שתף קטע נבחר

הערעור נדחה, הקטין מפרשת דומא שוחרר ממעצר

בית המשפט העליון דחה את ערר המדינה, והקטין שנאשם בתכנון רצח בני משפחת דוואבשה שוחרר אחרי שנתיים במעצר. הוא ישהה במעצר בית

 

 

ערר המדינה נדחה, והקטין שנאשם בתכנון רצח בני משפחת דוואבשה מדומא שוחרר ממעצר אחרי שנתיים: שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף דחה הבוקר (יום א') את הערר שהגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את הקטין למעצר בית בתנאים מגבילים.

 

לפי ההחלטה, הקטין נמצא במעצר כבר שנתיים וחצי וההליכים המשפטיים צפויים להימשך עוד זמן רב. "ההחלטה במשפט הזוטא, אף שאינה מהווה מהפך ראייתי השולל קיומו של סיכוי סביר להרשעה במכלול האישומים שבכתב האישום, יוצרת כרסום של ממש בעוצמת הראיות ביחס לאישום הנוגע לפיגוע בדומא", ציין השופט בהחלטתו בנוגע לפסילת חלק מההודאות במשטרה של הקטין. 

 

חוסיין דוואבשה (צילום: מוטי קמחי)
הסב חוסיין דוואבשה(צילום: מוטי קמחי)

עו"ד ציון אמיר מסר כי "ללא ספק דחיית ערר המדינה על ידי בית המשפט העליון נעשתה כדין וכצדק. אמנם חלפו כשנתיים וחצי של מאבק משפטי ארוך ונוקב אך יש להתנחם בשני דברים - בשחררו ממעצר והקביעות שקבע בית המשפט על העינויים שעבר הקטין במהלך חקירותיו". עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הוסיף כי "ערר המדינה טוב שלא היה מוגש כלל, והוא סימל רדיפה ואת המשך העינויים נגד הקטין".

 

ביום חמישי החליט המחוזי בלוד לשחרר למעצר בית מלא את הקטין, ששהה במעצר יותר משנתיים והואשם בקשירת קשר לרצח ובעבירות נוספות. השופט עמי קובו החליט כי הקטין ישהה במעצר בית מלא בפיקוח מפקחים ועם איזוק אלקטרוני. כמו כן הוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ. השחרור עוכב עד יום ראשון, בעקבות בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע והערעור שהגישה - אבל כאמור הבוקר דחה העליון את אותו ערעור.

 

חוסיין דוואבשה, סב המשפחה שנרצחה בדומא, אמר בתום הדיון במחוזי: "עברנו יום קשה, אני מרגיש כמו באותו היום שראיתי את עלי (הנכד) נשרף. הוא צריך להישאר כל חייו בבית סוהר".

ציון אמיר (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד ציון אמיר(צילום: מוטי קמחי)

עו"ד עדי קידר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
עו"ד עדי קידר(צילום: עידו ארז)

הקטין, שהיה בן 17 בעת המעשה, נאשם בתכנון הרצח בדומא, אבל הוא לא יצא לכפר באותו לילה ולא ביצע את המעשים בפועל. בחקירה מוקדמת הוא התוודה בפני מדובב על כמה מעשי טרור נגד ערבים, כולל הצתת כנסייה, ועל חברות בארגון טרור יהודי. עדויות אלו הוכרזו כקבילות. בחקירה נוספת הוא סיפר "סיפור תיאורטי" על הרצח בדומא, מבלי לנקוב בשמו ובשם הנאשם השני כמבצעים. הסיפור אומנם היה כללי, אבל דומה לפרטי המעשה שנכתבו לבסוף בכתב האישום. גם חקירה זו אושרה.

 

בינואר 2016 הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור נגד עמירם בן אוליאל, בן 23 ממאחז בבנימין, ונגד הקטין שהיה אז בן 17 מהשומרון בגין מעורבותם ברצח שלושת בני המשפחה הפלסטינית - התינוק עלי והוריו ריהאם וסעד - בכפר הפלסטיני דומא ב-31 ביולי 2015.

 

בן אוליאל הוא הנאשם המרכזי, ומיוחסות לו שלוש עבירות רצח בגין השלכת בקבוק תבערה לחדר השינה של המשפחה הפלסטינית בכוונה תחילה לגרום למוות. עוד מיוחסות לו שתי עבירות ניסיון רצח, עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

 

הקטין מואשם בקשירת קשר לביצוע רצח, אך לא ברצח עצמו. בנוסף מיוחסים לו שישה אישומים בגין שורה של עבירות הצתה במקומות נוספים ועבירות נוספות. הנאשמים מכחישים את המיוחס להם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים