שתף קטע נבחר

איראן: "נעזוב את סוריה רק אם דמשק תבקש"

היועץ הבכיר של חמינאי אמר כי טהרן תוציא את כל היועצים הצבאיים שלה מסוריה רק אם הרשויות במדינה יבקשו. הוא הוסיף כי איראן לא תוציא את היועצים שלה מסוריה בעקבות לחץ אמריקני

היועץ הבכיר של מנהיג איראני, עלי אכבר ולאיתי, אמר הבוקר (יום ו') כי טהרן תוציא את כל היועצים הצבאיים שלה מסוריה "אם הרשויות בסוריה יבקשו מאיתנו".  

עלי אכבר ולאיתי וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולאיתי ופוטין. "אם הרשויות בסוריה יבקשו - נוציא את היועצים הצבאיים"(צילום: רויטרס)

ולאיתי, שהגיע למוסקבה השבוע כדי להעביר מסר מהמנהיג הרוחני של איראן עלי חמינאי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הדגיש כי האיראנים נמצאים בסוריה לבקשת משטר אסד. "איראן ורוסיה סייעו לטהר 80% משטח סוריה מטרור", הוא אמר.

 

בנוגע לארצות הברית, ציין הבכיר האיראני כי ארצו לא תצא מסוריה תחת לחצים אמריקאים. "ארה"ב רוצה לחלק את עיראק לשלושה חלקים ואת סוריה לחמישה. אנחנו נתמודד עם הנוכחות האמריקנית מסוריה ועד עיראק, לבנון, תימן וצפון אפריקה". הוא הוסיף כי רוסיה תיסוג מסוריה ברגע שאיראן תצא ממנה.

 

מוקדם יותר דווח כי פוטין הבטיח שרוסיה תהיה מוכנה להשקיע 50 מליון דולר בנפט איראני וברצועת עזה. זאת על רקע האיום של איראן לסגור את מיצרי ההורמוז במידה וארה"ב תפעל על מנת להפסיק את ייצוא הנפט מאיראן.

 

 

מוקדם יותר השבוע ביקר במוסקבה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח עם פוטין, בין היתר, בנוכחות האיראנית בסוריה. גורם מדיני בכיר אמר כי "רוסיה פעלה להרחקת האיראנים, אך זה לא הושלם". הבכיר הוסיף כי רוסיה החלה לפעול להרחקת כוחות איראניים בסוריה מקרבת הגבול עם ישראל והציעה כי הם יישארו במרחק 80 ק"מ, אך אינה מסכימה לדרישה הישראלית לנסיגה מוחלטת מסוריה.

 

בריאיון שפורסם השבוע בעיתון "איל ג'ורנלה" האיטלקי, אמר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו כי מוסקבה מקווה כי ישראל ואיראן יוכלו שתיהן להראות איפוק ולהמנע מעימות. "השימוש שלהם בכוחות צבאיים בסוריה בסופו של דבר תוביל להסלמה במתחים ברחבי כל אזור המזרח התיכון", אמר שויגו. "בהקשר הזה, אנחנו סומכים על אמצעים דיפלומטיים שייפתרו את חילוקי הדעות וששני הצדדים יגלו איפוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים