שתף קטע נבחר

טורקיה מאשימה: ישראל זייפה את הניצחון באירוויזיון

ראש הממשלה בינאלי יילדרים תקף את הזכייה ההיסטורית של ישראל בתחרות וטען כי השיר לא היה מספיק טוב כדי לנצח. "הזמרת לא יודעת לשיר, המטרה הייתה להביא את התחרות לירושלים ולסכסך בין הדתות"

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, תקף אתמול (שישי) את ניצחונה של ישראל בתחרות האירוויזיון, שנערכה בחודש שעבר בליסבון. הוא רמז כי ישראל זייפה את הניצחון כדי שבשנה הבאה התחרות תיערך בירושלים כדי לפתוח במלחמת דת.  

 

בריאיון שהעניק לטלוויזיה הטורקית אמר יילדרים כי "ישראל יודעת איך להרוג ולא איך לשיר". הוא טען כי "ישראל זכתה השנה בתחרות האירויזיון והשיר שלה לא טוב אבל הם עדיין זכו למרות שלא קיבלו את הנקודות". לדבריו, "האימפריאליסטים עשו את כדי שהתחרות תתקיים בשנה הבאה בירושלים על מנת לסכסך בין הדתות".

 

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים(צילום: רויטרס)

נטע ברזילי (צילום: אורית פניני)
"פשוט לא יודעת לשיר". יילדרים על נטע ברזילי(צילום: אורית פניני)

יילדרים לא הסתפק בהאשמות החריפות שהטיח בישראל ותקף את הזמרת נטע ברזילי, שניצחה באירוויזיון עם שירה TOY. "הזמרת הישראלית היא לא זמרת טובה. היא פשוט לא יודעת לשיר", אמר.

 

טורקיה, ראוי לציין, לא משתתפת בתחרות הזמר מאז שנת 2013. שנה לפני כן הודיעה אנקרה על החרמת האירוויזיון בטענה לאפלייה בתחרות לטובת מדינות גדולות באיחוד האירופי. יילדרים התייחס בריאיון גם לסוגייה זו, ואמר כי ארצו לא מתכננת לחזור לתחרות.

 

סוגיית קיום התחרות בשנה הבאה בירושלים עוררה תגובות פוליטיות מסביב לעולם. באיסלנד חתמו 22 אלף בני אדם על עצומה שהועברה למינהלת רשות השידור ובה דרישה להחרים את התחרות בישראל על רקע האלימות בעזה ומדיניות ישראל. בעקבות העצומה, דווח בכלי תקשורת מקומיים כי מנהלי רשות השידור האיסלנדית (RUV) צפויים להתכנס כדי להחליט אם איסלנד תסיר את השתתפותה באירוויזיון.

 

גם בהולנד התעוררה סערה לאחר שקומיקאית מפורסמת שידרה מערכון שלועג לשיר הזוכה, תוך כדי שמילותיו עוותו למסרים אנטי ישראליים. החשש שהתערבות פוליטית תוביל למקרה דומה לביטול משחק הכדורגל בין ישראל לארגנטינה,

הוביל את ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים בשבוע שעבר שיחת ועידת טלפונית בנושא האירוויזיון.

 

בשיחה הוחלט שלא תהיה התערבות פוליטית בנושא ורק תאגיד השידור הציבורי "כאן" ינהל את כל ההליך מול איגוד השידור האירופי (EBU).

 

בשיחת הוועידה השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר התקשורת איוב קרא והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שרת התרבות והספורט מירי רגב לא זומנה לשיחה שהתקיימה יום אחרי סאגת ההודעה של נבחרת ארגנטינה על ביטול הגעתה לירושלים למשחק ידידות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נטע ברזילי באירוויזיון
צילום: AFP
מומלצים