שתף קטע נבחר

שילם על שחיתות: 10 שנות מאסר לר"מ פקיסטן לשעבר

שנה לאחר שהודח בגין עבירות שחיתות שלו ושל בני משפחתו, שנחשפו במסמכי פנמה, גזר בית משפט בפקיסטן את העונש על נוואז שריף. הוא שוהה בלונדון עם רעייתו ופקיסטן כנראה לא תדרוש את הסגרתו. בתו נידונה לשבע שנות מאסר

 

בית משפט בפקיסטן גזר היום (ו') 10 שנות מאסר על ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, נוואז שריף, שהורשע בעבירות שחיתות. לפני שנה הודח שריף מתפקידו לאחר חשיפת "מסמכי פנמה", שבהם התברר כי שריף ומשפחתו מחזיקים נכסים, כולל בנייני יוקרה, שנרכשו באמצעות חברות קש.

 

שריף לא נכח בבית המשפט משום שהוא שוהה בלונדון עם רעייתו החולה. ככל הנראה, פקיסטן לא תדרוש את הסגרתו של שריף, שנגדו מתקיימים הליכים משפטיים נוספים בגין עבירות שחיתות נוספות.

שנות מאסר לנוואז שריף (צילום: רויטרס)
שוהה בלונדון. שריף(צילום: רויטרס)

המחאה מחוץ לבית המשפט:

שנות מאסר לנוואז שריף (צילום: AP)
(צילום: AP)

שנות מאסר לנוואז שריף (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

שנות מאסר לנוואז שריף (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

שנות מאסר לנוואז שריף (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

בנוסף, בית המשפט באיסלמאבאד גזר שבע שנות מאסר על בתו מרים שהייתה מעורבת בהונאה ובעלה מוחמד נידון לשנת מאסר. "שריף ומשפחתו כשלו במסירת מידע על הדרך שבה רכשו את בנייני היוקרה בלונדון ולא דיווחו לרשויות המס", קבע השופט מוחמד בשיר.

 

מלבד גזר הדין החמור, הוטל קנס על שריף בסך של 10.6 מיליון דולר. הבת מרים תצטרך לשלם קנס בסך 2.6 מיליון דולר. מפלגתו של שריף, שעבורה מדובר במכה קשה לפני הבחירות לפרלמנט שיתקיימו בהמשך החודש, דחו בתוקף את גזר הדין וטענו כי מדובר באי-צדק.

 

"נשתמש בכל הכלים המשפטיים האפשריים כדי להילחם בהחלטה", אמר ראש המפלגה האיסלאמית שאבז שריף. מחוץ לבית המשפט התקיימו הפגנות בעד ונגד שריף. יריביו של שריף הגיבו כצפוי בשמחה להחלטת בית המשפט. "גנבים צריכים לשאת באחריות", אמר אימראן חאן שמתמודד על ראשות הממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
גזר הדין ניתן בהיעדרו. שריף
צילום: AFP
מומלצים