שתף קטע נבחר

השר לשעבר רץ לראשות העיר יבנה: "העיר תקועה, צריך לנער אותה"

בריאיון לאולפן ynet התייחס מאיר שטרית לריצה בגיל 69 ואמר: "לא מעניין אותי לחזור לפוליטיקה, מעניין אותי לשנות את יבנה. זה כבוד כפול בעיניי לשרת את העיר". שטרית התייחס גם לקמפיין הבחירות לנשיאות ואמר: "הייתה הכפשה מטורפת, הפסדתי בגלל ש"ס"

 

 

רץ שוב: השר לשעבר מאיר שטרית הודיע כי יתמודד על ראשות העיר יבנה – אחרי שהיה ראש העיר הראשון שלה כשזכתה למעמד עיר. שטרית, בן 69, שוחח היום (א') עם אולפן ynet ואמר: "אני אוהב את יבנה, שם אני התחלתי את הקריירה הפוליטית שלי וזה האהבה הראשונה שלי בפוליטיקה, אני אוהב את יבנה והאנשים שבה, אני חושב שהיא יכולה להיות עיר מדהימה והיא לא שם היום".

 

עזבת את יבנה לכמה שנים, נכון?

 

"אף פעם. מגיל עשר לא זזתי מיבנה לשום מקום .זה הבית שלי, המשפחה שלי שם, הילדים שלי שם. כל החברים, הילדים, חברי ילדות. לכן, אני במצב הנוכחי יבנה זקוקה לתנופה וזה מה שאני מתכוון לעשות. אני חוזר חזרה עם ניסיון ארוך שנים בפוליטיקה.

 

אני מקווה שאצליח להביא אותה למקום אחר. יבנה יכולה להיות באמת במקום מדהים. ראש העיר הנוכחי עשה עבודה טובה ובאמת אומר לו תודה על כך. אבל הוא משרת עשרים שנה כבר באותו מקום ואני חושב שצריך לתת הזדמנות לאנשים חדשים".

 

"לשרת את יבנה בעיניי זה כבוד כפול, אני לא רואה בזה פחיתות כבוד". שטרית (צילום: מוטי קמחי ) (צילום: מוטי קמחי )
"לשרת את יבנה בעיניי זה כבוד כפול, אני לא רואה בזה פחיתות כבוד". שטרית(צילום: מוטי קמחי )
צריך לתת לצעירים לבוא

 

"אמת. אתה צודק, לכן, אני עזבתי באמצע הקדנציה השלישית שלי כשיבנה נהייתה עיר ואני חושב שצריך לעשות חילופי משמרות, אני הרבה יותר צעיר ממנו, הוא היום בן שמונים ומשהו".

 

כשאמרתי דור צעיר התכוונתי בציניות והתברר שזה אמיתי. אבל בתור מישהו שרצה להיות נשיא המדינה והנה אתה חוזר לפוליטיקה המקומית

 

"זה כבוד כפול בעיניי לשרת את יבנה. אני אהבתי כל חיי, אני עובד בעצם עבור הציבור ולשרת את יבנה בעיניי זה כבוד כפול, אני לא רואה בזה פחיתות כבוד, להיפך".

 

היום כשאנחנו רואים את הכותרות שקשורות לרשויות המקומיות זה בעיקר שחיתות ו"עוד ראש עיר נעצר" ובירוקרטיה

 

"נכון, ואת זה אצטרך לתקן, אני הייתי ראש עיר 13 שנה, בלי שחיתות, בלי שום דבר, והעיר פרחה ונהייתה מעיר נחשלת יותר לאחת הערים היפות בארץ וגם היום אני יכול לעשות את זה ליבנה. ביבנה יש המון בעיות שצריך לפתור, למשל לספח את כל מערב יבנה, לפתוח חוף ים ליבנה, ליבנה אין חוף ים היום, אין סיבה לא לעשות את זה".

