שתף קטע נבחר

נפגעו ממטוס ריסוס: "אנשים הרגישו צריבות בעיניים וקשיי נשימה"

תושבים במושב גיאה ליד אשקלון טוענים כי נפגעו ממטוס שריסס שדה ליד בתיהם. "הייתה לי בחילה מאוד קשה". הריסוס פגע גם בצמחייה ובמדשאות במושב. המשרד להגנת הסביבה והמשטרה פתחו בחקירה

 


נזק לצמחיה במושב גיאה בדרום בעקבות מטוס שפיזר חומר רעיל ()
נזק לגינה במושב גיאה בעקבות הריסוס

המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל וכיבוי אש פתחו בימים האחרונים בחקירה משותפת, בעקבות תלונה של תושבים ממושב גיאה שנמצא דרומית לאשקלון, על כך שמטוס ריסוס פיזר חומר רעיל בשדה חומוס צמוד לבתיהם וגרם לבחילות, קשיי נשימה וגרם נזקים כבדים לגינות.

 

ביום שני התעוררו התושבים מרעש של מטוס שריסס שדה חומוס שהיה מוכן לקציר, והייתה בו עשבייה שבעל השדה רצה להדביר. התושבים הבחינו כי חומר הריסוס מגיע לבתים ולגינות שלהם ומיהרו לדווח למוקד של המשרד להגנת הסביבה. כמו כן הוזעק למקום צוות כיבוי אש.

 

נזק לצמחיה במושב גיאה בדרום בעקבות מטוס שפיזר חומר רעיל ()
כתמים צהובים הופיעו על הצמחייה יומיים אחרי הריסוס

נזק לצמחיה במושב גיאה בדרום בעקבות מטוס שפיזר חומר רעיל ()

נזק לצמחיה במושב גיאה בדרום בעקבות מטוס שפיזר חומר רעיל ()
נזק לצמחיה במושב גיאה בעקבות מטוס שריסס חומר רעיל

תושבים רבים, כולל ילדים, דיווחו שהם חשו בחילות וכאבי ראש. מבדיקה ראשונית של המשרד להגנת הסביבה עלה כי מדובר בחומר ריסוס מסוכן בשם "דו קטלון" שאסור לרסס אותו בשדות שסמוכים לבתים. חוץ מהתושבים שסבלו, הנזקים לצמחיה הופיעו יומיים אחרי הריסוס: עצים וגינות פרטיות ניזוקו, וסימני ריסוס, כולל כתמים צהובים, הופיעו על המדשאות.

 

"באותו בוקר שהמטוס ריסס מיד פנינו לכל הגורמים בניסיון לעצור אותו, אבל זה כבר היה מאוחר. הוא סיים את העבודה", סיפרה תושבת המושב. "כעבור דקות אנשים הרגישו צריבות בעיניים וקשיי נשימה. לי באופן אישי הייתה בחילה מאוד קשה. זה פשוט מחדל. החוק אוסר לרסס במרחק של פחות מ-120 מטרים מהבתים, אבל שדה החומוס נמצא במרחק של 40-30 מטרים. פנינו למשרד להגנת הסביבה והגיעו למושב נציגים שהחלו בבדיקות ודגמו מהצומח. זה אכן היה חומר 'דו-קטלון'".

 

החברה ששלחה את המטוס פתחה בבדיקה. המשרד להגנת הסביבה הגיש דו"ח חמור ובו דרישה לתשובות על שורה של שאלות, שכן שימוש בחומר "דו קטלון" ללא ידיעת המשרד הינה עבירה חמורה. גם משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות הגשת תלונות של תושבי גיאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כתמים על העלים שנפגעו מהריסוס
מומלצים