שתף קטע נבחר

איסלאם קיצוני בדרא"פ? עוד מסע רצח במסגד

דרום אפריקה מתגאה בסובלנותה כלפי כל הדתות, אבל בחודש האחרון היסודות מתערערים: היום, בפעם השנייה בתוך שבועות, יצא חמוש למסע דקירות במסגד – ורצח שני בני אדם

שני מתפללים נרצחו היום (ה') בדקירות ועוד שניים נפצעו במסגד ליד קייפטאון שבדרום אפריקה – ההתקפה השנייה מסוגה בתוך חודש, ודווקא במדינה ששמה לא נקשר עד כה באיסלאם הקיצוני ובאלימות על רקע דתי. התוקף שביצע את מתקפת הדקירות היום נורה למוות על-ידי המשטרה.

רצח מסגד דרום אפריקה ליד קייפטאון (צילום: AP)
המסגד שבו אירעה מתקפת הדקירות הבוקר(צילום: AP)

רק לפני כחודש נכנסו שלושה גברים חמושים ברובים ובסכינים למסגד שיעי בוורולם, עיר קטנה ליד עיר הנמל דרבן, ושיספו את גרונותיהם של שלושה מתפללים. אחד הנפגעים נהרג אז ושני האחרים נפצעו קשה. איש מהתוקפים לא נעצר עד היום.

 

"המועצה המשפטית המוסלמית" של דרום אפריקה מסרה כי ההתקפה היום אירעה בשעה שלוש לפנות בוקר שעון מקומי: התוקף נכנס למסגד והצטרף למתפללים, וכשהתפילה הסתיימה והם התפזרו כדי לנוח הוא החל לדקור אותם. תחילה דקר את האימאם ואז דקר חברים שנחלצו לעזרתו של האימאם.

רצח מסגד דרום אפריקה ליד קייפטאון (צילום: רויטרס)
שוטרים ליד גופה בסמוך לזירת הדקירות, היום(צילום: רויטרס)

משטרת דרום אפריקה מסרה כי בהתקפה ליד דרבן ניכרו "יסודות של קיצוניות", אך לא מסרה פרטים נוספים על המניע למעשה. קייפטאון ומחוז הכף המערבי שבו היא שוכנת הם בית לקהילה המוסלמית הגדולה ביותר בדרום אפריקה.

 

לפי המשטרה, הדוקר הוא גבר בשנות ה-30 לחייו והיה חמוש בסכין. כשהשוטרים הגיעו למקום הוא עוד היה שם ולא נענה לקריאותיהם שיסגיר את עצמו. הוא ניסה לתקוף אותם, ובסופו של דבר הוא נורה ונהרג.

רצח מסגד דרום אפריקה ליד קייפטאון (צילום: AP)
"אללה לקח אותו במקום שהוא אוהב יותר מכול". ליד המסגד, היום(צילום: AP)

האירוע במסגד התרחש ממש כשהעולם המוסלמי נערך לסיומו של חודש הרמדאן. סואד באסה סיפר כי אביו, איסמעיל באסה, הוא אחד הנרצחים במסגד. הוא סיפר כי התוקף פצע גם את אחיו, שהתעמת איתו. "זה עצוב, אבל אללה לקח אותו במקום שהוא אהב יותר מכול", אמר באסה.

 

דרום אפריקה היא המדינה המתועשת ביותר ביבשת אפריקה, ויש בה קהילה גדולה מאוד של עובדים זרים. המדינה גם מושכת אליה תיירים רבים מחו"ל. שמה כמעט שלא נקשר לאיסלאם הקיצוני. דרום אפריקה נוהגת להתגאות בסובלנות שלה כלפי דתות שונות ומעטים בה המקרים של אלימות על רקע דתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
התוקף חוסל. מסגד הדקירות
צילום: AP
מומלצים