ה-BDS", אמרה רגב, ששוחחה גם עם ראש הממשלה נתניהו. הוא עדכן אותה כי בשיחתו עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי אמר לו מאקרי כי לא יוכל להשפיע על שחקני הנבחרת.

מסי באימון של נבחרת ארגנטינה בברצלונה (צילום: EPA)
מסי באימון של נבחרת ארגנטינה בברצלונה(צילום: EPA)

מסי באימון של נבחרת ארגנטינה בברצלונה (צילום: AP)
(צילום: AP)

רגב התייחסה להודעות שהוציאו פוליטיקאים התולים את אי הגעת נבחרת ארגנטינה בקיום המשחק בירושלים ואמרה: "אלה דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS נגד מדינת ישראל. לצערי יש לנו סוסים טרויאנים בכנסת שנותנים רוח גבית לטרור".

 

שר החוץ של ארגנטינה חורחה פאורי אישר את דברי רגב לאיומים על הכדורגלנים. "עד כמה שאני יודע השחקנים בקבוצה לא רצו להשתתף במשחק", אמר. "גם המאמן ביקש שלא יהיה שום מפגש". לדבריו, בין הדברים שהשפיעו על תחושות השחקנים היו בין היתר "הקמפיין שנהפך לוויראלי בתקשורת, איומים על שחקנים וקרובי משפחתם והגופיות הספוגות בדם".

 

הביטול הגיע לאחר שורה של הפגנות נגד הכדורגלנים, הן בארגנטינה והן בספרד. "מסי, אל תבוא", צעקו גם אתמול כ-30 מפגינים במהלך אימון הנבחרת בברצלונה לעבר כוכב נבחרת ארגנטינה וברצלונה. הם הגיעו לבושים בחולצות של מסי שצבועות באדום דם וטענו כי אין מדובר באיום על הכוכב של ארגנטינה.

 

"הם סוף-סוף עשו את הדבר הנכון", אמר החלוץ גונסלו היגוואין בריאיון ל-ESPN על הביטול. נשיא הפדרציה הפלסטינית בדרום אמריקה, רפאל אראיה נאסרי, אמר כי הקפטן והכוכב ליונל מסי, הקשר חבייר מאסצ'רנו והמאמן חורחה סמפאולי הם אלו שדחפו לביטול המשחק בישראל. "אף פעם לא נשכח את זה, הם אלופים באנושיות", צייץ נאסרי.

נתניהו ומאקרי. השיחה לא צפויה להביא לשינוי (צילום: חיים צח, לע"מ) (צילום: חיים צח, לע
נתניהו ומאקרי. השיחה לא צפויה להביא לשינוי(צילום: חיים צח, לע"מ)

חורחה סמפאולי (צילום: רויטרס)
המאמן סמפאולי. לפי הדיווח, גם הוא רצה בביטול המשחק(צילום: רויטרס)

הוגו מויאנו, סגן נשיא התאחדות הכדורגל בארגנטינה, אישר את ביטול המשחק ואמר: "זו ההחלטה הנכונה, זה לא היה שווה את זה. במקומות האלה כל כך הרבה אנשים נהרגים, כבני אנוש אי אפשר לקבל את זה. המשפחות של השחקנים סבלו מהאיומים".  הוא התייחס להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ואמר: "ההגעה לירושלים בזמן הזה, כשכולם זועמים על החלטת טראמפ, היא דבר רציני מאוד".

 

"המשחק הזה הוא כמו שנחגוג את כיבוש איי פוקלנד. זה יהיה חוסר כבוד לארגנטינאים", צוטט באתר "אולה" שגריר פלסטין בארגנטינה, חוסני עבדל ואחד, לפני ההודעה הדרמטית על הביטול. "כואב לראות את הנבחרת, שאותה אוהבים ובה תומכים כל כך הרבה פלסטינים ואזרחים ערבים, מפרה את החוק הבינלאומי".

 

יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, שלח השבוע מכתב להתאחדות הארגנטינאית שבו אמר כי משחק בירושלים הוא "הלבנת הכיבוש" וקרא לאוהדים מוסלמים "לשרוף תמונות של מסי אם ישחק בירושלים".

 


פורסם לראשונה 05/06/2018 23:54

 

שחר חי השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ההפגנה הפרו-פלסטינית
צילום: רויטרס
מומלצים