שתף קטע נבחר

תיעוד: צעירה נסה על נפשה מפני חרדים בבית שמש

החודש האחרון הפך לזירת קרב בשכונת רמת בית שמש ב'. בסרטון שהופץ נראית צעירה בורחת על נפשה מפני חרדים קיצונים שזעמו שהיא בלבוש לא צנוע. תושבת המקום מעידה כי מדי לילה יש נפגעים: "לא מצדיקה אלימות החרדים, אבל יש שני צדדים למטבע"

 

סכסוכים בין החרדים הקיצונים בבית שמש ובין שאר תושבי העיר הם לא דבר חדש, אך בחודש האחרון הם עלו מדרגה. משמרות הצניעות פועלות נגד חבורת מתבגרים המסתובבים בשכונת רמת בית שמש ב', ושלשום בלילה ניסו לתקוף צעירה שעברה ברחוב בלבוש "לא צנוע".

 

בסרטון שהופץ בוואטסאפ נצפו עשרות חרדים רודפים אחרי הצעירה ברחוב נהר הירדן. למשטרת בית שמש הוגשה תלונה ונפתחה חקירה בנושא.

ניסיון לינץ בבחורה בבית שמש ()
הצעירה בורחת

ניסיון לינץ בבחורה בבית שמש ()
התקהלות החרדים הקיצונים

לדברי אחת מתושבות השכונה, מדי לילה מתכנסים צעירים מתבגרים שעזבו את הדת. "הם מעשנים ושותים אלכוהול בצורה שלא מתאימה לאופי של השכונה. אנחנו כבר חודש ללא שינה", היא אומרת.

 

לדבריה, הצעירים יושבים בהפגנתיות ברחוב הראשי, נהר הירדן, ומושכים תשומת לב במכוון. "אני לא מצדיקה את האלימות של החרדים, אבל במקרה הזה יש שני צדדים למטבע".

 

לפני כחודש משמרות הצניעות החלו לפעול נגד הצעירים, ובפרט נגד משפחה חסידת ברסלב, שחלק מילדיה יצאו בשאלה ומשתייכים לחבורה. משמרות הצניעות דרשו מהמשפחה לעזוב את השכונה, ומדי לילה יש עימותים בין הצעירים, שמסתובבים עם "כלבים אימתניים ושוקרים חשמליים", ובין עשרות חרדים.

 

לדבריה, המשטרה ואנשי "עיר ללא אלימות" של עיריית בית שמש הוזעקו כמעט מדי לילה, אך הם לא פועלים בנושא. "חדר המדרגות שלי זה חדר מיון נייד, הנפגעים נכנסים לפה ויוצאים באמבולנסים. אנחנו מבקשים מהמשטרה לבוא מראש ולהיות בשטח, אבל הם באים רק אחרי שמזעיקים אותם. השוטרים עומדים חסרי אונים מול שתי החבורות, החרדים והמתבגרים".

 

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה רואה בחומרה כל התנהגות עבריינית מעין זו בין אם על רקע מחלוקת סביב אמונות וערכים או כל נושא אחר ופועלת בהתאם לאכיפה, חקירה ומיצוי הדין עם המעורבים. בניגוד לנטען, כל דיווח המתקבל במשטרה על הפרת סדר ו/או קטטה אלימה נענה בתגובה נחושה ובלתי מתפשרת של המשטרה בשטח.

 

"למרות המציאות שלפיה ברוב המקרים לא מוגשות במשטרה תלונות על-ידי קורבנות העבירה כמתבקש (כולל המקרה שבסרטון), המשטרה היא זו שפועלת באופן יזום לאתר ולמצות את הדין עם המעורבים ולמנוע אירועים מעין אלו. כך גם ביחס לאירוע שנראה בסרטון, בו עצרה המשטרה לחקירה חשוד אחד ובהמשך צפויות מגוון פעולות חקירה נוספות שמטבע הדברים לא נוכל לפרטן בשלב זה.

 

"נדגיש כי ככל שמתקבל במשטרה דיווח או תלונה או לחילופין ככל שעולה חשד שמעשה של אדם עלול להביא להפרת הסדר הציבורי או לפגיעה באחר, משטרת ישראל פועלת בהתאם לסמכות המוקנית לה בחוק, לאכיפת החוק ומניעת עבירות, הכול בכדי לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את שלום הציבור וביטחונו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצעירה בורחת מאימת החרדים
מומלצים