שתף קטע נבחר

גורם אמריקני: "נגיש בקרוב לצפון קוריאה לו"ז למימוש הבנות הפסגה"

הלו"ז יכלול רשימת דרישות ספציפיות מפיונגיאנג, במטרה לוודא את מחויבותה למימוש ההבנות שאליהן הגיעו טראמפ וקים בפסגה בסינגפור. הגורם: "בקרוב מאוד נדע אם הם יפעלו בתום לב או לא"

ארצות הברית תציג בקרוב לצפון קוריאה לוח זמנים עם רשימת דרישות ספציפיות, כחלק מהמשך המגעים בין שתי המדינות ליישום ההבנות שהושגו בפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לשליט הצפון קים ג'ונג און. כך אמר הלילה (ב') גורם ביטחוני בארה"ב.

 

 

הגורם, ששוחח עם עיתונאים לקראת ביקורו של מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס באסיה, לא פירט כיצד יראה לוח הזמנים או אילו דרישות יהיו לוושינגטון - אך ציין כי הלו"ז יהיה מהיר דיו כדי להבהיר את רמת מחויבותה של פיונגיאנג למימוש ההבנות.

 

"נדע בקרוב מאוד אם הם יפעלו בתום לב או לא", אמר הגורם."יהיו בקשות ספציפיות ולוח זמנים ספציפי שנציג לצפון קוריאנים בנוגע לתפיסה שלנו איך יהיה מימוש ההסכמות הפסגה".

קים ג'ונג און ודונלד טראמפ (צילום: AP)
טראמפ וקים. הלו"ז יבהיר את רמת מחויבותה של פיונגיאנג למימוש ההבנות(צילום: AP)

בשבוע שעבר אמר מזכיר המדינה מייק פומפאו כי ייתכן שייסע בעתיד הקרוב לפיונגיאנג, על מנת להביטח את מימוש התחייובויותה. בפסגה, שנערכה לפני כשבועיים בסינגפור והייתה המפגש הראשון אי פעם של מנהיגי ארצות הברית וצפון קוריאה, קים חזר על מחויבותו לפעול לפירוק מוחלט מנשק גרעיני של חצי האי הקוריאני, בעוד טראמפ הודיע על השעיית התרגילים בין צבאות ארה"ב ודרום קוריאה.

 

מוקדם יותר החודש אמר פומפאו כי וושינגטון מקווה להשיג פירוק משמעותי של צפון קוריאה מנשקה בתוך שנתיים עד שנתיים וחצי - הזמן שנותר לסיום הקדנציה הראשונה של טראמפ כנשיא. 

 

מזכיר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס בפנטגון ארה
מאטיס. "נראה אם המשא ומתן ימשיך את השעיית התרגילים עם דרום קוריאה"(צילום: EPA)

מזכיר ההגנה מאטיס, שיוצא לביקור בן שבוע באסיה שבו יבקר בסין, בדרום קוריאה וביפן, אמר כי הוראתו של טראמפ להשעיית התרגילים תחול לא רק על תרגיל גדול שתוכננן להיערך באוגוסט, אלא גם על שני תרגילים צבאיים קטנים יותר. "האימונים הגדולים והמשותפים הושעו ... נראה אם המשא ומתן שמתקיים ימשיך את ההשעייה הזו".

 

ביקורו של מאטיס בסין, שיחל מחר ויסתיים ביום חמישי, יהיה הראשון של מזכיר הגנה במעצמה האסייתית מאז שנת 2014, ומגיע בזמן שהמתיחות בין סין לארה"ב גברה על רקע המכסים ההדדיים שהטילו שתי המדינות זו על זו והסכסוך בים סין הדרומי, שבו מגבירה סין את נוכחותה הצבאית. צפון קוריאה צפויה לעמוד במרכז הדיונים שיערוך מאטיס עם נציגי הממשל הסיני.

 

בשבוע שעבר אירחה סין מנהיג אחר, קים ג'ונג און. התקשורת הממלכתית בצפון קוריאה דיווחה שקים והנשיא שי ג'ינגפינג הסכימו שיש לפרק את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ושוחחו על תוצאות הפסגה בסינגפור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ וקים בפסגה בסינגפור
צילום: AP
מומלצים