שתף קטע נבחר

צה"ל פרסם תיעוד: האחות שנהרגה בעזה השליכה רימון גז

בעמוד הפייסבוק של דובר צה"ל בערבית פורסם תיעוד שבו נראית הפרמדיקית רזאן נג'אר (21), שנהרגה בגבול הרצועה, כשהיא אוחזת רימון גז ומשליכה אותו: "חמאס משתמש בעזתים למטרותיו ולמטרותיה של איראן"

 

 

דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, פרסם היום (ה') בעמוד הפייסבוק שלו תיעוד שבו נראית הפרמדיקית הפלסטינית רזאן נג'אר, שנהרגה במהומות בעזה בשבוע שעבר, כשהיא משליכה רימון גז. "היא לא מלאך רחמן", נכתב. "חמאס השתמשו בה כמגן אנושי".

 

נג'אר, בת 21, נהרגה מזרחית לחאן יונס במהלך מחאה ליד הגדר. בהפגנות השונות היא טיפלה בנפגעים הפלסטינים במסגרת תפקידה והיא האישה השנייה שנהרגה מתחילת המחאה ההמונית.  

רזאן נג'אר הרוגה גבול עזה  ()
רזאן נג'אר

הלוויתה של הפלסטינית רזאן אל נג'אר (צילום: AFP)
הלוויתה של נג'אר בעזה(צילום: AFP)

ראזן א-נג'אר (צילום: דובר צה
ראזן א-נג'אר(צילום: דובר צה"ל)

בפוסט של דובר צה"ל בערבית נכתב: "רזאן א-נג'אר לא הייתה מלאך הרחמים כפי שהתעמולה של חמאס מנסה לשווק אותה. הווידוי שלה שהיא שימשה מגן אנושי של המתפרעים המסיתים, מוכיח כיצד חמאס משתמש בכל קבוצות האוכלוסייה העזתית לטובת מטרותיו ומטרותיה של איראן. האם הפרמדיקים בעולם משליכים רימונים, משתתפים בהתפרעויות ומכנים עצמם מגן אנושי?".

 

תחקיר צה"ל העלה כי לא בוצע ירי ישיר לעבר הפרמדיקית הפלסטינית שנהרגה ליד גבול הרצועה. במהלך האירוע, טוען הצבא, נורו מספר מצומצם של כדורים, ולא בוצע ירי ישיר ומכוון לעבר נג'אר. אחת האפשרויות היא שנג'אר מתה מנתז של קליע. לפי צה"ל, התחקיר בנושא נמשך. כמו כן, האירוע יתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי וממצאיו יועברו לפצ"ר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
רזאן נג'אר
צילום: דובר צה"ל
מומלצים