שתף קטע נבחר

אש כבדה בפרברי קוניטרה: אסד תוקף את מסחרה

אחרי כיבוש דרעא, אסד מתקדם ב"מלחמת הדרום": דיווחים על 800 טילים שנורו בתוך שעות, הפצצות ראשונות של מטוסים בפרברי קוניטרה אחרי יותר משנה

צבא אסד ירה היום (א') מאות טילים לעבר אזור שבו מחזיקים עדיין המורדים בפרברי קוניטרה, קרוב לגבול עם ישראל – צעד המעיד על התקדמות נוספת ב"מלחמת הדרום" שמנהל המשטר הסורי בניסיון להשיב לעצמו את השליטה המלאה בדרום סוריה, אחרי שבתחילת החודש כמעט שהשלים את ההשתלטות על מחוז דרעא.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

סוריה מורדים מתפנים מ דרעא (צילום: AFP)
הבריחה מדרעא. אוטובוסים מפנים את המורדים לאידליב(צילום: AFP)

סוריה מורדים מתפנים מ דרעא (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מפה אינפו גרפיקה סוריה כפר מסחרה מבצע צבאי אסד ()

מאז שעות הבוקר המוקדמות ירו כוחות אסד אש כבדה לעבר אזור בצפון מחוז דרעא ולעבר פרברי קוניטרה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון שמושבו בלונדון ושמסתייע ברשת פעילים המוסרים מסוריה דיווחים הנחשבים אמינים למדי, דיווח כי כוחות אסד ירו יותר מ-800 טילים לעבר האזור שבין צפון דרעא לקוניטרה, כארבעה קילומטרים מגבול רמת הגולן.

 

לדברי הארגון, כוחות אסד התקדמו בכפר מסחרה שבפרברי קוניטרה, והמורדים השיבו שם מלחמה. בקרבות העזים, כך מסר הארגון, נהרגו כמה לוחמים מתומכי אסד. גם במחנה אסד הודו כי יש הרוגים בקרב נאמניו.

סוריה מורדים מתפנים מ דרעא (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

סוריה מורדים מתפנים מ דרעא (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לפי ארגון המעקב הסורי, בכפר מסחרה היו גם הפצצות מהאוויר ואלה היו ההפצצות הראשונות בפרברי קוניטרה זה יותר משנה. לפי פעילים בשטח נראה שמטוסים רוסיים הם שביצעו את ההפצצות, אולם אין לכך הוכחות.

 

הארגון דיווח כי הפצצות היו גם בכפר סמוך בצפון מחוז דרעא, שם צבא אסד מנסה לכבוש שטח גבוה באזור אחרי שלא הצליח להגיע להסכם עם המורדים המתבצרים במקום. כיבוש הרמה הזו יאפשר לצבא אסד לפעול נגד חמושים הקשורים לדאעש שפועלים באזור.

סוריה מורדים מתפנים מ דרעא (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כאמור, בתחילת החודש הצליח צבא אסד להשתלט על רוב מחוז דרעא, האזור שבו החלה ההתקוממות העממית נגדו לפני שבע שנים וחצי. קבוצה ראשונה של מורדים ובני משפחותיהם נערכה היום לעזוב את העיר דרעא, בירת המחוז, באוטובוסים בדרך למחוז אידליב שבצפון סוריה, שנמצא בשליטת המורדים.

 

במסגרת הסכמים דומים שגיבש אסד עם המורדים באזורים אחרים בסוריה פונו בשנה האחרונה אלפי מורדים ואזרחים. האו"ם וארגוני זכויות אדם מגנים את הפינויים האלה, וטוענים כי הם נעשים בכפייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אסד ממשיך לדהור, תור קוניטרה מתקרב
צילום: AFP
מומלצים