שתף קטע נבחר

מל"ט על כוונת הפטריוט: תיעוד היירוט בשמי הכינרת

עקבו במשך רבע שעה - ויירטו: בסרטון נראית הפלת כלי הטיס הבלתי מאויש, שחדר לעומק ישראל לאחר שעבר גם בשטח ירדן. בצה"ל אמרו כי מל"ט האיסוף ככל הנראה לא היה חמוש

 

 

כך נראה רגע יירוט המל"ט שחדר מסוריה: צה"ל פרסם סרטון שבו נראה יירוט כלי הטיס הבלתי מאויש על ידי טיל פטריוט. כלי הטיס הבלתי מאויש חדר לקרוב ל-10 ק"מ ויורט בשמי הכינרת. שרידיו נמצאו בין היתר בקיבוץ האון שמדרום לימה. צפו בסרטון.

 

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר לפני כן כי בסביבות השעה 15:20 זיהה צה"ל מל"ט שטס לכיוון אזור החיץ, השטח המפורז בין ישראל לסוריה: "עקבנו אחריו. הוא זוהה לפני שחצה לאזור החיץ. ביצענו שורת פעולות למניעת חיכוך ופעולות הגנתיות כולל הקפצת ארבעה מטוסי קרב ושני מסוקי קרב והכנת סוללת הפטריוט. כשהבנו שיש תנאים אופטימליים לביצוע הפעולה יירטנו את כלי הטיס באמצעות טיל אחד של פטריוט".

תיעוד היירוט של המל
רגע הפגיעה במל"ט(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד היירוט של המל
(צילום: דובר צה"ל)

אור נעמן  (צילום: דובר צה
"אני מאוד גאה בחיילי הסוללה". מפקדת סוללת הפטריוט אור נעמן(צילום: דובר צה"ל)

סרן אור נעמן, מפקדת סוללת הפטריוט שפיקדה על יירוט המל"ט אמרה כי "פעלנו בצורה מקצועית, בלי הססנות וההצלחה הייתה מלאה. היינו במגע רציף כל הזמן על המטרה. אני גאה מאוד בחיילי הסוללה".

 

מפקד ההגנה האווירית, תת-אלוף צביקה חיימוביץ' אמר כי "לאחר תחקיר שקיימתי ניתן לקבוע כי מפקדי ולוחמי הסוללה פעלו באופן מקצועי, תוך חתירה למגע והביאו לתוצאה מבצעית איכותית".

 

"מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ערוך לכל אורך גבולות המדינה ואירוע זה מצטרף לאירועים בשבועות האחרונים בהם לוחמי כיפת ברזל יירטו איומים תלולי מסלול בדרום הארץ. בעת הזאת אנו נדרשים לשמר דריכות ומוכנות לכל תרחיש, בכל זירה", הוסיף.

שריד המל
שריד של המל"ט בקיבוץ האון(צילום: אביהו שפירא )

איתור שברים מיירוט המל
שברים וחיפושים בכינרת(צילום: AFP)

איתור שברים מיירוט המל
(צילום: AFP)

איתור שברים מיירוט המל
(צילום: AFP)

כמעט במקביל ליירוט נשמעה ב-15:33 אזעקה בדרום רמת הגולן ובעמק הירדן, עקב חדירת המל"ט. תא"ל מנליס ציין כי מדובר ב"כלי טיס בלתי מאויש סורי למטרות איסוף שככל הנראה לא היה חמוש. אנו לא יודעים להגיד אם מדובר במשימה מכוונת או שהוא התברבר בדרכו. עקבנו אחריו ו'אחזנו' בו במשך 15 דקות לפני שיורט. הוא יורט 9.6 ק"מ בתוך שטח ישראל".

 

 

דובר צה"ל אמר כי המל"ט עבר בשטח לירדן לפני שחדר לשטח ישראל: "הוא ביצע משימה במרחב הגולן, כולל אצל שכנינו. רצינו להבין לאיזה מדינה הוא שייך, גם על רקע הביקור בשעות האלה. ניתן להעריך שזו לא פעולה מבצעית מכוונת נגד ישראל. היה ניתן ליירטו בכל שלביו. עקבנו אחריו גם כשעבר בירדן". הוא הבהיר כי האירוע תואם עם רוסיה, שם שוהה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שייפגש היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

  

תא"ל מנליס אמר כי "אנו ערוכים זה כמה שבועות להפרות בגולן הסורי ופעלנו בנושא בשבוע האחרון. לא נאפשר הפרה של הסכם הפרדת האש מ-1974. האירוע יתוחקר ויילמד ומבחן המעשה עמדנו במשימה. השיקול כיצד ליירטו היה מבצעי". המל"ט חדר מהצד הסורי של מאזור משולש הגבולות, אזור שבו מתגברת הלחימה של צבא אסד נגד המורדים המזוהים עם דאעש. זאת, לאחר כיבוש דרעא הנמצאת כמה עשרות ק"מ דרום מזרחית ממשולש הגבולות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
מתוך הסרטון
צילום: דובר צה"ל
מומלצים