שתף קטע נבחר

אלפי פלסטינים יתפרעו ליד הגדר, צה"ל נערך בכוחות מתוגברים

בצה"ל מסמנים את סוף השבוע כפרשת דרכים לקראת ההתרחשויות הבאות בעזה. צלפים ולוחמי שריון וגולני ייתנו מענה להתפרעויות אלימות של המפגינים בציון יום הנכסה, סוללות כיפת ברזל נפרסו מחשש לירי רקטות. חמאס המשיך להלהיט את השטח, וקרא לפלסטינים בגדה להצטרף למחאה

 

 

כוננות שיא בצה"ל מחשש לסוף שבוע אלים במיוחד בגבול רצועת עזה: לפי הערכות בצבא, אלפי פלסטינים צפויים להגיע היום (יום ו') בשעות הצהריים לגדר המערכת ולהשתתף במחאה האלימה לציון יום הנכסה, שבו מציינים בעולם הערבי את התבוסה במלחמת ששת הימים. בצה"ל מסמנים את סוף השבוע כפרשת דרכים בכל הקשור להתרחשויות הבאות ברצועת עזה.

 

מאות צלפים ולוחמי תגבור התפרסו הלילה בגבול הרצועה, והם הצטרפו לגדודי השריון מחטיבה 401 ולגדודי חטיבת גולני, שייתנו מענה לאפשרות של אלימות מצדם של המוחים בהובלת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. צה"ל ערוך גם עם רחפנים ליירוט עפיפוני תבערה. במקביל, סוללות כיפת ברזל שנפרסו בדרום הארץ עלולות להתמודד עם שילוב של ירי מטחי רקטות או פצמ"רים.

רחפן צה
צה"ל נערך עם רחפנים ליירוט עפיפוני תבערה(צילום: רויטרס)

חיל האוויר מתרגל תקיפות נרחבות ברצועת עזה (צילום: דובר צה
חיל האוויר תרגל תקיפות נרחבות ברצועה(צילום: דובר צה"ל)

מחאת יום הנכסה, שהייתה אמורה להיערך באמצע השבוע ונדחתה להיום, מהווה למעשה את יום האזכור האחרון בשורה של ציון מועדים, שהובילו בראשיתם לפרוץ הפגנות הגדר האלימות מאז 30 במרץ.

 

סוף השבוע עשוי לסמן כאמור צומת אפשרי לשינוי כיוון בעיקר בשל העובדה שבחמאס מתוסכלים מאוד שתוכניתו לפריצה המונית של הגדר כשלה, ובמקביל המצוקה הכלכלית-אזרחית ברצועה רק גדלה מעת לעת מבלי לראון פתרון באופק.

הכנת עפיפוני תבערה לקראת ציון יום הנכסה ()
בעזה מכינים עפיפוני תבערה לקראת ההתפרעויות

בפיקוד הדרום נשמעו באחרונה התבטאויות שלפיהן יש לתת הזדמנות לאפשרות הסדרה מול חמאס, קטנה או גדולה, שלצד הקלות כלכליות לאזרחי הרצועה יובטח שקט של שנה לפחות.

 

לפי שעה, בדרג המדיני, שעורך דיונים בנושא, דחו באופן פומבי את ההמלצה הצבאית להסדרה כחלופה להסלמה או למלחמה.

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר השבוע בהתייחסו לנושא כי "המפתח זה יכולת העמידה שלך והנחיתות. מי שמדבר על הודנה של 10 שנים צריך להבין שזה 10 שנים שבהן חמאס יכול להמשיך באין מפריע בבניית כוח, התעצמות והברחות כשאנחנו מחויבים לא לפגוע בו, וזו הפקרת השבועיים והאזרחים שלנו שנמצאים שם".

 

צה
כרוז האיומים שצה"ל הפיץ בקרב תושבי עזה(צילום: דובר צה"ל)

אתמול  הטילו מטוסי חיל האוויר כרוזים ברחבי הרצועה, שמזהירים את הפלסטינים מפני התקרבות לגדר או פגיעה בה, ומניסיונות לבצע פעולות טרור נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון.

 

בכרוזים נכתב בין היתר: "אדם נבון, הוא אדם שלוקח בחשבון מראש את תוצאות מעשיו ומכריע לטובת המעשה שתועלתו עולה על נזקו. אם תשקלו זאת בעניין ההתקרבות לגדר או חציית הגדר, תגיעו למסקנה שמעשה זה לא כדאי ואף מזיק".

 

אתמול גם הסתיים תרגיל של חיל האוויר שדימה ברקע המתיחות בגבול עזה לחימה בזירה הצפונית והדרומית, ובחן שיפור של הכוננות והמוכנות של החיל להתמודדות עם תרחישי לחימה בכמה זירות במקביל.

 

בתרגיל השתתפו מאות כלי טיס מטייסות הקרב, המסוקים והתובלה, בטיסות יום ולילה. במסגרת התרגיל במתווה הדרומי תרגלו עשרות מטוסי קרב תקיפת מאות מטרות ברצועת עזה בפרק זמן קצר. התרגיל עסק בהעלאת הכשירות והכוננות של הכוחות לתרחיש לחימה בסדר גודל גדול, תקיפות משמעותיות ורבות בפרקי זמן קצרים, וכן סיוע לתמרון קרקעי.

 

סרטונים ותמונות של פלסטינים הרוגים 

בגזרה הפלסטינית, שתמחה תחת הכותרת "צעדת המיליון של ירושלים", הורגשה אתמול תכונה רבה. כלי תקשורת של חמאס המשיכו להפיץ את הקריאה לתושבי עזה להגיע לגדר ולציין את יום הנכסה.

 

סרטון בערוץ אל-אקצה של חמאס קרא לתושבים להשתתף במחאה על רקע תמונות של ירושלים והמחאות בגדר בשבועות האחרונים.

חמאס קורא לתושבי עזה להשתתף בצעדת השיבה ()

חמאס קורא לתושבי עזה להשתתף בצעדת השיבה ()

חמאס קורא לתושבי עזה להשתתף בצעדת השיבה ()

חמאס קורא לתושבי עזה להשתתף בצעדת השיבה ()

קריקטורה פלסטינית ()

 

בכרוז שהופץ ברשתות החברתיות הוצגו תמונות של כמה פלסטינים שנהרגו במהלך ההפגנות בסמוך לגדר המערכת. בסרטון נוסף הוצגו בני משפחות של הרוגים, שקראו להמונים להשתתף במחאה מחר.

 

חמאס מנסה לדחוף גם את הפלסטינים ביהודה ושומרון להצטרף למחאה. בהודעה רשמית של הארגון, נקרא הציבור הפלסטיני בגדה לצאת ביום שישי לעבר מסגד אל-אקצה בירושלים ולשהות בו בימים האחרונים של צום הרמדאן.

 

בהודעת חמאס נאמר כי "בני העם הפלסטיני צריכים להפוך את תפילת יום השישי במסגד אל-אקצה ל'צעדת המיליון של ירושלים' כדי שהכובש יידע שזכר הנכסה ה-51 הוא יום של חידוש השבועה להגן על העיר ירושלים".


פורסם לראשונה 07/06/2018 23:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היערכות בעזה לקראת אירועי יום הנכסה
מומלצים