 

צריך לנער את מערכת החינוך, בזמני מערכת החינוך הייתה מקום ראשון בארץ, היום מקום חמישים. אני רוצה להפעיל את כל בתי הספר אחר הצהריים, יום חינוך ארוך, חוק שלי, שלא עובד לצערי. יש מסחר ענק ביבנה, זה הלב של העם, של הכלכלה בעיר. אני רוצה לעזור להם, להוריד להם את המיסים, להוריד את הבירוקרטיה".

 

"אני לא מחפש ג'וב, לא מחפש תפקיד". השר לשעבר שטרית (צילום: אבי מועלם ) (צילום: אבי מועלם )
"אני לא מחפש ג'וב, לא מחפש תפקיד". השר לשעבר שטרית(צילום: אבי מועלם )

אתה אומר שהעיר תקועה בעצם

 

"העיר תקועה, צריך לנער אותה, ליצור חזון להרבה שנים קדימה, לבנות הנהגה חדשה צעירה ולעזוב".

 

יש אוכלוסיה חדשה גם ביבנה, שכונות חדשות שנבנות, היא משנה פניה

 

"נכון, נבנתה שכונה יפה, חדשה, השכונה הירוקה. גרים בה כמה אלפי אנשים, אנחנו נגיע אליהם. חלק מהבחירות זה להגיע לאנשים אחד-אחד, להסביר, לדבר, זה מה שאני עושה, ויש משימות רבות מאוד".

 

הקמפיין לנשיאות לווה בלא מעט לכלוכים, שמועות. מה שנקרא "באו עליך"

 

"מה הפלא? ניסו, כמעט".

 

זה כבר צץ?

 

"לא, אני לא חושב, תשמע, הבחירות המקומיות, אני אגב שומר על בחירות נקיות לחלוטין, אין סיבה ללכלך, גם בבחירות לנשיאות, אני לא אמרתי מילה על אף בן אדם".

 

"אני הפסדתי את הבחירות בגלל ש"ס". שטרית וראובן ריבלין אחרי בחירתו לנשיאות (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"אני הפסדתי את הבחירות בגלל ש"ס". שטרית וראובן ריבלין אחרי בחירתו לנשיאות(צילום: EPA)

זה לא הפריע לאף אחד לבוא אליך

 

"בכל זאת עליתי לסיבוב שני, למרות שלא התעסקתי עם אף אחד, לא אמרתי מילה רעה על אף אחד".

 

ניסו לחסל אותך?

 

"כן. הייתה הכפשה מטורפת, וניסו. אבל ברוך השם, שמע, מה שקרה בפועל, אני הפסדתי את הבחירות בגלל ש"ס, לא שום דבר אחר. ש"ס שינו את דעתם בדקה התשעים, אני לא יודע למה, אלוהים יודע. אני אומר גם עכשיו, אני מאושר לחזור ליבנה, אם אני אחזור ליבנה אני אראה מה באמת אפשר לעשות".

 

שטרית מלמד במכללת רופין במסגרת התואר השני במינהל עסקים ועומד בראש התמחות "מנהיגות, ניהול ואסטרטגיה". "אני לא מחפש ג'וב, לא מחפש תפקיד", אמר שטרית.

 

"לא מעניין אותי לחזור לפוליטיקה, מעניין אותי לשנות את יבנה, להקפיץ אותה קדימה, אני גם אוכיח בעזרת השם, אם אבחר. תזמין אותי אחרי 3-4 שנים תראה מה קרה ליבנה, לא תאמין מה שאפשר לעשות. צריך ליצור חזון, להתחיל לפתח אותו, לבנות הנהגה צעירה חדשה ולעזוב", הוסיף.

 

שטרית אמר כי אנשים הופתעו מריצתו לראשות העיר והוסיף כי "לראש העיר הנוכחי אין תחרות, אלה שמתמודדים הם כבר התמודדו נגדו בעבר, רובם הגדול כמה פעמים, והפסידו. אין שום סיכוי להחליף אותו אם אני לא מתייצב. לכן אני מתייצב. התייצבתי בגיל 24, אני מתייצב שוב". הוא אמר עוד: "נחזיר את יבנה על המפה. בספורט, בחינוך, בתרבות, בעסקים, בהייטק, בכל דבר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
מאיר שטרית
צילום: אבי מועלם
מומלצים