שתף קטע נבחר

מלניה בהתבטאות נדירה: "שונאת שמפרידים ילדים מההורים"

הגברת הראשונה מקפידה שלא להגיב על נושאים פוליטיים. הסערה על מדיניות "אפס סובלנות" של בעלה נגד מהגרים לא חוקיים קטעה את שתיקתה: "אנחנו צריכים לפעול לפי החוקים - אבל גם למשול עם הלב"

מלניה טראמפ נוטה בדרך כלל שלא להתערב בנושאים פוליטיים, אך הפעם חרגה ממנהגה: בשעה שארה"ב סוערת מהנעשה בגבול הדרומי שלה, שם מופרדים ילדי מהגרים מהוריהם, קראה טראמפ להפסיק את הנוהל ולקדם חוק הגירה חדש.

 

"הגברת טראמפ שונאת לראות ילדים מופרדים ממשפחותיהם", מסרה סטפני גרישם, הדוברת של הגברת הראשונה, שאמרה שטראמפ מקווה ששתי המפלגות הגדולות ישתפו פעולה "כדי להשיג רפורמת הגירה מוצלחת".

 

 

מלניה טראמפ בהופעה פומבית ראשונה (צילום: EPA)
מלניה ודונלד טראמפ(צילום: EPA)

מלניה טראמפ בהופעה פומבית ראשונה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
גרישם הוסיפה שטראמפ "מאמינה שאנחנו צריכים להיות מדינה שפועלת בהתאם לכל החוקים – אבל גם מדינה שמנהיגה עם הלב". רווחת הילדים בארה"ב נמצאת בלב תוכנית Be Best שהציגה הגברת הראשונה בחודש שעבר.

 

ההצהרה מטעמה של מלניה טראמפ, שהיגרה לארה"ב מסלובניה כשהייתה דוגמנית, מנוגדת למדיניות "אפס הסובלנות בגבול" שעליה הכריז התובע הכללי ג'ף סשנס. אותה מדיניות מעמידה לדין כל מבוגר שחוצה את הגבול בניגוד לחוק. אם הוא נכנס לארה"ב עם ילדים הם נלקחו ממנו, ומועברים למתקני שהייה או למשפחות אומנה עד תום ההליך המשפטי של ההורה.

הפגנה נגד מדיניות הפרדת מהגרים מילדיהם לוס אנג'לס קליפורניה ארה
מפגינים בלוס אנג'לס נגד ההפרדה(צילום: EPA)

הפגנה נגד מדיניות הפרדת מהגרים מילדיהם לוס אנג'לס קליפורניה ארה
(צילום: EPA)

ההחלטה של ממשל טראמפ להפריד בין ההורים לילדים גררה ביקורת קשה על הממשל, בארה"ב וברחבי העולם (כולל באו"ם). לפי המחלקה לביטחון המולדת 1,995 ילדים של מהגרים לא חוקיים הופרדו מהוריהם (או ממלווה בגיר אחר שהיה איתם) מ-19 באפריל ל-31 במאי. למרות הזעם כרגע לא נראה שהבית הלבן יפסיק את המדיניות אם לא תעבור רפורמת הגירה.

 

"בתור אמא, וקתולית, ומישהי שיש לה מצפון, אני אומרת לכם שאף אחד לא אוהב את המדיניות הזאת", אמרה קליאן קונוויי, מהיועצות הבכירות של דונלד טראמפ, בראיון ל-NBC. "הקונגרס העביר חוק שקובע שלהיכנס למדינה בניגוד לחוק זה פשע. אז אם הם לא אוהבים את החוק הזה, הם צריכים לשנות אותו".

שיירה שיירת מהגרים מהגר מ מרכז אמריקה בדרך ל ארה
מהגרים בדרך לגבול מקסיקו-ארה"ב(צילום: רויטרס)
 

שיירה שיירת מהגרים מהגר מ מרכז אמריקה בדרך ל ארה
(צילום: AFP)
  

דונלד טראמפ האשים את הדמוקרטים במצב, למרות שהממשל שלו הוא זה שיזם את המדיניות. "הדמוקרטים יכולים לתקן את המצב שבו כופים על משפחות להיפרד בגבול על ידי עבודה על חוק חדש עם הרפובליקנים, לשם שינוי", צייץ טראמפ בשבת. בסוף השבוע הפריעו מפגינים לנאומו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס במחאה על הפרדת הילדים. "נועלים ילדים בבתי כלא!", קראו פעילי המחאה, "למה אתה קורע ילדים מהמשפחות שלהם?".

 

הדמוקרטים בסנאט הציגו בשבוע שעבר חוק שיאסור על הפרדת המשפחות בגבול. טראמפ צפוי לשוחח מחרתיים עם רפובליקנים בבית הנבחרים על תוכנית הגירה חדשה. התקווה של הרפובליקנים והדמוקרטים היא שאישור תוכנית כזו בקונגרס תאפשר לפתור את המשבר.

 

 


פורסם לראשונה 17/06/2018 22:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"להשיג רפורמת הגירה מוצלחת"
צילום: רויטרס
מומלצים