שתף קטע נבחר

צפון קוריאה מרמה? טראמפ: "מאמין לקים, יש לנו כימיה מצוינת"

נשיא ארה"ב הכריז שהאיום הגרעיני נגמר אחרי הפגישה ההיסטורית, אבל לפי הדלפות מהממשל קים ג'ונג און לא מוותר על הנשק, ורוצה להטעות את וושינגטון. טראמפ: "הגענו לעסקה, אני מאמין לו וחושב שצפון קוריאה רצינית"

היועץ הבכיר של דונלד טראמפ לביטחון לאומי סירב היום (א') להתייחס להדלפות שמגיעות מהממשל, של גורמים שטוענים שצפון קוריאה מרמה את ארה"ב - וממשיכה בפיתוח תוכנית הגרעין שלה.

דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און (צילום: AP)
בפסגה ההיסטורית בסינגפור(צילום: AP)

היועץ ג'ון בולטון אמר שלוושינגטון יש תוכנית לפירוק צפון קוריאה מנשק גרעיני בתוך שנה, בכפוף לשיתוף פעולה מלא של פיונגיאנג. זאת למרות שלפי בולטון צפון קוריאה עדיין לא סיפקה מידע על היקף הארסנל הגרעיני שלה.


בולטון סריב להגיב לדיווח של וושינגטון פוסט מיום שבת, שציטט גורמים אמריקנים שאמרו שלפי מידע מודיעיני צפון קוריאה לא מתכוונת לוותר על הנשק הגרעיני שלה - ובוחנת דרכים להסתיר מארה"ב את הארסנל הגרעיני.

דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און (צילום: AP)
(צילום: AP)
  

הצהרת סינגפור ()

כשטראמפ שב לארה"ב ממפגש הפסגה עם קים ג'ונג און הוא הצהיר שצפון קוריאה כבר לא מהווה איום גרעיני. גורמים אמריקנים רבים, מה-CIA וסוכנויות ממשל אחרות, חולקים על דעתו של טראמפ. גם מייק פומפאו, מזכיר המדינה של טראמפ, אמר בסוף השבוע שצפון קוריאה עדיין מסוכנת.

 

בסוף השבוע סיפרו גורמים אמריקנים לרשת NBC שלפי המודיעין שברשותם המדינה המבודדת מתחזקת את הארסנל הגרעיני שלה. הגורמים מאמינים שצפון קוריאה הגבירה את ייצור הדלק לנשק גרעיני בכמה אתרי מחקר סודיים. בנוסף נחשפו צילומי לוויין המוכיחים כי בניגוד להצהרות של קים ג'ונג און הכור הגרעיני יונגביון עבר שדרוג תשתיות משמעותי.

דונלד טראמפ היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון (צילום: AFP)
טראמפ והיועץ ג'ון בולטון(צילום: AFP)
 

בולטון אמר היום שהנציגים האמריקנים בשיחות עם צפון קוריאה מציאותיים. "אנחנו מודעים למה שהצפון קוריאנים עשו בעבר", אמר בולטון. "אנחנו הולכים לנסות ולהמשיך ליישם את מה ששני המנהיגים סיכמו עליו בסינגפור". בולטון אמר שהדיווחים השונים בעניין תוכנית הגרעין של צפון קוריאה "לא משרתים את המטרה של קידום המו"מ".

 

בפסגה בסינגפור בחודש שעבר אשררו שני המנהיגים את המחויבות לפירוק חצי האי קוריאה מנשק גרעיני. בראיון היום ל"פוקס ניוז" נשאל נשיא ארה"ב על סוגיית הפיקוח והפירוק של פיונגיאנג מנשק גרעיני. "אני חושב שהם רציניים", אמר טראמפ וסיפר על הפסגה המגעים עם צפון קוריאה.

דונלד טראמפ (צילום: Fox News)
טראמפ בראיון ל"פוקס ניוז"(צילום: Fox News)
 

"עברנו על הרבה סוגיות: פירוז מנשק גרעיני, החזרת שרידי החיילים הגיבורים שלנו, החזרת השבויים עוד לפני שבכלל נסעתי. חסכנו הרבה כסף בביטול משחקי המלחמה מדי חצי שנה עם דרום קוריאה. מפציצים טסים מגואם, זה מטורף. לא נתנו שום דבר", אמר טראמפ.

 

"לצפון קוריאה יש עתיד טוב מאוד. יש לי כימיה מצוינת עם קים", אמר נשיא ארה"ב. כשנשאל טראמפ אם הוא מאמין לקים, השיב: "הגעתי איתו לעסקה, אני מאמין שהוא מתכוון לזה. האם היינו בעסקאות שלא הצליחו? זה אפשרי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
בפסגה ההיסטורית בסינגפור
צילום: AP
מומלצים