שתף קטע נבחר

קצין משטרה בירושלים הורשע בתקיפת מפגין חרדי

קצין המבצעים של תחנת לב הבירה הודה בתקיפת צעיר חרדי שקרא לדבריו קריאות גזענית לעבר שוטר נוסף. מח"ש טענה כי במקרה נוסף בעט במפגינים ששכבו על הרצפה, אך לא הורשע בכך. עורך דינו: "האווירה הייתה טעונה"

 

 

בית המשפט השלום בירושלים הרשיע היום (שלישי) את קצין המבצעים של תחנת לב הבירה בתקיפת מפגינים חרדים. הקצין, רפ"ק עידו קציר, הואשם לפני כמה חודשים בתקיפת מפגינים בהזדמנויות שונות, ובמהלך הדיון שנערך היום הוא הודה במעשים והורשע.

 

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה בחודש פברואר האחרון את כתב האישום נגד קציר, לפיו בעט במפגינים בזמן ששכבו על הכביש ובמקרה נוסף שבו הוביל מפגין לסמטה צדדית והכה אותו. בית המשפט הרשיע אותו רק במקרה האחרון.

 

הפגנות הפלג הירושלמי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הפגנות הפלג הירושלמי(צילום: AFP)

רפ"ק עידו קציר (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
רפ"ק עידו קציר(צילום: דוברות המשטרה)

התקיפה שבה הורשע התרחשה בינואר אשתקד במהלך הפגנה שנערכה בכיכר השבת בירושלים. המפגינים חסמו את צירי התנועה הסמוכים והמשטרה נאלצה להגיע למקום על מנת להשיב את הסדר הציבורי.

 

אחד המפגינים דיווח כי שמע מפגין אחר צועק "כושי, לך הביתה" לעבר שוטר יס"מ, וקציר שחשב שזיהה את האחראי לקריאה הגזענית, תפס את אחד המפגינים, הוביל אותו למקום צדדי והכה אותו בפניו. המפגין הסיר את משקפיו לאחר המכה הראשונה מחשש שיישברו, וקציר הכה אותו פעם נוספת וצעק לעברו "הבנת?".

 

איציק כהן  ()
עורך הדין איציק כהן: "האווירה בהפגנה הייתה טעונה"

איתמר בן גביר  ()
סנגורו של המפגין, איתמר בן גביר: "דורשים פיצוי כספי"

עורך הדין איציק כהן שייצג את קציר מסר כי "האישום השני נגד השוטר שהתייחס להפגנה בהספטמבר 2017 נמחק כבר בדיון הקודם. הנאשם הודה במעשים המיוחסים לו לתקיפן מפגין חרדי בינואר עקב קריאות 'כושי' כלפי שוטר אתיופי.

מדובר בהפגנה סוערת שנערכה בקרב המגזר החרדי על רקע גיוס תלמידי ישיבה ולוותה בתקיפת שוטרים, שריפות פחים, חסימת כבישים, יידוי אבנים וקללות".

 

כהן הוסיף כי "אין בכך הצדקה להתנהגות השוטר, אולם יש בכך כדי לשפוך מעט אור על האווירה הטעונה במקום ועל הסיבה בגינה מעד הנאשם. התמונה המלאה תתגלה במהלך הטיעונים לעונש".

 

עורך הדין איתמר בן גביר שייצג את המתלונן בירך על הרשעת השוטר ואמר: "כתוצאה מהתלונה שהגשנו המחלקה לחקירת שוטרים החלה בחקירת האירוע והגישה כתב אישום נגד הקצין. מרשי כמובן לא מסתפק בהרשעתו של הקצין ואנו דורשים פיצוי כספי. ידע כל שוטר שאסור לפגוע במפגינים וכל פגיעה כזאת תיתקל בתלונות ותביעות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
רפ"ק עידו קציר
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים