שתף קטע נבחר

מתקיפת הרכב עד לירי על מחבלים: יום מתוח בגבול עזה

צה"ל תקף אמש מכונית של אחד ממפקדי השטח של הזרוע הצבאית של חמאס, וישראל ספגה 13 רקטות - ששלוש מהן יורטו בידי כיפת ברזל. הערב: ארבעה פלסטינים שניסו לחצות את הגדר נפצעו מאש צה"ל והפלגים בעזה הודיעו כי "הפצצה תיענה בהפצצה". במקביל, טרור העפיפונים נמשך: ארבע שריפות פרצו בעוטף עזה. סיכום היממה בדרום

 

 

זה החל סמוך ל-01:00 אמש (בין שלישי לרביעי), אז תקף צה"ל רכב ששייך לאחד ממפקדי השטח של הזרוע הצבאית של חמאס במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז רצועת עזה. התגובה לא איחרה לבוא: 13 רקטות נורו לעבר שטח ישראל – ולפחות שלוש מהן יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים. האירוע הזה היווה את יריית הפתיחה – תרתי משמע – לעוד יום של מתיחות בדרום הארץ.

 

לפנות בוקר אישר צה"ל כי תקף באמצעות כלי טיס וטנק "רכב ששייך לפעיל חמאס בחוליית שיגור של בלוני הנפץ והתבערה". עוד מסר צה"ל כי הותקפו שתי עמדות תצפית של הארגון בצפון רצועת עזה. בהודעת דובר צה"ל צוין כי "במקביל הוביל ארגון הטרור חמאס מתקפת ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. חמאס יישא במחיר הטרור ואי היציבות".

 

תפיסת הפלסטיני שניסע לחצות את הגדר ()
תפיסת הפלסטיני שניסה לחצות את הגדר

תפיסת הפלסטיני שניסע לחצות את הגדר ()
תפיסת הפלסטיני שניסה לחצות את הגדר



פיצוץ רכב מחנה נוסיראת עזה ()
תקיפת הרכב במרכז הרצועה

בתגובה, הודיע הערב החמ"ל המשותף של כלל הזרועות הצבאיות בעזה על קבלת האחריות לירי לעבר עוטף עזה. הפלגים הודיעו כי "הפצצה תיענה בהפצצה" וכי הם מוכנים לתגובה מיידית שתבוא על כל פעולה צבאית ישראלית. עם זאת, בחוגים פלסטיניים המעורים בפרטים הטילו ספק באמינות ההודעה של הפלגים. מקורות פלסטיניים אמרו ל-ynet כי מי שעומד מאחורי הירי הלילה הוא חמאס בכסות של כלל הפלגים הפלסטיניים.

 

לדברי המקורות, הירי, בין אם היה של חמאס או ארגון קש שסר למרותו, נעשה באישור וידיעה מלאה של הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס. המקורות ציינו כי המסר שהיה חשוב לפלגים בעזה להעביר הוא שכל תקיפה ישראלית תמשיך להיות מלווה בתגובה צבאית פלסטינית במסגרת שינוי המשוואה מול ישראל שמכתיב חמאס.

 

אחר הצהריים, סמוך ל-17:00, ניסתה קבוצת פלסטינים לחדור לשטח ישראל בצפון הרצועה, באזור קיבוץ מפלסים. אחד מהם, נער בן 15, נורה בידי כוח צה"ל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון. מצבו קשה.

 

מבדיקה של צה"ל עולה כי הפלסטיני נשא על גופו מספר רימוני גז רייקים שבהם נעשה שימוש לאחרונה על-ידי צה"ל באותו האזור, לפיזור הפגנות. רימוני הגז המשומשים, בצורת פחית ריקה, התגלו בחדר המיון בבית החולים. מצה"ל נמסר כי הנוהל שבוצע על החשוד הפצוע בשטח היה תקין, אך המקרה יתוחקר.

 

תקיפה חיל האוויר רצועת עזה רכב מכונית של פעיל חמאס ()
הרכב של איש החמאס עולה באש

תקיפה חיל האוויר רצועת עזה רכב מכונית של פעיל חמאס ()
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, אמש

 

 

 

שעות ספורות לאחר מכן ירה כוח צה"ל לעבר שלושה מחבלים שניסו לחדור לשטח ישראל דרך הגדר, מזרחית לרפיח. מצבם לא ברור, אך בצה"ל אמרו כי "השלושה חיבלו בגדר; הכוח הגיב בירי וסיכל את החדירה".

 

כמו כן,הבוקר ולאורך היום פרצו ארבע שריפות בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. אחת הדליקות פרצה באזור כיסופים ושלוש מהן באזור קיבוץ בארי. כוחות הכיבוי פעלו במוקדים השונים – והשיגו שליטה על האש.

 

 

אודי דוד בן דוד השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תקיפת הרכב במרכז הרצועה, אמש
מומלצים