שתף קטע נבחר

משפחות גולדין ומנגיסטו נגד "הקיפאון המחשבתי של הממשלה"

בני משפחותיהם של סגן הדר גולדין ושל הנעדר אברה מנגיסטו ממשיכים להיאבק כשברקע דברי הבכיר הקטארי כי ישראל וחמאס מנהלות מגעים להסדרה הומניטרית בעזה. "לא יכול להיות שמעשה הומניטרי הוא חד-צדדי", אמר אחיו של גולדין. אילן מנגיסטו: "לא קיבלנו שום מידע"

 

החדשות לגבי היוזמה הקטארית להסדרה הומניטרית בעזה, מעוררות חשש בקרב בני משפחותיהם של הנעדרים בעזה כי ההסכמים לא כוללים שום התייחסות ליקיריהן. באולפן ynet התייחסו לכך צור גולדין, אחיו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס, ואילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו - שחצה את הגדר לעזה ונותר שם.

 

גולדין הסביר: "אנחנו מבינים שיש ארבעה תהליכים מאוד משמעותיים וקונקרטיים. הראשון - היוזמה הישראלית של שר הביטחון ורה"מ להקמת נמל. השני - הטיוטה האמריקנית שכבר הוצגה בפני רה"מ. השלישית הכי משמעותית של האמריקנים, והרביעית, זו של הקטארים. אנחנו כמשפחה מבינים שיש טיוטות קונקרטיות, ההסכמים על השולחן. אנחנו חרדים מהיום שבו ההסכמים האלה יתבצעו ואח שלי שנמצא שעה נסיעה מלשכת שר הביטחון ושעה נסיעה מתל אביב, לא ישוב הביתה. לכן אנחנו בחוץ, מפגינים ועושים את כל מה שאפשר, כדי שהעם בישראל לא ייתן לרה"מ לחתום על הסכם רע".

 

גולדין הדגיש את החשיבות שבני המשפחה רואים בכך שהשבת השבויים והנעדרים תהיה "תנאי לכל הסכם שיקום הומניטרי. לא מדובר פה על לקחת אוכל ומזון מתושבי עזה אלא כל פתרון שאמור לשנות את המצב לטובה, לייצר סדר יום מדיני בטחוני אחר. חייבים לשדר מסר לחמאס - כשהוא חוטף הוא לא מקבל אסירים או ניצחונות לטרור, אלא הוא משיב את השבויים שהוא לוקח וגם חושב פעמיים אם לעשות את זה בעתיד. הסכם הומניטרי תמורת השבה הומניטרית. לא יכול להיות שהומניטרי זה דבר חד צדדי, זה דבר שחייב להיות דו צדדי".

אוהל מחאה לשחרור אברה מנגיסטו מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
אוהל מחאה לשחרור אברה מנגיסטו (צילום: אוהד צויגנברג)

שמחה גולדין לאה גולדין הורים הדר גולדין  (צילום: מוטי קמחי)
שמחה ולאה גולדין על רקע תמונת בנם, הדר(צילום: מוטי קמחי)
 

גולדין סיפר כי בני המשפחה עומדים בקשר עם גורמים באיחוד האירופי ובארה"ב. "מדינת ישראל חד משמעית לא עושה מספיק, אנחנו דורשים שיצהירו שתנאי לכל הסכם הוא הומניטרי תהיה השבת הבנים תחילה".

 

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו, סיפר על כנס בסימן "מחזירים את אברה הביתה", ביוזמת ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני). "לשמחתי חברי הכנסת והציבור היום מבינים שכל הטענות של הממשלה שמדובר בארגון טרור, ושכשעושים רעש סביב הנושא הוא מעלה את המחיר - אלה טענות שמסתירות אי עשיה והולכת שולל".

 

על היוזמה הקטארית אמר מנגיסטו כי לא קיבל עדכון מגורם רשמי. "אין שום מידע שקיבלנו מהמתאם או מהמדינה על התקדמות בנושא. אין ספק שיש אוזלת יד ואדישות בממשלה". כדוגמה הוא סיפר על ביקור של מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי. "ח"כ פנינה תמנו נפגשה איתו ושאלה אותו למה הוא לא נפגש עם משפחת מנגיסטו. הוא אמר שאף אחד לא פנה אליו והוא לא מכיר את הנושא. זה רק מראה באמת שיש פה קיפאון מחשבתי ועשייתי של הממשלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
מחאה. בני משפחת מנגיסטו
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים