שתף קטע נבחר

אושר בטרומית: פטור ממס לרה"מ נתניהו על הוצאות הווילה בקיסריה

ברוב של 50 תומכים מול 38 מתנגדים אושרה ההצעה של ח"כ זוהר מהליכוד, שצפויה לחסוך לרה"מ כ-96 אלף שקל בשנה. ח"כ זוהר: "אני מנסה לעזור למדינה להיות הוגנת כלפי רה"מ". ח"כ לוי (יש עתיד): "חוצפה ואובדן ערכים"

 

בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה (שאול גולן,  "ידיעות אחרונות"   ) (שאול גולן,
בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה(שאול גולן, "ידיעות אחרונות" )

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (יום ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה). 50 ח"כים תמכו ו-38 התנגדו, ההצעה הועברה לוועדת כספים להכנה לקריאה ראשונה, ודיון בנושא יתקיים בעוד כשבוע וחצי.

 

לפי הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) יינתן לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדומה לנשיא המדינה, פטור ממס הכנסה על תשלומים, שירותים וטובות הנאה הניתנים מאוצר המדינה בקשר למילוי תפקידו. משמעה של הצעת החוק בפועל היא פטור ממס על רכבו הממוגן של ראש הממשלה, וכן על השתתפות המדינה בהוצאות ביתו הפרטי בקיסריה הנוגעות לתפקידו.

 

אישור הצעת החוק צפוי להכניס כ-8,000 שקלים למשכורת הנטו של נתניהו (כ-3,000 שקלים מס על רכבו מדי חודש וכ-5,000 שקלים נוספים על הוצאות מעונו הפרטי).

"האם ראוי וסביר שראש ממשלת ישראל ישתכר ב-13,000שקל?" ח"כ זוהר  (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
"האם ראוי וסביר שראש ממשלת ישראל ישתכר ב-13,000שקל?" ח"כ זוהר (צילום: אוהד צויגנברג)

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב: "פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לנשיא המדינה בקשר למילוי תפקידו כנשיא. מוצע לקבוע הוראת פטור דומה גם ביחס לתשלומים הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו".

 

ח"כ זוהר אמר במליאה: "הבאתי את ההצעה הזו כשגיליתי שראש הממשלה מרוויח 13,000 שקל בחודש. האם ראוי וסביר שראש ממשלת ישראל ישתכר ב-13,000שקל? זו שאלה קודם כל ערכית, בלי קשר לזהות ראש הממשלה. אף אחד במדינה הזו לא רוצה שראש הממשלה ישתכר בשכר שלא מכבד את התפקיד והמעמד".

 

הוא הוסיף כי "אני לא מנסה לעזור לראש הממשלה, אלא לעזור למדינה להיות הוגנת כלפי ראש הממשלה שלה. ביום אחד שראש הממשלה היה נותן הרצאה ברחבי העולם הוא היה מרוויח סכומים גבוהים, אבל הוא לא עושה את זה כי הוא פועל כולו לטובת המדינה. האם ראוי שגם דרשו ממנו לשלם את כל ההוצאות על מעונו הפרטי? צריך לשים את הפופוליזם בצד".

 

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), שהביע את התנגדותו להצעת החוק, אמר במליאה: "ניתן לכנות את ההצעה הזו במילה אחת - חוצפה. אובדן ערכים. אין קשר לכך שראש הממשלה הוא איש אמיד או דלפון. אנחנו מדברים על העיקרון. לבוא ולבקש השתתפות המדינה בהוצאות הווילה בקיסריה? על המים של הבריכה בווילה? ועל האחזקה השוטפת של בית פרטי? השתגעתם? אתם שולחים את היד לקופה הציבורית, איבדתם את הבושה. אני כציבור לא צריך להחזיק את הווילה בקיסריה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה נתניהו
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים