שתף קטע נבחר

החילוץ מהמערה בתאילנד, עכשיו הסרט

חברות הפקה בהוליווד כבר מתחרות על הזכות להביא את סיפורם של 13 הלכודים אל המסך הגדול. הכורים מצ'ילה, שחלקם שקעו אחרי התהילה בעוני ובדיכאונות, מייעצים לילדים: "אל תסתנוורו. שלא ינצלו אתכם". הרופא האוסטרלי שהיה מגיבורי מבצע החילוץ גילה בסיום שאביו מת

חברות הפקה בהוליווד כבר רוקמות תוכניות ליצור סרט המבוסס על סיפורם של 12 הנערים ועוזר המאמן שנלכדו למשך 18 יום במערה בתאילנד וחולצו השבוע. סיפורם של הלכודים ריתק את העולם במשך יותר משבועיים, והזכיר לרבים את סיפור חילוצם של 33 הכורים הצ'יליאנים שנלכדו בבטן האדמה ל-69 – סיפור שעובד ב-2015 לכדי הסרט "33 כנגד כל הסיכויים" בכיכובו של אנטוניו בנדרס.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

חילוץ הנערים שנמצאו במערה ב תאילנד (צילום: EPA)
הילדים במערה. לא להתפתות לחוזים(צילום: EPA)
חילוץ הנערים מהמערה (צילום: AFP)
מבצע החילוץ. בשביל סרט טוב דרושה גם הסכמת המחלצים(צילום: AFP)

חילוץ הנערים מהמערה (צילום: AP)
(צילום: AP)

חיל הים של תאילנד, שיחידת "אריות הים" שלו הובילה את המבצע לחילוץ הלכודים, וממשלת תאילנד כבר בחרו בחברת Ivanhoe Pictures להפקת סרט על הפרשה. יביים אותו ג'ון מ' צ'ו, נשיא החברה. לחברה יש משרדים בארה"ב ובאסיה, והיא מתמקדת בסיפורים מאסיה ומצפון אמריקה. היא הייתה שותפה בין השאר ליצירת הסרט "Crazy Rich Asians". צ'ו, שנולד בקליפורניה ויש לו שורשים סיניים, כתב השבוע בטוויטר: "אני מסרב להניח להוליווד לעשות ווייט-ווש לסיפור החילוץ מהמערה בתאילנד. זה סיפור יפהפה על בני אדם שמצילים בני אדם אחרים".

 

חברה אחרת שמעוניינת להפיק סרט על הפרשה היא Pure Flix, שמתמחה בסרטים על הנצרות ועל משפחה. מייסד החברה מייקל סקוט, שגר בחלק מהשנה בתאילנד, אמר כי אנשי החברה הגיעו במהלך ימי החילוץ לאזור המערה כדי לראיין את המחלצים לצורך הסרט שאולי יפיקו. הוא סיפר כי רעייתו גדלה לצדו של סמרן פונאן, צוללן מ"אריות הים" לשעבר שנהרג במהלך ניסיונות החילוץ.

הנערים בבית החולים (צילום: EPA)
הנערים שחולצו משתקמים בבית החולים. "קחו את הזמן"(צילום: EPA)

חילוץ הנערים מהמערה (צילום: AP)
(צילום: AP)

"תאילנדים, מערבים, אירופים, אוסטרלים – אנשים מכל רחבי העולם סייעו לחלץ את הילדים האלה", הסביר סקוט לרויטרס. "כל העולם מרותק לסיפור הזה, ואני חושב שזה ייתן השראה למיליונים ברחבי תבל".

 

עם זאת, הבאת הדרמה התאילנדית אל המסך עלולה להיתקל בקשיים. ראשית, יוצרי הסרט צריכים לקבל אישור להפיק אותו מכל אחת ממשפחות הנערים, מהמאמן ומאנשי החילוץ שאת סיפורם הם ירצו להציג. הפקת סצנות של מבצע החילוץ עלולה להיות יקרה מאוד. צילומי הסרט על הכורים הצ'יליאנים, למשל, עלו כ-24 מיליון דולר. תאילנד מדינה זולה יותר ולכן עלויות סרט על המבצע במערה עשויות להיות נמוכות יותר, אבל סצנות הצלילה שיידרשו בו עלולות להיות יקרות.

