שתף קטע נבחר

איש העסקים החזק ביותר ברשות הפלסטינית עוכב ב"כנס הסתה"

כנס שהתקיים במזרח ירושלים ביוזמת המופתי, שייח עכרמה סברי, ובהשתתפות גורמים טורקיים נסגר על ידי המשטרה. ארדן: "מנענו כנס הסתה וערעור על ריבונות ישראל בירושלים". איש העסקים מוניב אל-מסרי עוכב לחקירה בחשד שמימן את הכנס

 

 

המשטרה עיכבה הבוקר (שבת) לחקירה את איש העסקים החזק ביותר ברשות הפלסטינית, מוניב אל-מסרי, בחשד שמימן "כנס הסתה" במזרח ירושלים. הכנס, שהתקיים ביוזמת המופתי של ירושלים עכרמה סברי ובהשתתפות שר הווקף הטורקי מוחמד קרמאז, נסגר בהוראת השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

עמצרו של מוניב אל מסרי כנס במכללת
חשוד במימון "כנס הסתה". מוניב אל-מסרי מעוכב לחקירה

הכנס בחסות הרשות הפלסטינית, שאליו הוזמנו אנשי התנועה האיסלאמית וגורמים טורקיים, התקיים במכללת "הינד אל-חוסייני" בשכונת שייח ג'ראח. לדברי המשרד לביטחון פנים, הכנס תוכנן במתכוון להתקיים ביום השנה לפיגוע בהר הבית שבו נרצחו בשנה שעברה השוטרים רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שנאן.

 

שוטרים ממחוז ירושלים הגיעו למקום האירוע ומסרו צו סגירה למארגן הכנס, השייח סברי. על פי המידע שבידי המשטרה, סברי, אשר לאחרונה הוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ, ניהל בעבר כמה כנסים של הרשות הפלסטינית ושל חמאס שבהן הייתה הסתה כנגד מדינת ישראל.

מעצרו של מוניב אל מסרי כנס במכללת
המשטרה סוגרת את הכנס במכללת "הינד אל-חוסייני"(צילום: דוברות המשטרה)

מעצרו של מוניב אל מסרי כנס במכללת
(צילום: דוברות המשטרה)

הצו שהוצא אוסר לקיים פעילות מטעם הרשות הפלסטינית מבלי שניתן לכך היתר בכתב בכל מקום בתחומי מדינת ישראל, וזאת על פי "חוק היישום" (הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה להגבלת פעילות). כאמור המשטרה פשטה על המקום ולא אפשרה את קיום הכנס.

 

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר: "הרשות הפלסטינית מנסה פעם אחר פעם לערער את ריבונותה של ישראל בירושלים ואנו ממשיכים להיאבק עליה ולמנוע כל ניסיון ללבות אלימות בעיר".

 

ארדן הוסיף: "הכנס שמנענו הוא כנס הסתה וערעור על ריבונות ישראל בירושלים. החיבור בין גורמי התנועה האיסלאמית, אנשי הרשות הפלסטינית וגורמים טורקיים מהווה קריאת תיגר חצופה ומכוונת לייצר תסיסה ולעודד אלימות דווקא ביום השנה לפיגוע השפל בהר הבית. אני אפעל כדי שמשטרת ישראל תעשה כל שנדרש בכדי למנוע כנסים ומופעי הסתה כאלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים