שתף קטע נבחר

הרמטכ"ל: לגייס כמה שיותר, נדרשת חלוקה שווה בנטל

במפגש עם נשיא המדינה ובני נוער, הסביר הרמטכ"ל מדוע חשוב לדאוג לשוויון בנטל. ריבלין: "היום לצערנו רק 50 אחוז מילדי ישראל משרתים בצה"ל"

 

 

 

האתגר של צה"ל הוא שכמה שיותר יתגייסו כדי לשאוף לחלוקה שווה באחריות - כך קבע היום (ג') הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, בפגישתו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. השניים נפגשו בבית הנשיא יחד עם 70 בני נוער המשפיעים במגוון תחומים. זאת במטרה לעודד לשירות משמעותי לקראת גיוס קיץ 2018.

 

"האתגר שלנו כצבא זה לא ש-67 מתוך 100 חייבי גיוס יתגייסו, אלא שקרוב ל-100 יתגייסו, כדי שתהיה חלוקה שווה באחריות ובנטל", אמר הרמטכ"ל. "המסר של החברה הישראלית ושלנו צריך להיות להיטיב עם המיטיבים הגדולים ביותר שלנו - הצעירים שמתגייסים ואנשי המילואים, אבות לילדים שמשרתים עשרות שנים גם אחרי שסיימו את שירות חובה".

ראובן ריבלין וגדי איזנקוט במפגש בני נוער בבית הנשיא ירושלים (צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

ראובן ריבלין וגדי איזנקוט במפגש בני נוער בבית הנשיא ירושלים (צילום: עמית שאבי)
מפגש עם בני נוער בבית הנשיא(צילום: עמית שאבי)
  

במהלך המפגש ניתח הרמטכ"ל את המצב הביטחוני הנוכחי: "יש איומים מלבנון של ארגון חיזבאללה שבחר דפוס פעולה במטרה לתקוף את העורף הישראלי. בחודשים האחרונים יש התבססות של הצבא ושל היכולות האיראניות בסוריה, ויש איומי טרור יום יום ביו"ש, צעדות וכוונה לבצע פיגועי טרור בדרום".

 

לדבריו, "צה"ל הוא צבא עוצמתי, החזק ביותר במזרח התיכון. איומים פשטו וקיבלו צורה, אבל אני לא רואה היום איום קיומי על ישראל. יש איומים רבים שעלולים לפגוע באורח החיים ובאיכותם ולכן יש חיוניות לצבא חזק ועוצמתי".

  

הנשיא התייחס גם הוא לאחוזי המתגייסים: "פעם צה"ל היה כור ההיתוך - חדשים, ישנים וותיקים, עשירים וכאלו עם יכולת פחותה, שפות שונות. בצבא כולנו היינו יחידה אחת. היום לצערנו רק 50 אחוז מילדי ישראל משרתים בצה"ל".

 

איזנקוט הוסיף: "האתגר שלנו אחרי 70 שנים הוא להתאים את צה"ל, שהוא צבא העם, למצב שבו יהיה מקצועי יותר ומגוון יותר, שיידע לתת מענה לשינויים אבל עדיין לשמור עליו כצבא העם. יש הסכמה לאומית רחבה ככל האפשר מאחורי צה"ל. ואם תשאלו אותי מה הדבר החשוב ביותר להמשך היותו כזה, ממלכתי, מחויב ונחוש למשימות שלו - זה אמון הציבור בצבא".

 

ריבלין סיפר: "אני מסביר לרוזנים ולמלכים שמבקרים כאן, כי אין צבא מוסרי יותר מאיתנו. החיילים שלנו זה אנחנו, כי לאחר שבגרנו בנינו ונכדינו ונינינו ישרתו. מדינת ישראל נמצאת תחת זכוכית מגדלת ובעיקר במדינות שהן לבו של העולם החופשי. המדינה נמצאת תחת ביקורת חריפה וחברות דורשות מישראל דברים שלא דורשות מעצמן".

 

עוד הדגיש הנשיא: "אנחנו מחוייבים לערכים שצה"ל מציב בפני כל אחד. כשיש חריגה אנחנו מקיימים את הדין עם מי שחורג".

 

בסוף המפגש התקבצו 70 הנערים יחד עם הנשיא והרמטכ"ל לתמונה משותפת, שבה נטלו חלק גם הזמרת נועה קירל והדוגמנית סופי מצ'טנר. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
הנשיא והרמטכ"ל
צילום: עמית שאבי
מומלצים