שתף קטע נבחר

זועבי קראה לחיילים "רוצחים" והורדה בכוח מהדוכן בכנסת

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת דיברה על מצב התושבים בעזה: "אתם צריכים להיות מוחרמים. לא להחשיב את בני האדם שנרצחים על ידי החיילים. הדמוקרטיה זה סיוט בכנסת הזו"

 

 

 

סדרני הכנסת הוציאו בצהריים (יום ד') בכוח מהמליאה את חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) לאחר שדיברה בגנות חיילי צה"ל וכינתה אותם רוצחים.

 

החוק שאמור לפרק את הרשימה המשותפת

 

הדבר היה במהלך נאום של זועבי, שהציגה את הצעת החוק שלה שעסקה בתוספת מימון למפלגות בעלות ייצוג נשי גבוה.

 

הוצאת חנין זועבי בזמן המליאה (צילום: ערוץ הכנסת)
(צילום: ערוץ הכנסת)

 

כאשר עלתה להציג את הצעת החוק, אמרה ח"כ זועבי: "אחרי הדיון שלשום בוועדה למעמד האישה, תהיתי למה צריך את ההצעה הזו כי היא תביא לנו עוד מאותו דבר. היא תביא עוד חברות כנסת שהרגישות שלהן לעוול ולעושק היא לא יותר מחברי הכנסת. ח"כיות דווקא מהשמאל רוצות להפריט את הסבל, לנתק את הסיבה מהתוצאה. כשמדברים על נשים בעזה זה לא סבל שנוצר יש מאין, מדברים על אחריות ישראלית מלאה על הסבל הזה. אחרי שמדינת ישראל הרסה את התשתיות ואת התשתית החקלאית בעזה, היא אומרת לנו, אומרת לנשים ולגברים בעזה מה לאכול ואיך לאכול. אתם צריכים להיות מוחרמים. האנשים בעזה הם פליטים, האדמה שלהם נמצאת פה. לא להחשיב את בני האדם שנרצחים על ידי החיילים. הדמוקרטיה זה סיוט בכנסת הזו".

 

ח"כ זועבי סירבה לרדת מהדוכן גם לאחר שתם זמנה, והורדה בכוח על-ידי הסדרנים. לאחר מכן הורחקה מהמליאה לאחר שנקראה לסדר שלוש פעמים.

הוצאת חנין זועבי בזמן המליאה (צילום: ערוץ הכנסת)
(צילום: ערוץ הכנסת)

 

השר יריב לוין הגיב לדברים: "היינו עדים כאן לעוד נאום שטנה, הסתה, חרפה שבאף פרלמנט בעולם לא היו מאפשרים אותה. צריך לומר את האמת, מה נלין על ח"כ זועבי כאשר היא יושבת כאן רק בגלל שבג"ץ ביטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה ולמנוע מהחרפה הזו לכהן בכנסת. פתח את שערי הכנסת לרווחה לכל בוגד ולכל בוגדת, לכל תומך טרור. אני מציע שבמקום לצעוק על ח"כ זועבי נסיק את המסקנות ונתקן סוף סוף את מה שצריך לתקן משום שבגללו כל הדבר הזה מתרחש כאן, במערכת המשפט. הצעת החוק הזו היא שיא הצביעות, כמה חברות כנסת יש ברשימה המשותפת? אתם בסיעה שלכם לא מקיימים את מה שאתם מציעים בחוק הזה. כמה נשים יש בסיעת רע"מ ובתנועה האיסלמית? חבורה של צבועים. בעצם אתם אומרים שייצוג נשים זה טוב, כל עוד מקבלים כסף על זה. אישה ברשימה זה מטבע עובר לסוחר?"

 

ההצעה ביקשה לקבוע כי סיעה או רשימת מועמדים לבחירות לכנסת אשר בה אישה אחת לפחות בכל שלישיית מועמדים תהיה זכאית לתוספת מימון של 15%.

הוצאת חנין זועבי בזמן המליאה (צילום: ערוץ הכנסת)
(צילום: ערוץ הכנסת)

 

בדברי ההסבר נכתב: "ייצוגן של נשים במוקדי קבלת ההחלטות, ובכלל זה הכנסת, אינו משתווה לזה של הגברים. שיעור הנשים בכנסת כיום הוא כ-24 אחוזים בלבד. שיעור הייצוג בישראל עדיין נמוך באופן יחסי. ישראל ממוקמת במקום ה-65 בעולם ובמקום ה-21 בקרב מדינות ה-OECD (המכון הישראלי לדמוקרטיה ייצוג נשים בפוליטיקה: ישראל במבט השוואתי (2013)).

 

אחת השיטות להעלאת ייצוגן של נשים בפוליטיקה, אשר הוכחה כשיטה יעילה במדינות רבות, היא קביעת מכסה לייצוג הולם לנשים תוך קביעת הייצוג הנדרש בקבוצות של מועמדים ברשימה. על כן, מוצע כי רשימת מועמדים מטעם מפלגה לבחירות בכנסת, אשר בה ייצוג של אישה אחת לפחות בכל שלישייה ברשימה תקבל תוספת מימון של 15%. שילוב נשים בפוליטיקה ובשלטון חשוב כמטרה בפני עצמה ליישום זכותן של הנשים לשוויון ביחס לגברים. כמו כן, הוא מהווה אמצעי לדמוקרטיזציה של הפוליטיקה ולשיתוף הקהילה בפוליטיקה, במיוחד בכנסת בהיותה הרשות המחוקקת, אשר לה השפעה ישירה ומהותית על אורח החיים במדינה". 33 תמכו בהצעה, 44 התנגדו ו-2 נמנעו.

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ הכנסת
זועבי מורדת מדוכן הנואמים
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים