שתף קטע נבחר

חיפושים אחר הילד שנחטף: המשטרה הפלסטינית רוצה לעזור

בעוד הילד כרים ג'ומהור (7) מקלנסווה עדיין נמצא בחזקת חוטפיו, אמרו במשטרה הפלסטינית ל-ynet כי העברת מידע מוטעה מקשה על איתורו: "על האבא להגיע אלינו ולמסור פרטים. אחרי הגשת התלונה המצב ישתנה"

 

 

 

במשטרת ישראל מבקשים לא להתייחס לשמועות, במשטרה הפלסטינית אומרים כי מתבצעים חיפושים בצורה מינורית - ובינתיים הילד עדיין נמצא בחזקת חוטפיו: יומיים אחרי שכרים ג'ומהור, בן 7, נחטף מפתח ביתו בעיר קלנסווה, הוא טרם הוחזר לחיק הוריו. "התחלנו בחיפושים אחריו", אמרו אמש (יום ה') במשטרה הפלסטינית, "אבל בגלל חוסר בפרטים ומידע מוטעה אנחנו נתקלים בקשיים".

 

אתמול הוארך בשבעה ימים מעצרם של אחמד נקיב מלוד, שמוגדר כחשוד המרכזי בחטיפה, ושל שלושה חשודים נוספים תושבי העיר. במשטרה מייחסים לארבעה עבירות של חטיפה למטרת רצח או סחיטה וכן קשירת קשר לביצוע פשע.

כרים ג'ומהור ()
כרים ג'ומהור, הילד שנחטף

 

נקיב, שנעצר במחסום, חשוד בהזמנת החטיפה בגלל חוב כספי מצד אביו של הילד כרים. בפתח הדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו אמר נקיב: "אין לי יד ורגל. אין לי מושג למה התנפלו עליי. אני לא מכיר את הילד, סתם עצרו אותי".

 

מפקד היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה, ניצב-משנה דודו בואני, הגיע גם הוא לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון. "אני אופטימי", אמר בואני כשנשאל אם הילד יימצא.

הארכת מעצר לחשודים בחטיפת כרים ג'ומהור בבית המשפט השלום בראשל
החשוד המרכזי בחטיפה אחמד נקיב(צילום: שאול גולן )

הפגנה ליד תחנת קדמה כביש 444 ()
מפגינים מהמגזר הערבי מול תחנת משטרת קדמה

הפגנה ליד תחנת קדמה כביש 444 ()

הפגנה ליד תחנת קדמה כביש 444 ()

הפגנה ליד תחנת קדמה כביש 444 ()

באופן רשמי במשטרה מסרבים להתייחס לאפשרות שהילד נחטף לשטחי הרשות הפלסטינית בגדה, אולם גורמים במשטרה ציינו כי קיים חשד כזה. "לצערנו, האירוע אשר מצוי תחת חקירה בימים אלו, גרר בימים האחרונים גל של שמועות שאין בינן לבין המציאות כל קשר", הבהירו במשטרה.

 

עוד אמרו במשטרה: "אנחנו מבקשים מהציבור שלא להפיץ שמועות אלו שיכולות לפגוע בחקירה, כמו גם במאמצים לאיתורו והשבתו של הילד לחיק משפחתו. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, קיים הערכת מצב מיוחדת במחוז מרכז על מנת לעקוב מקרוב אחר התקדמות החקירה ומאמצי המשטרה להשיב את הילד לחיק משפחתו בריא ושלם".

 

ראש עיריית קלנסווה, עבד אל-באסט סלאמה, אמר כי השר לביטחון פנים גלעד ארדן שוחח עמו בטלפון. "הוא הודיע לי שנעשים מאמצים גדולים כדי להגיד לילד". עם זאת, הוא הביע תרעומת על כך שמפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך לא התבטא בנושא: "אנחנו מחכים להצהרה ממנו בנוגע לאירוע החמור הזה. שלא ישתוק".

 

"מה שאומרים זה הכול שמועות" 

מנגד, במשטרה הפלסטינית ציינו בשיחה עם ynet בהתייחסם לחשד כי הילד נחטף לגדה: "מה שאומרים זה הכול שמועות. התחלנו בחיפושים כלליים אחרי הילד, אבל בגלל חוסר בפרטים ומידע מוטעה אנחנו נתקלים בקשיים. מה שחשוב זה שהאבא עוד לא הגיש תלונה אצלנו. עליו להגיע אלינו ולמסור פרטים על הילד. אחרי הגשת התלונה המצב ישתנה".

 

בשירות הביטחון הכללי הבהירו כי הארגון לא מעורב בחקירת חטיפת הילד: "התיאום והקשר הרצוף מתבצע ישירות בין משטרת ישראל למשטרה הפלסטינית לבדיקת החשד שהילד נחטף לשטחי הרשות. מאחר ואין עדיין קצה חוט לגבי מיקומו של הילד, אין היערכות ביטחונית חריגה כזו או אחרת של צה"ל ביהודה ושומרון, גם בשל מאפייניה הפליליים-אזרחיים של התקרית".

 

עוד אמרו בשב"כ כי "גורמי התיאום והקישור בישראל ערוכים לאפשרות של השבת הילד משטחי הגדה אם אכן יאותר שם, אך בשל הרצון להקשות על החוטפים, מוטל איפול על החקירה ועל המאמצים לאתר את הילד בשני צדי הקו הירוק". בצה"ל אמרו כי "המקרה בטיפול משטרת ישראל".

 

מנון בארי-סוליציאנו וד"ר ת'אבת אבו ראס, מנכ"לים שותפים של "יוזמות קרן אברהם", אמרו: "המשטרה עומדת כעת בשעת מבחן משמעותית, כשעיני החברה הערבית כולה מופנות אליה בציפייה דרוכה להחזרת הילד כרים בריא ושלם להוריו. לפי מדד הביטחון האישי בחברה הערבית שפרסמה 'יוזמות קרן אברהם' לפני חודשיים בלבד, לכמעט 60% מהאזרחים הערבים אין אמון במשטרה. להשבתו בשלום של כרים פוטנציאל אמיתי לשיפור האמון בה כגוף הפועל להגנה ושמירה על ביטחון כלל האזרחים במדינה".


פורסם לראשונה 12/07/2018 23:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים