שתף קטע נבחר

תחתונים וכבאים: מסיבת העיתונאים המוזרה של נשיא צ'כיה

מילוש זמאן כינס מסיבת עיתונאים ללא סיבה ידועה מראש ועורר גל של שמועות. אז הוא הגיע עם תחתוני ענק בצבע אדום ושרף אותם לעיני העיתונאים ההמומים: "מצטער שגרמתי לכם להיראות אידיוטים". אז מה ההסבר?

 

לזה אף עיתונאי בצ'כיה לא ציפה: הנשיא מילוש זמאן כינס מסיבת עיתונאים בהולה אתמול (ה') ולא סיפק הסבר. הדבר עורר גל של שמועות בצ'כיה והעיתונאים במדינה תהו מה רוצה הנשיא בן ה-73 להודיע. כשהגיעו אתמול למסיבת העיתונאים שהתקיימה ליד אנדרטה הם היו בהלם.

 

כשהוא מצויד בתחתוני ענק בצבע אדום וכבאים שנמצאים לצידו שרף את התחתונים, שהיוו סמל לקבוצת אמנים שביקרה את זמאן. קבוצת האמנים בשם זטובן השתמשה בתחתוני הענק בשנת 2015 כשהטיסה את הבד הגדול האדום מעל ארמון הנשיאות כאקט ביקורתי נגד הנשיא.

מילוש זמאן ()
מילוש זמאן מציג את התחתונים

מילוש זמאן ()
הכבאים שורפים

מילוש זמאן (צילום: AP)
מסתבך עם התקשורת ולא בפעם הראשונה. זמאן(צילום: AP)
 

בתקשורת הצ'כית דווח כי זמאן החליט לרכוש את התחתונים בגנזך המדינה בעבור קרונה אחת בלבד. בחודשים האחרונים התגברה המחאה של קבוצת זטובן נגד זמאן לקראת קמפיין הבחירות שבסופו, בחודש ינואר האחרון, זכה הנשיא, תומך ישראל שקרא להעביר את השגרירות הצ'כית לירושלים, בפער קטן.

 

רדיו פראג דיווח כי מטרת קבוצת האמנים הייתה לשים סוף לשחיתות בפוליטיקה המקומית תחת הסלוגן: "זה הזמן לסיים את העידן של הכביסה המלוכלכת בפוליטיקה הצ'כית".

 

הנשיא זמאן דווקא היה די משועשע. "אני מצטער שגרמתי לכם להיראות אידיוטים", אמר זמאן לעיתונאים. "לא מגיע לכם". את האופוזיציה הצ'כית זה פחות שעשע. "זה לא מכבד את הנשיאות", אמר איש האופוזיציה פטר גזדיק. "נראה שהנשיא איבד את שפיותיו".

 

זו לא הפעם הראשונה שזמאן מתנהג בצורה בעייתית. בחודש ינואר הוא אמר שאת ראש הממשלה ניתן להחליף או בבחירות או באמצעות קלצ'ניקוב, כשהכוונה להתנקש בו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האקט המוזר במסיבת העיתונאים
מומלצים