 

נוסף על כך, הפקת סרט שיוקרן בבתי הקולנוע, ולא בטלוויזיה, תימשך כנראה כמה שנים, ובזמן שיעבור עד אז העניין בפרשה עשוי לפחות. הסרט "33 כנגד כל הסיכויים", למשל, הרוויח 24.9 מיליון דולר – רק קצת יותר מעלות הפקתו. הפקת סרטים או סדרות לטלוויזיה יכולה להיות מהירה יותר – ולכן ייתכן שגם רשתות טלוויזיה יביעו עניין ברכישת הזכויות.

 

כורה מצ'ילה: יום אחד תוכלו לדבר

בינתיים ממשיכים המחולצים במסע ההחלמה שלהם בבית החולים. הם עדיין מוחזקים בבידוד כדי לוודא שלא נשקפת סכנת זיהומים להם ולבני משפחותיהם, ובני המשפחות מביטים בהם דרך חלון זכוכית. כיוון שהם אינם צפויים להשתחרר בימים הקרובים, הם לא יוכלו להיענות להזמנה של נשיא התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א לבוא להיות אורחיו בגמר המונדיאל ביום ראשון. עם זאת, הם כבר קיבלו הזמנות להתארח במקומות רבים ברחבי העולם, ובין השאר קיבלו הזמנה מקבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר יונייטד.

הנערים בבית החולים (צילום: AFP)
המשפחות מביטות רק דרך חלון זכוכית(צילום: AFP)

כמה מהכורים הצ'יליאנים שחולצו מהמכרה שקרס לפני שמונה שנים שלחו בימים האחרונים דרך התקשורת מסרים למחולצים התאילנדים וביקשו מהם להישאר עם הרגליים על הקרקע ושלא להסתחרר מהתהילה הפתאומית שנחתה עליהם ושעשויה ללוות אותם עוד תקופה ארוכה. כשהכורים חולצו הם הוזמנו לטיולים בכל רחבי העולם, והתקשורת הרבתה לעסוק בהם ובשיקומם במשך שנים. אלא שמאז חוו רבים מהם רגעים קשים, שכללו התפרקויות של מערכות יחסית, בעיות נפשיות, עוני ואבטלה.

 

לואיס אורסואה, אחד המחולצים, קרא לילדים להישאר קרובים למשפחותיהם ולהיזהר מהצעות כלכליות. הוא סיפר שכשהוא עלה בחזרה אל מעל לפני האדמה, עורכי דין המטירו עליו הצעות לחוזים, ופוליטיקאים ניסו לנצל כל רגע אפשרי להידחק יחד איתו לאור הזרקורים.

ארבעת הצוללנים האחרונים שחילצו את הנערים בתאילנד (צילום: AP)
ארבעת הצוללנים האחרונים שיצאו מהמערה. תאילנד: "לעולם לא נשכח"(צילום: AP)

"לילדים בתאילנד ולמשפחותיהם לא תהיה יכולת להתמודד עם דברים מהסוג הזה. אנחנו לא הצלחנו להתמודד איתם, ואנחנו היינו מבוגרים", אמר אורסואה, בן 62 כיום. הוא המליץ להם לספר את סיפורם רק כשירגישו מוכנים: "אני מקווה שיום אחד, בעוד כמה שנים, הם יהיו מסוגלים לספר את הסיפור שלהם, כי זה סיפור של אמונה ותקווה".

 

אתמול התברר כי למסעו של הרופא האוסטרלי ריצ'רד האריס, מי שטיפל בילדים במערה ותרם רבות למבצע החילוץ שלהם, היה סוף עצוב. אביו של האריס מת במפתיע באוסטרליה, זמן קצר אחרי שהרופא המרדים, שהוא גם צוללן, סיים עם עמיתיו את מבצע החילוץ. האריס הוא האיש שערך את הבדיקות הרפואיות האחרונות ללכודים.

 

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול פרסם סרטון וידאו שבו הוא נראה משוחח עם האריס, מביע את תנחומיו על מות אביו – ומברך אותו על הצלחת המשימה בתאילנד. יחידת "אריות הים" של חיל הים התאילנדי, שהסתייעה רבות בהאריס, פרסמה הודעת תנחומים בפייסבוק: "אנו מאחלים לך את כל הטוב שאפשר לאחל ברגע הקשה הזה. לעולם לא נוכל להודות לך מספיק על מה שעשית עבור הילדים, עבור משפחותיהם ועבור תאילנד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
צוללנים מצוות החילוץ בתאילנד
צילום: AP
מומלצים