שתף קטע נבחר

האכזבה של נעם: "לא פייר שמסי לא מגיע"

לא היה גבול לאושר של נעם גוטרמן-סרוסי מהרצליה, הסובל ממחלה גנטית נדירה, שנבחר ללוות את מסי בעלייה לכר הדשא עם פתיחת המשחק בין ישראל לארגנטינה. אך השמחה הגדולה התחלפה באכזבה קשה כשהתברר כי הכוכב הנערץ עליו ביטל את בואו. "למה הוא מפחד? הרי אין פה מלחמה", אמר

 

 

יום שבת היה אמור להיות היום הגדול של נעם גוטרמן-סרוסי. הילד בן התשע מהרצליה, שסובל ממחלה נדירה שגורמת לו בין השאר ללקות ראייה, עמד להגשים חלום: הוא נבחר על ידי חברת הביטוח "מגדל" ללוות את לאו מסי הגדול בעת העלייה לכר הדשא בפתיחת המשחק בין ארגנטינה לישראל. אבל השמחה הגדולה התחלפה באכזבה צורבת כשהתברר שהמשחק בוטל ושמסי לא יגיע.

 

ביום שלישי בערב נעם הלך לישון עם החולצה של מסי, הכוכב הנערץ עליו. כשהתעורר אתמול (ד') בבוקר מסרה לו אימו את הבשורה המאכזבת. "לא ידעתי איך אני אומרת לו דבר כזה", סיפרה האם ג'ני. "הוא כל כך התרגש כשגילה שזכה להיות במעמד הזה". אחרי ששמע שהמשחק בוטל, אמר לה נעם: "למה מסי מפחד, הרי אין פה מלחמה".

 

המארגנים ביקשו מהאם לצלם את נעם לסרטון ביתי, שבו ביקש מהכוכב הארגנטינאי לחזור בו ולהגיע בכל זאת לישראל. בהפקת המשחק מספרים כי הסרטון הוצג אתמול בפני מסי.

 

כשפגש נעם את החברים בבית הספר הוא אמר להם שיש עוד תקווה, ושאולי המשחק בכל זאת יתקיים. "אל תתבאסו, מסי עוד יבוא", אמר בתקווה, אבל במהלך היום חלחלה אצלו ההכרה שחלום חייו נמוג, והוא לא יזכה לעלות לדשא באצטדיון טדי עם הכוכב שהוא כל כך מעריץ. "לא פייר שמסי לא מגיע", אמר בדמעות. "מה, הוא לא יודע שכיף פה? אנחנו אנשים נחמדים".

 נועם גוטרמן (צילום: יובל חן)
"מה, הוא לא יודע שכיף פה? אנחנו אנשים נחמדים". נעם גוטרמן-סרוסי(צילום: יובל חן)

 

ליונל מסי (צילום: AFP)
"למה הוא פוחד?". ליונל מסי(צילום: AFP)

אימו ג'ני התקשתה למצוא את המילים שיקלו על הכאב ואמרה לבנה: "כולנו עצובים, זה ספורט וחבל שמתערבבים בספורט עניינים כאלה. גדולים עושים טעויות של גדולים. הייתי בטוחה שמסי יבין שיש פה ילדים, שהם הדבר הכי נקי שיש — ילדים שלא מעניין אותם פוליטיקה".

 

נעם סובל ממחלה גנטית נדירה בשם מיאסטניה קונגנטלית, הפוגעת בעצב השריר. "הוא ילד שעבר המון וכל הזמן ראה רופאים", מספרת אימו. "אנחנו ממשיכים במסע הלא פשוט הזה בזכות שמחת החיים והאופטימיות שלו. הוא ילד מדהים, צנוע, מקור גאווה והשראה, שום דבר לא עוצר אותו מלהגשים את החלומות שלו. הוא ילד שנלחם מדי יום".

 

למרות כל הקשיים, נעם לומד בכיתה ג' רגילה בבית הספר יוחנני בהרצליה, ונעזר בסייעת שמלווה אותו כבר שלוש שנים. הוא ילד מלא מוטיבציה ושמחת חיים, שמתמודד בחיוך עם האתגרים הלא קלים שהחיים זימנו לו, תוך הפגנת כוח רצון ונחישות להשתלב בכל הפעילויות של בני גילו.

 

נעם מעיד על עצמו שהוא חולה כדורגל, שצופה במשחקים בטלוויזיה וגם משחק בעצמו. אחיו הגדול ליאור מאמן אותו באופן צמוד, והוא לא נותן למגבלות הפיזיות לקלקל לו את האהבה למשחק. חוץ מכדורגל הוא מאוד אוהב מוזיקה. התחביב הזה מקבל ביטוי באמצעות פעילות בעמותת "אימג'ין", שפועלת להעצים אוכלוסיות מגוונות באמצעות מוזיקה.

 

לא היה גבול להתרגשות של נעם כשבאנו לצלם אותו ביום שלישי, לבוש בחולצה של נבחרת ארגנטינה, שעות לפני שהתקבלה ההודעה על ביטול המשחק. "אני כל כך מתרגש, אני מאוד גאה, מסי הוא חזק ואני רוצה להיות כמוהו", אמר בחיוך לפני שהציפייה התחלפה באכזבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
נעם גוטרמן-סרוסי
צילום: יובל חן
מומלצים