שתף קטע נבחר

פיירברג פתחה את מסע הבחירות: "הבאתי את איקאה, נהיה ריביירה עולמית"

ראש העיר נתניה שעדיין חשודה בפלילים הודיעה שתרוץ שוב לתפקיד. בכנס לפתיחת הקמפיין אמרה: "נתניה היא עיר על המפה". במרץ של השנה שעברה הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית נגדה, אך הפרקליטות טרם קיבלה החלטה בנושא

 

 

למרות החשדות נגדה: ראש העיר נתניה מרים פיירברג הכריזה אמש (יום א') על כוונתה להתמודד על קדנציה נוספת בתפקיד. היא עדיין חשודה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ההכרזה הגיעה במהלך כנס פתיחת הקמפיין שנערך במלון קראון פלזה בעיר. הסיסמה שנבחרה לקמפיין הבחירות של פיירברג היא: "אהבה אחת, נתניה אחת".

 

אחד משירי הרקע שקיבלו את פניהם של הנוכחים בהמתנה לכניסתה של פיירברג היה "נערת רוק" של ריקי גל. פיירברג, שנכנסה לכנס לצלילי השיר "מהפכה של שמחה", שיתפה את הקהל בכנס ב"סיפורי גבורה" שלה משנים עברו בתפקיד. בין היתר סיפרה כיצד שכנעה תורמת אמריקנית להשקיע כ-25 מיליון שקלים במוסדות החינוך בעיר וגם את המקרה שבו שכנעה את ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים את אנדרטת חיילי הצבא האדום בעיר.

"נתניה היא עיר על המפה". פיירברג, ארכיון (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
"נתניה היא עיר על המפה". פיירברג, ארכיון(צילום: יריב כץ)

"כל הזמן אני חולמת ומגשימה בעיר, כמו שהבאתי לכאן את איקאה. הקמנו פה אזור היי-טק משגשג. עכשיו אני יודעת, לא כולם הייטקיסטים, וזה נותן לכולם עבודה, לא רק להייטקיסטים. חשוב לי שאנשים יוכלו להתפרנס, גם נהגי המוניות עובדים כי הם מסיעים את התיירים פה. נתניה היא עיר על המפה, היו פה אליפויות ספורט בינלאומיות כמו אליפות העולם בלקרוס שמגיעה הקיץ לעיר", אמרה.

 

פיירברג טענה כי בחמש השנים הבאות, אם תיבחר, היא תשים דגש על פרויקט ההתחדשות העירונית ושדרוג השכונות הוותיקות לצד פרויקטים של פינוי בינוי: "בעזרת השם נגיע ל-400 אלף תושבים בעיר. כמו כן נמשיך לטפל במצוקים של חוף הים, נקים שוברי גלים לכל אורך החוף ונהפוך את נתניה לריביירה של העולם".

 

במרץ 2017 הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירת שוחד נגד ראש העיר נתניה פיירברג. המשטרה סבורה כי פיירברג ביצע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים סביב שבעה פרויקטים של נדל"ן. התיק הועבר לידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה להחלטה אם להעמידה לדין וכרגע נמצא בבחינה.

 

לפי הודעת המשטרה, פיירברג ובני משפחתה חברו באמצעות עורך דין אל יזמים שונים בעלי אינטרסים בנתניה, במישרין בעקיפין, ובאמצעות נאמנות לשם הסתרת זהותם. הם קיבלו מהקבלנים והיזמים בין היתר את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית - עלויות שלימים הניבו לראש העיר זכות לדירה במחיר מופחת. לפי המשטרה, הדבר שיקף במקרים מסוימים הטבה של מאות אלפי שקלים. פיירברג סבורה כי לא נפל רבב במעשיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: ליאור פז
ראש העיר פיירברג
צילום: ליאור פז
מומלצים